Auto gekocht, die taxi blijkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:24

Zertab schreef:
Als je nog niet hebt getekend, kan je er onder uit en dat zou ik zeker doen. Het is wel verstandig om eerst research te doen voordat je de auto koopt. Ik heb recent een tweedehands auto gekocht, mijn tweede. Nou dan ga ik niet gelijk hand erop en klaar, maar zeg ik dat ik er een nachtje over slaap en ga Googlen.

Maar goed, ik zou de auto laten staan omdat er zoveel haast achter zit. Waarom?
Ik vind twee dagen, echt belachelijk snel en zou het niet vertrouwen.

Toen ik mijn eerste auto kocht, moest ik een week wachten. En voor mijn huidige auto zelfs twee weken, ivm drukte. (spreken dan over een reiniging en grote beurt).

Ik zou morgen even bellen, wellicht is er inderdaad iets niet goed gegaan met overzetten. Maar dinsdag moet de auto wel verzekerd zijn op jouw naam, anders kan en mag je niet wegrijden...

Mooblie schreef:
En de haast komt van mijn kant.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:28

Wij hebben nog nooit een auto gekocht die we niet gelijk mee mochten nemen, dus daar kun je niet veel uit opmaken, auto APK keuren is zo geregeld hoor. (misschien dat er nog andere dingen aan gedaan worden?)Maar dan moer de garage er wel tijd voor hebben, je wilt tenslotte een goede en veilige auto kopen... Dat de auto een taxi is geweest zou mij niets uitmaken, zolang de onderhoud papieren netjes zijn ingevuld. Wat bij een taxi volgens regelgeving noodzakelijk is. Je koop dus een goed onderhouden auto, met weinig kilometer op de teller. Gewoon niet kopen zolang de bemerking er niet af is, dat is nl niet jou probleem.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 21:20

Even een update. Vanmorgen belde de verkoper zelf al omdat hij bij de APK keuring er zelf ook tegenaan liep. De verkoper heeft niet door gehad dat er nog acties voor hem waren tijdens de verkoop maar hij heeft nu wel meteen actie ondernomen.

RDW doet niets met spoed of iets dergelijks dus dat moeten we afwachten.

De verzekering waar de garage mee samenwerkt kan geen taxi in de verzekering nemen en kan daarom ook niets (tijdelijk) voor ons doen.

Dus er zit niets anders op om de afspraak even uit te stellen.

Ik vind het fijn dat hij zelf heeft gebeld en dan ook niet nodig om de koop te ontbinden. Tuurlijk fijn als je de geschiedenis van een auto kent, maar dat is ook gewoon de realiteit van een tweedehands auto; je weet niet wie en hoe er in is gereden. Onderhoud en kilometers zijn verder gewoon goed! De auto is slechts enkele maanden taxi geweest.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 21:28

Zertab schreef:
Als je nog niet hebt getekend, kan je er onder uit en dat zou ik zeker doen. Het is wel verstandig om eerst research te doen voordat je de auto koopt. Ik heb recent een tweedehands auto gekocht, mijn tweede. Nou dan ga ik niet gelijk hand erop en klaar, maar zeg ik dat ik er een nachtje over slaap en ga Googlen.

Maar goed, ik zou de auto laten staan omdat er zoveel haast achter zit. Waarom?
Ik vind twee dagen, echt belachelijk snel en zou het niet vertrouwen.

Toen ik mijn eerste auto kocht, moest ik een week wachten. En voor mijn huidige auto zelfs twee weken, ivm drukte. (spreken dan over een reiniging en grote beurt).

Ik zou morgen even bellen, wellicht is er inderdaad iets niet goed gegaan met overzetten. Maar dinsdag moet de auto wel verzekerd zijn op jouw naam, anders kan en mag je niet wegrijden...

Nou dat hoeft echt niet hoor. Zaterdag nog een andere auto gekocht en konden hem meteen meenemen. APK zat er al op voor een jaar.
Eerdere auto's die ik heb gekocht waren ook gewoon overschrijven en meenemen. (je kan kiezen voor een beurt, maar dat laat ik zelf nog wel doen).
Zegt dus ook niet zoveel.

@TS; Fijn dat ze inderdaad zelf al belden :) Dan nu gewoon laten oplossen. Tweedehands auto is altijd een gok, maar komt vast goed :)