Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Mijn vader had een waterontharder (had omdat de woning gesloopt gaat worden en hij nu dus in een vakantiewoning woont). Ik vond dat water niet smerig om te drinken. En ik dronk dat veel (ik drink dus veel uit de kraan), heb er ook nooit nadelige gevolgen van gemerkt.
Hij is lyrisch over de waterontharder omdat het schoonmaken amper meer hoeft.
Maar ik twijfel dus wel, want het kost veel geld (je zit tegenwoordig op zo'n 2000 euro ofzo), en je hebt ook nog 90 euro onderhoudskosten per 2 jaar (Amysoft).
Maar omdat ik dus nu een nieuwe badkamer laat installeren wil ik die wel graag netjes houden. Daarom dus de twijfel.
Ik zal dus wel dagelijks 1-2 liter water uit de kraan blijven drinken dan.
Dat van een hogere bloeddruk van het water krijgen lijkt een fabel te zijn als ik google mag geloven. Wel dat het anders smaakt.
Roodvos schreef:germie schreef:Mijn vader had een waterontharder (had omdat de woning gesloopt gaat worden en hij nu dus in een vakantiewoning woont). Ik vond dat water niet smerig om te drinken. En ik dronk dat veel (ik drink dus veel uit de kraan), heb er ook nooit nadelige gevolgen van gemerkt.
Maar ik twijfel dus wel, want het kost veel geld (je zit tegenwoordig op zo'n 2000 euro ofzo), en je hebt ook nog 90 euro onderhoudskosten per 2 jaar (Amysoft).
Maar omdat ik dus nu een nieuwe badkamer laat installeren wil ik die wel graag netjes houden. Daarom dus de twijfel.
Dat van een hogere bloeddruk van het water krijgen lijkt een fabel te zijn als ik google mag geloven. Wel dat het anders smaakt.
Hele gekke opmerking misschien, maar is het niet mogelijk om die waterontharder naar jouw huis te verplaatsen? Beetje jammer om het mee te laten slopen als het apparaat nog goed is.
Gnome schreef:Misschien is dat ook apparaat of regio gebonden dan? Onze aannemer zei ook dat ie water uit de kraan echt ranzig vond met een waterontharder. Dronk bij ons al een week zonder opmerkingen ons kraanwater en was dus ook compleet verbaasd dat we er eentje hadden.
Vriendin heeft ook Amysoft en vindt het water ook heerlijk
germie schreef:Mijn vader had een waterontharder (had omdat de woning gesloopt gaat worden en hij nu dus in een vakantiewoning woont). Ik vond dat water niet smerig om te drinken. En ik dronk dat veel (ik drink dus veel uit de kraan), heb er ook nooit nadelige gevolgen van gemerkt.
germie schreef:Maakt het merk dan wat uit qua smaak? Amysoft wordt wel vaak genoemd, en andere merken?
germie schreef:En wat hebben jullie dan betaald voor installatie? Amysoft komt bij mij op 1800 euro en dat vind ik nogal wat.
Het water wat er uit de ontharder van Amysoft komt voldoet gewoon aan de norm voor drinkwater als ik het zo lees. Dus dat is geen probleem.
Gnome schreef:germie schreef:En wat hebben jullie dan betaald voor installatie? Amysoft komt bij mij op 1800 euro en dat vind ik nogal wat.
Het water wat er uit de ontharder van Amysoft komt voldoet gewoon aan de norm voor drinkwater als ik het zo lees. Dus dat is geen probleem.
Dat is inclusief installatie en zout voorraad.
[ Afbeelding ]