Wat heb jij wel eens in een pakket gekregen wat niet voor jou was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:48

Een nieuwe kattenbak terwijl ik hondenvoer had besteld. Zat ook een pakbon van een andere klant in.
Mocht de bak houden en heb daar een stalgenoot blij mee gemaakt.
Hondenvoer kwam een dag later alsnog.

En een keer een vrij dure ijsmachine ipv iets anders, goedkopers, wat ik besteld had. Netjes teruggestuurd. Maar je staat wel raar te kijken en twijfelt aan je zelf of je iets verkeerd hebt gedaan.

Ook nog een sexy lingerie BH, ipv een degelijke sportbh. Ging ook retour.

Bij de webshop waar ik werkte hadden we een keer met een storing van de label printer dat er een dubbel label was geprint. Die zijn allebei op een pakje gepakt en de labels daarna dus steeds op het pakje voor de klant die na het juiste pakje is ingepakt.
Hebben we enorm veel werk mee gehad om dat recht te zetten, maar wel het meeste terug gekregen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:08

prompter schreef:
Via Bol: ik bestelde een antistatische sleutelhanger, ik kreeg een hondenriem :+

Een antistatische sleutelhanger, wat is dat dan :+

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:13

Een gigantische doos met daarin een stoel dat op de oprit van een familielid was gezet, langs de openbare weg dus. Terwijl dat familielid een paar weken op vakantie was :+ Een bekende reed toevallig langs en zag die doos op de oprit half in de regen staan. Hoe kun je dat als pakketbezorger nou een goed idee vinden? :')

_AB_

Re: Wat heb jij wel eens in een pakket gekregen wat niet voor jou was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:19

Een bordenset in de verkeerde kleur. We hadden blauw besteld, kregen groen. Dus gebeld en ze zeiden, gooi de groene maar weg, je krijgt de goeie toegestuurd. Nu hebben we 2 kleuren borden in de kast staan...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:20

Hieperdi schreef:
prompter schreef:
Via Bol: ik bestelde een antistatische sleutelhanger, ik kreeg een hondenriem :+

Een antistatische sleutelhanger, wat is dat dan :+

:D. Ik krijg wanneer ik bepaalde schoenen draag steeds elektrische schokjes wanneer ik iets van metaal aanraak. Door eerst met die sleutelhanger tegen het metaal aan te tikken heb ik geen last meer van die elektrostatische schokken :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:49

Ik had eens wat gekocht via marktplaats en laten verzenden naar pakketpunt. Toen ik het ging ophalen lagen er 2 pakketten voor me, met beide precies dezelfde postnl code. 1 pakket met mijn bestelling en 1 pakket met tweedehands sneakers.
De verkoper wist van niks. Waarschijnlijk was de code 2 keer uitgeprint geweest en is die op 2 pakketten gegaan. Heel bijzonder!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:53

Een jaar of 15 geleden:
6 grote vaten gezegend water uit Mekka :')
Kwamen we achter toen we een Arabisch lezende buurman het lieten lezen. Zonder afzender, zonder adres er op. De bezorgdienst was er heilig ( :+ ) van overtuigd dat het voor ons adres was.

Lange tijd bewaard in de hoop dat iemand het op kwam halen, want het voelde ook niet goed om het door het putje te spoelen. Maar uiteindelijk heeft onze boekhouder die op dat moment ongeneeslijk ziek was verklaard het meegenomen. En nam dagelijks een glaasje baat het niet, schaadt het niet. :D
De boekhouder is nog steeds onder ons trouwens, nog steeds ongeneeslijk ziek maar still going strong.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:56

c_alsemgeest schreef:
Een jaar of 15 geleden:
Kwamen we achter toen we een Arabisch lezende buurman het lieten lezen. Zonder afzender, zonder adres er op. De bezorgdienst was er heilig ( :+ ) van overtuigd dat het voor ons adres was.

