Stoomreiniger ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 21:20

Marjo schreef:
Ik negeer even de rode letters en schop dit topic omhoog :')

Heeft iemand hier ervaring met de handstomer van Achate? Ik overweeg die te kopen voor meg name de ramen en douchecabine. Ik kom opsich goede reviews tegen op Trustpilot maar ik twijfel nog steeds :')
https://achate.com/products/achate-hand ... 4xIEdjIuMA

Ik heb wel ervaring met stoomreiniger opzet stuk voor ramen van karcher die is wel fijn

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 23:06

Ik schop dit topic ook even omhoog.

Ik zoek niet specifiek voor vloeren (mag wel).
Maar vooral voor kalkaanslag in de badkamer en voor het zemen van ramen. Welk apparaat gebruiken jullie daarvoor? Of gebruiken jullie twee aparte apparaten? En welke zijn dat dan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 00:02

Luxorvalkje schreef:

Maar vooral voor kalkaanslag in de badkamer en voor het zemen van ramen. Welk apparaat gebruiken jullie daarvoor? Of gebruiken jullie twee aparte apparaten? En welke zijn dat dan?

Wij hebben de karcher met zo'n opzetstuk voor ramen. Euhm kalk gebruik ik nog wel antikalk voor.

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 06:30

Voor kalk weghalen wordt ik heel blij van de producten van FRM tegelwerk, die met de probiotica en dan in combinatie met hun schoonmaakdoeken.

Ook heb ik onlangs de achate vlekkenreiniger pro gekocht. Daarmee heb ik een twee jaar oude poepvlek van mijn kat uit stoffen bekleding kunnen reinigen, en bij mijn schoonouders bloedvlekken uit het tapijt van ruim 6 maanden oud. Had niet dit beiden niet verwacht! Wel in combinatie met hun vlekkenreiniger.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:43

Maartje1990 schreef:
Luxorvalkje schreef:

Wij hebben de karcher met zo'n opzetstuk voor ramen. Euhm kalk gebruik ik nog wel antikalk voor.

Hier hetzelfde, alleen voor de kalk de sanitair reiniger van FRM, stuk vriendelijker voor mijn luchtwegen.

Suzanne F.

Re: Stoomreiniger ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:58

Die deep clean van FRM is echt super tegen kalk, vooral onverdund.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:58

Dan ga ik daar eerst naar kijken. Dank voor de tips

Even een check. Krijgen jullie geen krassen op je glas of spiegel door de schurende werking van de doek?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:05

Hier geen doek die schuurt. Een gladde doek.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:06

Iemand hier die de Achaté handstoomreiniger heeft besteld? Levering duurt érg lang bij mij -O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:09

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:22

Marjo schreef:
Iemand hier die de Achaté handstoomreiniger heeft besteld? Levering duurt érg lang bij mij -O-

Ja ik ..2 december of zo, en nog steeds niks ontvangen....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:24

Sky_As schreef:
Marjo schreef:

Ja ik ..2 december of zo, en nog steeds niks ontvangen....

Ah, zelfde schuitje. Ik heb op 27-11 besteld. Als ik de order nu opvraag staat er ineens dat hij wss morgen bezorgd wordt, maar het is nog niet eens echt verzonden dus ik geloof het niet zo :')
Krijg wel steeds mailtjes..

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 21:41

Kent iemand de semako stoomreiniger of die 2-in-1?
Ik kwam in een algoritme terecht en die filmpjes waarin ze een bank reinigen zien er zooo satisfying uit. Maar consumentenbond heeft bijv überhaupt nog geen test van deze apparaten dus daarom ben ik nog wat terughoudend

Een Kärcher huren bij de bouwmarkt en daar een keer alle (auto)bekleding en vloerkleden mee onder handen nemen is ook een optie natuurlijk.

Deel clean FRM staat genoteerd, dank voor de tip! Heb hardnekkige kalk die ik er met alle htk middelen en grootmoeders tips niet af krijg.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 23:16

JesdaJinn schreef:
Ik heb deze gekocht een tijdje terug: https://www.bol.com/nl/nl/p/vileda-stea ... TlEALw_wcB

Werkt hier prima

Ik heb deze inmiddels voor de 2e keer. de eerste had ik zelf gemold :+ maar ik dweil echt niet meer normaal. Dit kost zo weinig moeite.

