Essie73 schreef:Bij ons op de markt staat een kraam met kleding die retour is gekomen bij o.a. MS mode / C&A. Zij hebben daar dus opkopers voor.
Dat is heel mooi

Nu nog weten waar die opkopers hun waar slijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Zo’n winkel als primark maar ook een action en dergelijke zou verboden moeten zijn.* ik kom er dus ook niet.
mylittlejoy schreef:Hannanas schreef:Zo’n winkel als primark maar ook een action en dergelijke zou verboden moeten zijn.* ik kom er dus ook niet.
Even ter verdediging van de Primark, ik haalde daar vaak hoodies voor naar stal en joggingsbroeken voor in huis. Vooral stalkleding kreeg behoorlijk wat te verduren, maar gaat voor die 6 euro toch al jaren mee. Natuurlijk verkopen ze ook troep, maar er wordt ook zeker kleding verkocht die gewoon lang meegaat.
Cayenne schreef:In Amerika zijn er retourwinkels van bijvoorbeeld Amazon.
Daar kun je heel goedkoop producten shoppen die terug gestuurd zijn.
Dat mogen ze van mij hier ook wel invoeren:
[ Video ]
Dahlia85 schreef:Ik zou als ik zou weten wat een winkel doet met retouren mijn bestelkeuze daar op kunnen baseren
Ik koop inmiddels denk ik 75% van mijn kleding via vinted vanwege de verspilling door de kledingsector
Mand schreef:Ik werk voor een bekend lingerie merk, bij ons word alles gereinigd/gestoomd/wat nodig is en weer verkocht. Behalve bij sporen van 'menselijk vuil' zoals bloed, poep etc. Kleding met foutjes/beschadiging word naar de outlet gestuurd als het nog wel te dragen is of de stoffen worden gerecycled
Hannanas schreef:Bellatrix schreef:Ik vind dat echt zonde...genoeg mensen in arme landen die wel kleding kunnen gebruiken...of denk ik dan raar?
Arme landen zitten er ook niet op te wachten, zeker niet al die plastic synthetische meuk en goedkope kleding die na 3 dragen dragen stuk is. Negatieve gevolgen milieu is immens.
Zo’n winkel als primark maar ook een action en dergelijke zou verboden moeten zijn.* ik kom er dus ook niet.
https://plasticsoupfoundation.org/nieuw ... t-stoppen/
Bellatrix schreef:Foaly schreef:https://archive.ph/dA8OK
Hier nog een recent artikel, er wordt zoveel goedkope meuk geproduceerd van zulk slecht materiaal dat het ook gewoon nergens anders meer heen kan dan in de verbrandingsoven
En verbranden is zeker ook niet goed?
Marocje schreef:Interessant om te lezen allemaal. Zelf ga ik redelijk bewust om retouren: lingerie de bh passen, slipjes altijd in dichte verpakking laten wanneer het retour moet (als de bh niet goed zit dus, draag alleen setjes).
Verder pas iets passen wanneer ik net gedoucht heb. Behalve schoenen/jas. Ook alleen passen en meteen weer uit.
Snap dus ook echt niet hoe er retouren kunnen komen die duidelijk gedragen zijn. Daar zou gewoon een sanctie op moeten komen of zelfs geen geld terug. Das toch geen passen meer?
Cayenne schreef:In Amerika zijn er retourwinkels van bijvoorbeeld Amazon.
Daar kun je heel goedkoop producten shoppen die terug gestuurd zijn.
Dat mogen ze van mij hier ook wel invoeren:
[ Video ]