Alternatief voor aardappelen schillen met een mes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:57

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:58

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:10

Kijk eens bij een thuiszorgwinkel, ze hebben hele handige dingen voor onder meer het huishouden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 07:52

Hoe ik mijn aardappels schil om in grote hoeveelheden te wecken:
Afbeelding

:Y)
De borstels zijn bij de Action te koop :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:27

Goof schreef:
Oogjes eruit snijden en verder lekker koken met schil.
Ik schil aardappelen nooit, veel lekkerder.

Ik schil ze ook nooit. Lekkerder en gezonder.

Kairos

Re: Alternatief voor aardappelen schillen met een mes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 08:54

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 09:13

Dank voor de reacties. De boor methode is wel handig en creatief maar wat drastisch voor een avond :+ hap.

Een dergelijke prik snijplank heb ik al :j al voegt die niet veel toe ben ik acter gekomen.

Aangezien ik voorlopig eigen geteelde biologische aardappelen heb gaan die eerst op. Roseval biologisch heb ik nog nergens gevonden en ik eet geen schil van bespoten piepers :n

Alles waar een mes voor nodig is valt af. Een niet werkende hand en mes heeft me al iets te vaak hechtingen opgeleverd in het verleden. %)

Ik ga denk ik voor twee opties die handpalm schiller en die appel draai optie. En hoop ze dan niet te vaak nodig te hebben. Maar al mijn gewrichten zijn gisteravond en vannacht in protest gegaan. Goddank nu iets beter weer, ongemak maar functioneel soort van :+

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 00:04

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 01:10

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 13:10

Supervixen schreef:
Goof schreef:
Oogjes eruit snijden en verder lekker koken met schil.
Ik schil aardappelen nooit, veel lekkerder.

Ik schil ze ook nooit. Lekkerder en gezonder.

Hier idem! Ik heb wel altijd de biologische aardappelen en eet ze altijd met schil. Ook gewoon in stamppot.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 13:29

Dat filmpje is wel handig, speedboor en een dunschiller. :D Alleen als de aardappel eraf schiet dan is een speedboor in de hand wel iets bloederig. :')

Voor nu lukt het weer en ik ben aan het rondkijken wat te doen, die ronddraai appelschiller is een optie en die handpalm dunschiller ook.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 14:03

Je wil geen schil eten van bespoten aardappelen,maar je hebt je eigen aardappelen geteeld, die zijn dan toch niet bespoten? Dan kan je ze gewoon met schil eten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 14:08

Klopt alleen daar zitten oogjes in en hier en daar een uitlopertje al, en hier en daar een plekje en ze zijn niet mooi glad dunne schil en egaal. Liefst was ik die inderdaad alleen. Wel zo lekker makkelijk en lekker En schillen hoe dan ook niet fijn. En die zijn op een gegeven moment ook op.

Dan koop ik hoe dan ook biologische aardappelen. Maar die hebben vaak een dikkere schil die me niet smaakt. En met koken en snijden dan een soort dikke kledder geven.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 14:49

Je geeft aan die appel schiller als optie , bedenk dat die zo gemaakt zijn dat bij het draaien er het kkokhuis gelijk uit gesneden wordt. Dus niet alleen de schil zoals je dat bij aardappels wil.
Ik vind die optie om met de boormachine/electrische schroevendraaier en een borstel de aardappels te omdoen van hun schil zo gek nog niet. Zou t dan wel gelijk voor de aardappels van de hele week doen .
Die palmschiller lijkt me ook zo gek nog niet

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 14:55

karuna schreef:
Klopt alleen daar zitten oogjes in en hier en daar een uitlopertje al, en hier en daar een plekje en ze zijn niet mooi glad dunne schil en egaal. Liefst was ik die inderdaad alleen. Wel zo lekker makkelijk en lekker En schillen hoe dan ook niet fijn. En die zijn op een gegeven moment ook op.

Dan koop ik hoe dan ook biologische aardappelen. Maar die hebben vaak een dikkere schil die me niet smaakt. En met koken en snijden dan een soort dikke kledder geven.

Nagelborsteltje. Boen je ze zo schoon en hoef je niet te schillen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 15:01

Maar daarmee haal je niet de oogjes eruit meteen.
De appelschiller die ik heb mogen proberen haalde alleen de schil eraf trouwens

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 15:59

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 16:04

hesterve schreef:
Je geeft aan die appel schiller als optie , bedenk dat die zo gemaakt zijn dat bij het draaien er het kkokhuis gelijk uit gesneden wordt. Dus niet alleen de schil zoals je dat bij aardappels wil.
Ik vind die optie om met de boormachine/electrische schroevendraaier en een borstel de aardappels te omdoen van hun schil zo gek nog niet. Zou t dan wel gelijk voor de aardappels van de hele week doen .
Die palmschiller lijkt me ook zo gek nog niet

Nee hoor. Automatisc klokhuis verwijderen is een optie, die je dus niet hoeft te gebruiken

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:29

Zoolgangster schreef:
https://www.lidl.nl/p/silvercrest-kitchen-tools-elektrische-aardappelschiller/p100378285?

Is dit iets? Hier gooi je de aardappels in, en je haalt ze er geschild uit, heb ik begrepen.

Zo'n aardappelschilmachine had mijn moeder vroeger ook, en (wie wat bewaart die heeft wat), die gebruikt ze nu weer nu ze last van haar handen heef (reuma). Er zit een soort 'grind' in de binnenbak waar de aardappels doorstuiteren. Ik schrok me vroeger altijd een hoedje als het ding aanging, het is best een lawaai.

Tip van mijn moeder: eerst een normaal rondje voor alle aardappelen, daarna de 'mooie aardappelen' eruit , dan krijgen de wat lelijkere exemplaren een extra ronde. Voor hele diepe pitten werkt het niet (nou ja, dan moeten ze er zo lang in dat je dobbelsteentjes over houdt).