Lange tijd bewaard in de hoop dat iemand het op kwam halen, want het voelde ook niet goed om het door het putje te spoelen. Maar uiteindelijk heeft onze boekhouder die op dat moment ongeneeslijk ziek was verklaard het meegenomen. En nam dagelijks een glaasje baat het niet, schaadt het niet. :D
De boekhouder is nog steeds onder ons trouwens, nog steeds ongeneeslijk ziek maar still going strong.

_O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:02

prompter schreef:

Bijna goed. :')

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:07

Danielleeee_ schreef:
Een gigantische doos met daarin een stoel dat op de oprit van een familielid was gezet, langs de openbare weg dus. Terwijl dat familielid een paar weken op vakantie was :+ Een bekende reed toevallig langs en zag die doos op de oprit half in de regen staan. Hoe kun je dat als pakketbezorger nou een goed idee vinden? :')

Mijn ouders hadden dit met een tv die ze hadden besteld. Die was een paar dagen eerder bezorgd dan gezegd werd, en in de tuin gezet.

Toen ik nog thuis woonde hadden we niet zozeer pakketjes, maar wel mensen aan de deur die bij een Hengstenhouder moesten zijn die twintig km verderop woont, maar wel aan dezelfde weg en zelfde huisnummer. Dan stonden ze daar met paarden, of met ‘rietjes’.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:11

Begin van de week nog.
Nu niet echt een pakketje, maar ongeveer het zelfde insteek.

Ik most voor m'n werk een afgewerkt product op een pallet vastmaken. Custom size pallet.
Deze komen in drie maten. S, L en XL
(XL is 2.4m lang pallet tegenover een standaard 1.2 pallet bv.)

Ik vraag dus een S-formaat op, krijg ik een XL. Vraag de magazijnier waarom ik die krijg, zegt ie, die had je gevraagd.
In het systeem laten zien dat ik dus een S had gevragen. Had die het slecht gelezen en uit gewoonte een XL gepakt. (Veel van de vorige bestellingen gingen op een xl vanwege de afmetingen).

Anders ook gewone pakketjes.
Veelal te maken met dat de afzender/fabrikant vaak ook aan onze afdeling levert, dus nemen ze snel aan dat het voor ons is, zonder verder te lezen.
Ben redelijk goed geworden in uit te zoeken voor wie dat het is. Zelfs zo dat die van de receptie mij al eens bellen voor hulp om leveringen of verzendingen uit te zoeken, veelal met anderstalige chauffeurs.

Meest recente was een Italiaans sprekende chauffeur die iets kwam ophalen.
heb google translate gebruikt om met hem te communiceren.

Lang geleden ook eens het verkeerde gekregen, miniaturen onderdeeltjes. Kostprijs was dusdanig laag, dat terugsturen al gemakkelijk 70% van de actuele kostprijs zou geweest zijn.
Mocht de spullen houden en ze zonden de juiste later op.

M'n fysieke straat bestaat uit 2 verschillend genoemde delen. Die veranderd dus halverwege ergens.
Gebeurt dat dus juiste huisnummer er op staat, maar dus de verkeerde deel

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:23

Een broek besteld.en kregen een telefoonhoesje binnen.
Retour gestuurd. En wat denk je. Pakket kwijt. Was een partner van bol. Ze wilden geen geld retourneren, want we zouden verantwoordelijk zijn voor het retour. Nou mooi niet dus. Aangezien het retour moest omdat hun een fout hadden gemaakt en niet de koop waren nagekomen. Na een nette, maar boze mail is bol er maar tussen gaan zitten en heeft ons in het gelijk gesteld.
Maar helaas een heel gedoe geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:56

c_alsemgeest schreef:
Een jaar of 15 geleden:

_O- Heerlijk dit! Ook dat je het niet door het putje durfde te spoelen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 01:13

Verkeerde medicatie bij de apotheek.. :=
Ik was wat jonger nog en checkte dit niet even voor ik de deur uit liep.

Grappige was dat het medicatie was wat bestemd was voor een goede vriendin van mij, maar onze namen lijken in de verste verte niet op elkaar, noch onze geboortedatums of adressen. :=

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 05:57

Gordijnen!

