Olikea schreef:Tink89 schreef:Wat ik enorm lastig zou vinden aan verpleegkundige, is het fysieke aspect. Heel erg afhankelijk van waar je werkt, maar kots, pus, poep en plas... ik zou het niet kunnen.
Alles went, en sneller dan je gedacht had.
Ik ben zelf al jaren verpleegkundige, heb eerste de MBOV gedaan, daarna in een ziekenhuis gewerkt. Daar moest ik wel mee in het stramien, niet heel veel ruimte voor eigen inbreng, maar aan de andere kant, ik had nog niet zoveel ervaring.
Ondertussen werk ik al jaren als coordinerend verpleegkundige (te vergelijken met een avond, nacht, weekend hoofd, die ook overdag werkt. )
In deze functie ben ik volledig vrij om mijn baan in te richten zoals ik dat het beste vind.
Natuurlijk binnen de kaders van je functie.
Nu ben ik nog de HBOV aan het volgen, das hele andere koek.
Het ding met verpleegkunde (IMHO) is, we kunnen je alles leren, alle handelingen, alle technieken, dat zijn "kunstjes"
Maar het willen zorgen voor mensen, empathie, inzicht in de mens, daarbij kunnen we je wel helpen, maar dat moet je echt wel van jezelf hebben, anders loop je helemaal vast in deze baan.
En nog een factor, die je echt wel moet incalculeren is onregelmatig werken. Als fysiotherpeut werk je over het algemeen overdag, als verpleegkundige zit je al snel aan onregelmatigheid vast. dat moet bij je passen (ik zou zelf niet anders willen)
succes met je keuze.
Voor sommige mensen went het, voor anderen niet

Wat je laatste stukje betreft: mijn moeder is verpleegkundige, maar die werkt niet onregelmatig. Daar zijn ook functies voor te vinden, al is dat wel wat lastiger. De transferverpleegkundige op haar werk, werkt bijvoorbeeld ook alleen overdag, al ben je dat natuurlijk niet meteen na je opleiding.