Wasmachine houten vloer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:16

StalNollie schreef:
Dat is niet waar. Wij hebben voor de verbouwing alles links gehad nooit geen problemen na de verbouwing alles naar rechts gedaan en daar is het hout minder stabiel blijkt achteraf. Heeft niks met het machine te maken.

Dus is het rechts niet goed uitgelijnd. :j

Hier ook de wasmachine in een lekbak op de ongeisoleerde houten vloer op zolder, maar die hoor je beneden niet, ondanks de open trap en een raamkozijn dat langs de zijkant van boven tot beneden loopt.

Ik herken het 'klappen tijdens centrifugeren' van de TS ook totaal niet, maar kan niet zeggen of het probleem in je machine zit of in de vloer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:41

mylittlejoy schreef:
StalNollie schreef:
Dat is niet waar. Wij hebben voor de verbouwing alles links gehad nooit geen problemen na de verbouwing alles naar rechts gedaan en daar is het hout minder stabiel blijkt achteraf. Heeft niks met het machine te maken.

Dus is het rechts niet goed uitgelijnd. :j

Hier ook de wasmachine in een lekbak op de ongeisoleerde houten vloer op zolder, maar die hoor je beneden niet, ondanks de open trap en een raamkozijn dat langs de zijkant van boven tot beneden loopt.

Ik herken het 'klappen tijdens centrifugeren' van de TS ook totaal niet, maar kan niet zeggen of het probleem in je machine zit of in de vloer.

Rechts niet goed uitgelijnd zou kunnen maar het is huis is ergens van rond de jaren 60 dus doe je niks aan. Of je moet hem helemaal strippen dat gaat nu niet gebeuren en in de toekomst ook niet voor alleen een wasmachine :D
En terug naar links is geen optie daar zit een kamer en ook geen aansluiting meer

superpony

Re: Wasmachine houten vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 17:09

@stalnollie, Wij hebben ze op een verhoging staan. Ik vind dat echt wel heel fijn werken. Je zou eventueel een verschil kunnen opvangen als je zelf een verhoging bouwt.
Hij stond net nog te centrifugeren en voelde even in de gang/wasruimte, maar het is een hele lichte trilling door de vloer. We hebben daar dus wel nieuwe balken en alles geïsoleerd en alles goed waterpas.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 18:32

Een stuk vloer weghalen zou ik direct doen als dat de oplossing was geweest :D . Maar de hele tussenvloer is inderdaad hout helaas.

Beton daarop gieten onder het stukje van de wasmachine zoals in een van de reacties heb ik ook overwogen. Maar ik vraag me af of ik dan niet het hele stuk beton heb incl wasmachine wat kan ‘meeveren’.

In ieder geval heel fijn dat iedereen zo meedenkt en ervaringen wil delen!

Van de droger hebben we helemaal geen last. Ik zou nog kunnen kijken of die twee omwisselen qua plaats verschil maakt. Las hierboven dat het verschil in de ruimte soms meespeelt :) .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 19:33

Ruimte of de locatie tov de steunpunten van de draagbalken kunnen meer of minder resonantie geven...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 19:36

Een stevige onderplaat op pootjes goed afstellen lijkt mij goed, ook voor het behoud van je wasmachine. Weet je zeker dat de lagers van de machine niet het probleem zijn?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 19:58

senna21 schreef:
Een stevige onderplaat op pootjes goed afstellen lijkt mij goed, ook voor het behoud van je wasmachine. Weet je zeker dat de lagers van de machine niet het probleem zijn?

Nee dat weet ik niet zeker want ik heb de machine niet laten nakijken. Maar dit probleem hadden we met de oude wasmachine ook op deze vloer en die gaf in het vorige huis geen problemen. We hebben daarna bewust een nieuw apparaat aangeschaft toen.
En zodra de wasmachine zijn stabiliteit heeft herpakt hersteld het zich ook, dat zou met kapotte lagers niet zijn denk?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:18

Die gaan uiteindelijk wel kapot. Heel je wasmachine draai je kapot zo

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:22

Wanneer de boel zo instabiel is dat je trommel tegen de kanten klapt tijdens centrifugeren lijkt me dat niet echt goed. Hoe belaad je de wasautomaat?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:28

Mijn wasmachine is juist stabieler als hij harder centrifugeert. Gaat eerder wiebelen bij een laag toerental dan bij een hoog toerental..

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:38

Dit is een compleet nieuwe wereld voor me. Ik heb de wasmachine altijd staan waar ik wil, ongeacht de vloer. En maak me dan wel weer druk om lekkages dus heb er toch maar een lelijke lekbak onder staan..

Edit: gaat het eigenlijk om het type vloer (laminaat, pvc, parket etc) of de constructie (beton, hout etc)?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:04

Ik zou een aannemer op dat stuk overloop waar je wasmachine staat beton laten storten (ja, over je basis houten vloer) en laten tegelen. Hoeft de wereld niet te kosten maar ben je er echt voor goed van af. Moeten ze speciale onderplaten onder het beton voor gebruiken en dan is het geen probleem.

Dit hebben wij zelf ook (oude badkamer is washok geworden, maar met nieuwe betonvloer op hout) en is echt super stil zonder extra hulpmiddelen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:11

Ladyson schreef:
Dit is een compleet nieuwe wereld voor me. Ik heb de wasmachine altijd staan waar ik wil, ongeacht de vloer. En maak me dan wel weer druk om lekkages dus heb er toch maar een lelijke lekbak onder staan..

Edit: gaat het eigenlijk om het type vloer (laminaat, pvc, parket etc) of de constructie (beton, hout etc)?

Constructie

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 10:42

Bigone ik laad de trommel nooit tot de nok toe vol, als dat is wat je bedoeld? Ik merk overigens wél verschil in de intensiteit met de lading. Bijvoorbeeld wanneer het kleding is of beddengoed.

@pablo hmm, ik zou het eens kunnen proberen. :)

@ladyson de constructie is hout en de vloer is laminaat.

@ myrthr dat is zeker door mijn gedachten geschoten en vind ik absoluut de investering waard! Ik zou het er zelfs voor over hebben om de vloer volledig beton te maken in die kamer :P . Maar volgens mijn vriend kan dat niet (over de volledige vloer) zonder dat we moeten breken omdat er dan een andere constructie moet zijn dan voor een houtenvloer.
Een klein stukje zou dus wel kunnen als ik het goed begrijp van jou? :)