Had via marktplaats uvex handschoenen besteld en die werden netjes bezorgd. Volgende dag kwam pakketbezorger met nieuw pakket met exact hetzelfde label maar hier zaten dus gordijnen in. Marktplaats verkoper had deze gordijnen niet opgestuurd want die had geen eens gordijnen maar lamellen haha.

Dus contact met dhl. Had iemand (waarschijnlijk) retour gestuurd maar met verkeerd ontvangen verzendlabel (gevalletje AVG maargoed). Dhl kon niet meer achterhalen van wie het pakket wel was, er zat geen retourformulier in, en waar het dan wel naartoe moest dus gordijnen zijn uiteindelijk naar buurmeisje gegaan die nieuw appartement had gekocht :D

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:09

Bij de bol.
Ik had een pomp besteld voor m'n yoga bal en ik kreeg een c.d. van Moniek Smith voor kleuters....
C.d mocht ik houden en de pomp werd nog een keer verstuurd.

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:20

In plaats van een tas kreeg ik 20 tuingieters. Bedrijf wilde de tuingieters niet retour nemen i.v.m. hoge transportkosten, dus we hebben alle buren voorzien van een nieuwe gieter.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:38

Bij onze leverancier van slowfeeders zoveel jaar terug een doos vol mini voetbal netten…
Ze moesten ze niet terug en staan hier, 15j later nog steeds ergens te staan…. Wat moet je er mee?

Ook eens een laser gehad in een pakket doe het zelf spullen die besteld waren en eens een tabled hoes op ons adres, alleen had niemand dat besteld.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:52

Ik had via Vinted een jurkje besteld, kreeg Nike schoenen maat 43. Zelf maat 37 :+ En ook nog afschuwelijke kleur. Dus retour gestuurd naar verkoper want ze stuurde dat het fout was gegaan en iemand anders mijn pakket had.

Ik heb alsnog mijn pakket gekregen, maar de schoenen die ik retour had gestuurd kwamen weer naar mij omdat de verkoper ze niet ophaalde op het afhaalpunt. Dus die heb ik verpatst op marktplaats voor 75 euro :P

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:54

Wij wonen aan een straat die door 4 dorpen gaat en 4x opnieuw begint met nummeren, maar dezelfde naam houdt. En dat is drama!!
Dus wij wonen op huisnummer 3 van dorp B. Mijn tandarts woont en werkt op huisnummer 3 in dorp A. En het zijn ook twee gewone woonhuizen op huisnummer 3 in dorp C en D.

Maar met regelmaat wordt er dus bij ons bezorgd wat niet voor ons is en andersom.

Het begon met een bos bloemen van mijn schoonouders die op onze trouwdag bij mijn tandarts bezorgd was. Het eerste jaar dat we hier woonden, net nieuwe tandarts uitgekozen ook, 1x daar geweest. Het is tegen 17.00, ding dong, staat mijn tandarts met een bos bloemen op de stoep. Ik snapte er niets van, je gedachten gaan dan zo snel. Heb ik onze trouwdatum moeten invullen dan? Is dat iets wat ze doen als je in dorpen woont? Moet ik dan hem ook bloemen geven als het zijn trouwdag is? Bzzzzzz in mijn hoofd.
Enniewees gewoon verkeerd bezorgd dus. Tandarts moest er zelf ook smakelijk om lachen en wenste ons nog wel een fijne trouwdag.

Daarna een situatie dat er bij ons gewerkt werd om de twee airco’s te installeren, dus overal stonden grote dozen. En ineens toen de werkmannen weg waren, stonden er nog 2 grote zware dozen buiten. Dus ik zonder kijken, dozen naar binnen gesleept. Volgende dag zijn de mannen er weer, dus ik zeg nog: “Oh jullie dozen stonden gister nog buiten, maar staan in de gang hoor!”
Maar zij hadden geen dozen meer. “Watte?!” Ik heb ook niets besteld. Dus toen toch maar even label gekeken. Tandarts gebeld, die stond korte tijd later op de stoep om z’n spul te halen, want was blijkbaar allemaal heel duur spul en hij had al paniek want er stond bezorgd, maar was niet bezorgd.

