Mini-vaatwasser, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Mini-vaatwasser, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:10

over energiegebruik. Warm water uit de kraan kost ook energie. En over het algemeen gebruikt een vaatwasser bijvoorbeeld minder water dan met de hand afwassen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:39

Ik heb er 2 gehad. Eerst 1 tweedehands via marktplaats om te kijken of ik het wat vond! Ik kreeg een baby'tje en vond het ook wel fijn ivm hygiëne met flesjes. Ik was er echt super blij mee.
Later 1 van het merk medion gekocht. Ik vulde hem handmatig met water en de slang lag in de gootsteen. Veel plezier van gehad! Nu ben ik verhuist en paste hier een grote vaatwasser.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 16:32

Veel tips al. Ik ga er vanavond eens goed voor zitten :j

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 17:06

Ik lees graag even mee want door deze topic is mijn interesse ook gewekt voor een mini vaatwasser.

Helaas is mijn kleine keuken te klein voor een normale vaatwasser.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 17:18

Het is top, voor zover ik weet werkt het gewoon hetzelfde als een normale vaatwasser alleen dan is ie een stukje kleiner. 1e keer in een boomhuthuisje in friesland gezien en niet veel later zelf 1 aangeschaft :+

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 03:20

https://www.klarstein.nl/Huishoudelijke ... EEK-F.html

Ik heb deze, super tevreden over. :j
Was dat eeuwige afwassen zo vreselijk zat. :')
Hoef nu alleen nog maar de grotere dingen zoals pannen zelf af te wassen.

Mijne paste niet op het aanrecht, dus hij staat in de badkamer, haha. Deur van de badkamer zit bij mij letterlijk naast het keukenblokje, en gelijk tegenover die deur, onder de wasbak, staat het vaatwassertje. Ik woon niet zo groot. :+
Ik doe er maar een kwart tabletje in, soms wel een gedoe met breken, maar goed. De afvoerslang gaat naar de douche, en vullen doe ik ook met de douchekop, ideaal. :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:37

Ik heb een halve vaatwasser van Bosch gehad in mijn appartement. Stond op de wasmachine en was gewoon aangesloten op de waterleiding met behulp van een splitter. Misschien is dat voor jou ook een optie?

Ik vond het echt geweldig. Wat een uitkomst!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:01

Lisette0 schreef:

Mijne paste niet op het aanrecht, dus hij staat in de badkamer, haha. Deur van de badkamer zit bij mij letterlijk naast het keukenblokje, en gelijk tegenover die deur, onder de wasbak, staat het vaatwassertje. Ik woon niet zo groot. :+
Ik doe er maar een kwart tabletje in, soms wel een gedoe met breken, maar goed. De afvoerslang gaat naar de douche, en vullen doe ik ook met de douchekop, ideaal. :)

In plaats van blokjes breken, kun je natuurlijk ook vaatwaspoeder gebruiken.
Makelijker te doseren met een lepel/maatscheppje

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:46

Misschien hebben jullie advies, ik heb een Medion md 37217, maar opeens is hij gestopt met werken.

Heb hem helaas 2e hands gekregen dus weet niet precies hoe oud ie is en of ie nog onder de garantie valt.

Water pompt hij nog weg, maar hij spoelt gewoon niet.
Ik kreeg eerst foutmelding e3, vervolgens e4 en nu niks meer.

Hij telt af en draait zn rondje en pompt water af tussendoor, maar hij maakt niet schoon :+

Klantenservice is niet bereikbaar en op de fora van Medion verwijzen ze of naar de klantenservice of t werkt niet.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:08

Marie111 schreef:
Lisette0 schreef:

In plaats van blokjes breken, kun je natuurlijk ook vaatwaspoeder gebruiken.
Makelijker te doseren met een lepel/maatscheppje

Ja dat heb ik me ook voorgenomen voor als de voorraad op is. :P

Ik kan alleen geen glansspoel toevoegen, dus even afwachten hoe dat gaat.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:12

Ik doe het breken gewoon met een schaar :')

@sterre, kun je niet gebruiksaanwijzing vinden via Google? Volgens mij hebben wij ook een Medion, moet ik ff door de kast sneupen. Heb je 'm ook al eens schoongemaakt, de onderkant er ff uitgehaald?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:36

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:41

Ja gebruiksaanwijzing al bekeken en gebruikt, maar helaas niet wat ik zocht.

De onderkant loshalen? Is dat meer dan alle filters loshalen?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:49

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:02

Ja, alleen dat is er dus niet..

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:10

Sterre98 schreef:
Ja gebruiksaanwijzing al bekeken en gebruikt, maar helaas niet wat ik zocht.

