Storm schreef:Jacquelinee_ schreef:Jij wil dus rechtdoor die weg in met de drempel?
De autos die uit die straat komen met de drempel, moeten jou voorrang geven.
Die komen vanuit een uitrit en moeten altijd voorrang geven aan iedereen.
Edith; ik zit dat links ook een uitrit is, dus die zouden jou ook hoe dan ook voorrang moeten geven.
Hoe ik dat weet?
We hebben bij ons in t dorp ook zo een soort kruising waar de gemeente een verkeersbord heeft neergezet om de verkeersregels uit te leggen

[
Afbeelding ]
Dit is dus de weg gezien vanaf de drempel/uitrit.
Bij de uitrit staat overigens geen stopbord, alleen op het uitlegbord staat die dus.
Dit is handig!
Dat zouden ze hier ook neer moeten zetten. Regelmatig staan er ook auto's gewoon stil omdat niemand weet wie voorrang heeft.
Alsjeblieft niet.
Verkeersborden hoor je binnen max 2 seconden te kunnen lezen en begrijpen, dat gaat met dit soort borden niet. Als een situatie zonder borden zo onduidelijk is, moet je de kruising anders indelen, er een rotonde van maken of stoplichten plaatsen.
Storm schreef:Unwritten, dat is precies wat ik ook dacht, maar de automobilisten zijn dat vaak niet met mij eens.
Roodvos, ik snap het. De haaientanden gelden dus alleen voor mij als er een auto van rechts komt. Logisch.
Mijn collega zei trouwens dat ik, als fietser, zwak verkeer ben, en niet als bestuurder wordt gezien. Dat ik dus geen voorrang heb. Dit klopt toch niet?
Op een fiets ben je gewoon en bestuurder. Eigenlijk zijn je haaientanden overbodig, omdat jij als afslaande fietser sowieso voorrang zou moeten verlenen aan verkeer wat de voorrangsweg volgt.