Het ergste was dat er een grote vrachtwagen voor reed, dikke grote letters erop: Exclusieve keukens. En die mannen beginnen druk die vrachtwagen uit te laden. Hoogglans rode keuken staat voor een deel op m’n stoep, dus ik toch maar naar buiten. “Uhm, wat komen jullie doen?” Ja, we zijn mooi op tijd, we laden alles uit.
Het kostte me echt bijzonder veel moeite om die mannen te overtuigen dat we echt geen keuken besteld hadden. Toen ze bijna alles uitgeladen hadden, kreeg ik eindelijk de pakbon te zien en inderdaad, niet dorp B maar dorp C. Dus ik uitleggen dat wij dorp B zijn en dat ze echt een km of 5 door moeten rijden naar dorp C.
Ik snap niet zo goed waarom ik moest praten als brugman om te zorgen dat die mannen gingen stoppen met uitladen. Als iemand toch zegt: dat is niet voor mij, dan stop je toch meteen? Maar het was: “Nee hoor, hier moeten we zijn”.
Zou ik dat als bewoner en eigenaar van het huis niet beter weten dan jullie of jullie hier moeten zijn of niet?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:11

Een keer bij een webshop draad voor de omheining besteld en poortgrepen en zo. Kreeg 2 dozen binnen, maar alles dat ik besteld had zat in doos 1. Doos 2 toen open gemaakt, bleek er een paarden scheerappataat in te zitten. Stond wel op mijn naam en adres maar ik had die niet besteld.

En een vriendin van mij had 1 batterij voor de stroomdraad bij agradi besteld, maar kreeg ipv 1 batterij, 1 doos batterijen :+ paarden hebben een heel jaar gratis binnen de omheining gestaan haha

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:16

Ik had een keer een tweedehands blouse op de kop getikt. Zo'n mooie ouderwetse blouse met hele wijde mouwen. Kon ik mooi gebruiken voor een kostuum :)

Wat ik minder goed kon gebruiken voor het kostuum wat ik in gedachten had, was het Harry Potter monsterboek dat ik bezorgd kreeg, haha. Compleet met tanden, ogen en een tong en het boek had een vacht.

De verkoper had twee pakketjes omgewisseld. Gelukkig uiteindelijk wel mijn blouse gekregen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:31

Sanet moeten praten als brugman tegen keukenbezorgers vind ik wel grappig, niet toevallig van het gelijknamige keukenbedrijf?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:52

Ik weet niet meer wat ik besteld had maar geen zwart met gouden zonnekleppen iig. :+
Een hondentuig in maatje teacup chihuahua, ik had dat betreffende hondentuig wel besteld maar niet in die maat, de buikband paste amper om de nek van mijn Shih Tzu. :')

Inmiddels heel veel post vd Italiaanse ambassade voor een vorige bewoner.
De geadresseerde reageert niet op mijn verzoek zijn adres te wijzigen en heeft me zelfs geblokkeerd.
De ambassade weigert te stoppen met post sturen en zegt dat ik het maar retour afzender moet sturen maar vaak staat er geen retouradres op ofzo.
Laatst stond er een postbode aan de deur met aangetekende post vd ambassade, ik heb eerst gekeken of het aan mij geadresseerd was en vervolgens aangegeven dat het niet voor mij bestemd was en ik het niet aannam of ging tekenen voor ontvangst.
Postbode niet blij natuurlijk maar na ruim 7 jaar en meerdere keren aangegeven te hebben dat diegene hier niet meer woont is het ook niet meer mijn probleem. :o

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:03

SusanH schreef:
Sanet moeten praten als brugman tegen keukenbezorgers vind ik wel grappig, niet toevallig van het gelijknamige keukenbedrijf?

Nee, ik wil zeggen van niet :D
Maar ik weet het niet meer.