De onderkant loshalen? Is dat meer dan alle filters loshalen?

In de vaatwasser dat gedeelte bedoelde ik, daar onderin zit dat filter.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:04

Ja die heb ik er al uitgehaald. Ik ga morgen een poging wagen om de sproeiarm los te maken, alleen is dat moeilijker dan de gebruiksaanwijzing zegt, of ik ben echt onhandig :+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:10

Ik schop dit topic even omhoog.

Bevallen de mini-vaatwassers nog goed? Ik woon na mijn 1e reactie in dit topic dus inmiddels een aantal maanden op mezelf, en ik zie dagelijks als een berg op tegen de afwas. Met als resultaat dat ik het laat staan, en het nog veel meer werk word :+

Ik heb nog een aantal dingen waar ik benieuwd naar ben.

-hoe is het energieverbruik? Ik zie mijn meterstanden of verbruik zelf niet, maar zou het voor mijn huisbaas erg vervelend vinden als het veel stroom kost.

-kan je er makkelijk mee lopen? Ik heb echt geen plek om het ding 24/7 op het aanrecht te hebben staan. Hij moet dus eigenlijk simpel verplaatsbaar zijn.

- kunnen die dingen tegen vocht? Anders kan ik hem ook in de badkamer zetten, die zit direct bij de keuken. Die 3 stappen lopen kan ik wel aan.

- hoevaak gebruiken jullie hem voor een 1-persoons huishouden? Die op de meeste dagen alleen thuis avond eet :+ het zal dus om hooguit 1a 2 borden per dag gaan, wat bestek en een broodtrommel. Grote dingen nog met de hand afwassen is niet zo’n probleem.

-welke is nou het allerbeste? :D de Bob is erg leuk, maar die van klarstein lijkt ook wel prima.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:17

Wij zijn na vele jaren nogsteeds super tevreden met bob :j

En hij is volgens mij nog vrij zuinig en water en stroom verbruik ook, en ontwikkeling met circulaire technologie in gedachten, zo hebben wij verleden jaar een nieuwe pomp, scherm en deur gekocht. De eerste 2 waren een speciale aanbieding omdat we de eerste uitvoering hebben. En na x aantal jaar is die pomp aan vervanging toe.
Was super simpel, zaten filmpjes en instructies bij en alles

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:22

Ik heb zelf niet een, maar kennis wel. En die heeft hem op de hoge koelkast staan.

Afwassen met de hand kost ook energie. Over het algemeen gebruik je dan meer warm water .

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 02:06

Mijn zus heeft er jaren een gehad in de badkamer. Geen idee wat hij verbruikte maar was wel een onhandig ding om steeds mee aan de sleep te gaan. Ze had hem gewoon aangesloten op een kraan en dan de zelfde afvoer gebruikt als die van de wasmachine.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 03:37

Ik heb kort een 2e hands bob gehad, maar die maakte veel niet goed schoon. Ik heb hem uiteindelijk opnieuw verkocht.
Een ander merk geen ervaring mee.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 08:08

Ik kom wel steeds terug bij positieve dingen over Bob. Dan geef ik liever wat meer uit als ik er een poos plezier van heb. Bedankt voor de reacties :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 00:34

Super late reactie :+ ik heb geen tips voor je op gebied van welk apparaat goed zou zijn Prugelpiet, de mini die ik heb voldoet niet aan je eisen.
Wat ik wel heb is een bespaar tip voor je schoonmaakmiddel, met een kleiner apparaat en minder vaat heb je ook geen volledige dosering nodig. Vaatwastabletten kan je bijvoorbeeld doormidden hakken en een half tabletje gebruiken per vaatwasbeurt.
Elke keer tabletjes doorhakken werd ik op een gegeven moment beu, en toen ontdekte ik dat er ook vaatwas poeder bestaat, dat gebruik ik nu al een tijdje en dat werkt ook goed. Dat wordt verkocht in een fles met een schenktuit zodat je kan doseren, ik doe ongeveer de helft van de aangeraden dosering in mijn mini en alles komt schoon uit mijn vaatwasser.

Deze gebruik ik, ik ben fan :)
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... twaspoeder

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 01:23

Oeh ik heb er ook een (geen Bob maar een andere, een Bomann) en ik ben er ZO blij mee.
In mijn keuken is geen aansluiting voor Godfried (want zo heet hij uiteraard) maar ik had geen zin in steeds vullen met flessen dus ik vol hem nu met een tuinslangstuk op de gewone kraan :)

Eenpersoons huishouden, hij draait denk ik eens in de drie dagen.