Hier een pvc vloer maar hoor mensen regelmatig zeggen dat je dan geen stoomreiniger mag gebruiken vanwege de lijm, ik merk er echter niks nadeligs aan :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 23:35

Luxorvalkje schreef:
Dan ga ik daar eerst naar kijken. Dank voor de tips

Even een check. Krijgen jullie geen krassen op je glas of spiegel door de schurende werking van de doek?

Euhm nee maar ik heb ook die trekker als ding dat erop moet

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 02:16

Ik heb zowel de Achate vlekkenreiniger PRO als de stoomreiniger PRO en ben zeer zeker tevreden. Uiteraard geen wonderen verwachten maar in mijn badkamer met flinke verbazing super makkelijk de voegen schoon gekregen. Ik heb destijds de PRO gekozen zodat ik het voor meerdere dingen kon gebruiken (zowel in de hand voor de voegen als de vloer) maar denk dat een handstoomreiniger vloerstomer apart fijner is qua vasthouden enzo, maar goed dat is maar net wat je wil.

De vlekkenreiniger gebruikt voor m’n bank. Dat was even uitzoeken hoe je hem goed kan gebruiken, maar als je dat door hebt dan gaat het soepel.

Verzenden duurde idd heel lang, maar ik vond bij mij dat ze me wel goed op de hoogte hielden + het staat eerlijk aangegeven op de website dat het een pre order is + verwachte leverdatum dus dat is dan wel ff geduld hebben…

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:31

Nja toen ik bestelde stond de verwachte levertijd op 25-27 december. Nu snap ik dat er tijdens kerst niks bezorgd wordt, maar het is nog niet eens verzonden... en die mailtjes zijn leuk, maar zijn gewoon standaard bot-mails waar ze niks voor hoeven te doen.

Even geduld is prima, maar ik wacht inmiddels al een ruime maand...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:45

Marjo schreef:
Nja toen ik bestelde stond de verwachte levertijd op 25-27 december. Nu snap ik dat er tijdens kerst niks bezorgd wordt, maar het is nog niet eens verzonden... en die mailtjes zijn leuk, maar zijn gewoon standaard bot-mails waar ze niks voor hoeven te doen.

Misschien bedoelde ze dat het 25-27 bij hun binnen komt.... En niet ieder bedrijf werkt in het weekend. Dus dan zou vandaag pas weer de eerste dag zijn dat ze iets doen.

Dus hopelijk wordt het ergens deze week verstuurd en komt het volgende week ergens binnen.

We zijn natuurlijk ook verwend met de 24/7 tijd waar we in leven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:02

Sky_As schreef:
Marjo schreef:

Misschien bedoelde ze dat het 25-27 bij hun binnen komt.... En niet ieder bedrijf werkt in het weekend. Dus dan zou vandaag pas weer de eerste dag zijn dat ze iets doen.

Dus hopelijk wordt het ergens deze week verstuurd en komt het volgende week ergens binnen.

We zijn natuurlijk ook verwend met de 24/7 tijd waar we in leven.

Als er staat verwachte levertijd, dan bedoelen bedrijven daar over het algemeen mee dat dit de verwachte datum is dat het bij de klant geleverd wordt.
Ik hoop indd dat het snel verzonden wordt...

Ik vind je laatste opmerking ook ernstig misplaatst overigens. Hoezo ben ik verwend, als ik me begin af te vragen of een bestelling wel bezorgd wordt, als het bedrijf de gestelde verwachting niet nakomt en enkel geautomatiseerde berichten stuurt?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:27

Volgens mij zegt zij nergens dat jij verwend bent? Maar dat we allemaal gewend zijn dat het vandaag besteld morgen in huis is en daar zijn we allemaal mee verwend… dan is dit net anders.

