Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Wat ik meestal neerzet (niet alles tegelijk hoor):
Gevuld eitje
Rolletjes ham besmeerd met monchou/Philadelphia (evt zeer fijngesneden uitje/bieslook erdoor gemengd)
Fuetworstjes
Wrapjes van zalm, roomkaas en rucola
Kaasblokjes (oude brokkelige kaas met zoutkristallen, geitenkaas, truffelkaas oid)
Komkommer gevuld met paturain (Philadelphia/monchou werkt ook)
Sweet peppers gevuld met roomkaas
Zalmrolletjes met roomkaas
Worteltjes, paprikareepjes en komkommer al dan niet met een yoghurtdipje
Toastjes/stokbroodje met diverse smeersels (brie, gorgonzola-mascarpone, ananas roomkaas, peperpaté, tonijnsalade, kruidendip/heks'nkaas oid).
Bladerdeeghapjes
Vlammetjes/kaastengels/minihapjes/bitterballen/mini kaassoufflé's oid
Mini kaasbroodjes/worstenbroodjes/saucijzenbroodjes
Piccolini's (mini pizza's)
Deels maak ik het zelf, maar ik koop ook geregeld kant&klaar, bijvoorbeeld de tapasbakjes vd Lidl.
fjordjes schreef:Ik wil voor kerstavond een tapas avondje doen als diner samen met mijn man. Nu ben ik op zoek naar makkelijke hapjes die niet teveel moeite kosten. Voorkeur voor dingen zonder vis
Klassiekers als de wrap met roomkaas en sla, gevulde eitjes en gehaktballetjes komen sowieso op tafel dus mocht je nog iets simpels weten heel graag
Zolala schreef:Een heel ouderwets borrelhapje, dat hier op feestdagen nog steeds heel populair is:
Tuc met plakje hardgekookt ei/toefje ketchup en een plakje tomaat/toefje mayo, garneren met plukje peterselie.
Zo lekker hartig en fris
Petpa schreef:Zolala schreef:Een heel ouderwets borrelhapje, dat hier op feestdagen nog steeds heel populair is:
Tuc met plakje hardgekookt ei/toefje ketchup en een plakje tomaat/toefje mayo, garneren met plukje peterselie.
Zo lekker hartig en fris
Deze heb ik opgeslagen!
En een hapje met tuc inspireert me tot veel meer lekkere combi's.
Tuc met selderiesalade en een stukje ananas lijkt me bijvoorbeeld ook lekker.
Of tuc met kaassmaak, dungesneden ham + kleingesneden augurk.
fjordjes schreef:Nu heeft mijn schoonmoeder gevraagd of ik hapjes wil maken voor oud en nieuw dus ik zoek nog wat inspiratie.
Nog steeds zonder vis en schaaldieren, qua kaas alleen gewone kaas (goudse kaas, of vergelijkbaar qua smaak) en niet te pittig. Ik moet nu voor 8 mensen maken en er zijn er enkele die niet te pittig mogen en 1 iemand met vis/schaaldieren allergie. Zat te denken aan 8-10 hapjes te maken
Wat ik tot nu toe heb:
- gehaktballetjes
- wrapjes met ham of kip, sla en roomkaas
- komkommerbootjes met roomkaas
- gevulde eitjes
- pizza stengels?
En verder weet ik het nog niet. Liefst hapjes die snel en makkelijk te maken zijn