Ja de updates zijn standaard bot mailtjes, maar je krijgt ze wel. Net als je bestelde artikelen, je krijgt ze wel maar het duurt even… ik vond ze het wachten waard.
Overigens was het bij mij alleen met de stoomreiniger dat ik moest wachten, de vlekkenreiniger was vandaag besteld en morgen in huis, maar die was dan ook op voorraad.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:52

Marjo schreef:
Als er staat verwachte levertijd, dan bedoelen bedrijven daar over het algemeen mee dat dit de verwachte datum is dat het bij de klant geleverd wordt.
Ik hoop indd dat het snel verzonden wordt...

Ik vind je laatste opmerking ook ernstig misplaatst overigens. Hoezo ben ik verwend, als ik me begin af te vragen of een bestelling wel bezorgd wordt, als het bedrijf de gestelde verwachting niet nakomt en enkel geautomatiseerde berichten stuurt?

Er staat niet jij bent verwend, maar wij zijn verwend.

En met kerst weten we allemaal dat het wat langer gaat duren.
En nogmaals, ik vind het ook geen top service, want ik wacht al vanaf 1 de december op mijn order.... Dus in dat opzicht ben ik het met je eens. Maar gezien de goede recensies ben ik niet bang dat het niet gaat komen.

Overigens reageren ze wel netjes op de mail.

Een automatische mail heb ik nog geen 1 keer gehad, ik moet wel constant zelf achter mijn order aan, daar ben ik ook minder blij mee, het geeft ze ook extra werk omdat mensen zelf gaan mailen.

Een bedrijf kan in mijn ogen beter de levertijd wat ruimer zetten, en als ze deze niet halen zelf een een mail sturen met een nieuwe verwachte levertijd, en als ze slim zijn nemen ze deze ruim om mensen niet teleur te stellen .

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:09

_xDyan schreef:
Volgens mij zegt zij nergens dat jij verwend bent? Maar dat we allemaal gewend zijn dat het vandaag besteld morgen in huis is en daar zijn we allemaal mee verwend… dan is dit net anders.

Ja de updates zijn standaard bot mailtjes, maar je krijgt ze wel. Net als je bestelde artikelen, je krijgt ze wel maar het duurt even… ik vond ze het wachten waard.
Overigens was het bij mij alleen met de stoomreiniger dat ik moest wachten, de vlekkenreiniger was vandaag besteld en morgen in huis, maar die was dan ook op voorraad.

Nouja die gewenning heb ik helemaal niet. Ik verwacht van geen enkele webshop dat wat ik vandaag bestel, ik morgen in huis heb. Ik verwacht alleen wel dat een bedrijf z'n eigen gestelde verwachtingen nakomt. En als ik nu de order open staat er ook dat de verwachte bezorgdatum vandaag is, terwijl er dus nog niks verzonden is. Dus in dat opzicht vind ik mezelf absoluut niet verwend, en vind ik die opmerking ook kant noch wal slaan gezien deze situatie :')

Maargoed, fijn om te horen dat de levertijd lang is maar het wel aankomt. Ik heb de handstoomreiniger besteld met extra stoomdoeken. Ben heel benieuwd, mijn ramen zijn echt aan een poetsbeurt toe namelijk :')

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 15:48

Ik heb voor een Kärcher gekozen ipv Achaté of Samako. Voornamelijk omdat ik veel influencer filmpjes voorbij zag komen en alleen maar affiliate ervaringen tegen kwam die uiteraard alles de lucht in zullen prijzen voor wat verdiensten als iemand het koopt via hun link.

Ik kom nu na het lezen van dit topic net weer zo’n advertentie filmpje tegen op Facebook met 111 reacties. Sommige zijn positief maar de meesten wachten al meer dan 3 maanden op hun product, ontvangen stukke producten of gebruikte en worden van het kastje naar de muur gestuurd..Ik ga het niet plaatsen want er staan uiteraard allemaal namen bij, maar ik zou wel goed uitkijken bij dit soort merken die zoveel van die influencers gebruiken. Er zal vast wel eens een goede tussen zitten hoor, maar de reacties op die fb afvertentie liegen er niet om.