Mungbean schreef:In sommige situaties zou ik doorzetten en laten zien dat het ook anders kan. Maar op het moment dat er bepaalde mannen letterlijk uitspreken niet met vrouwen te willen werken dan vecht je tegen de bierkaai, die gaan dat niet opgeven.
Ik heb ook in het verleden collega‘s gehad die er zo instonden en zelfs gewoon consequent niet eens een e-mail terug sturen. Zulke bekrompen gasten overtuig je niet.
Nou hoeft dat niet helemaal waar te zijn. Ik heb ergens gewerkt waar op mijn eerste dag letterlijk werd gezegd: ' wij geloven niet dat vrouwen dit werk aan kunnen en hadden nooit een vrouw hier aangenomen'
Ik werd tegelijk met een andere vrouw op die locatie gezet. Maar, dat werd gedaan door een vrouwelijke manager, die heel duidelijk uitstraalde dat ze onze rug had.
Uiteindelijk zijn wij compleet geaccepteerd en werd echt ingezien wat wij meebrachten in het team. Maar, dit was met steun uit de lijn boven ons.
Zonder dat, krijg je de kans niet.
Als ik het dus echt zou willen, zou ik niet gaan voor 'van onderen mij bewijzen ' , dus via dat vrachtwagen rijbewijs. Ik zou van boven blijven irriteren en klachten indienen, het managment aanspreken, ze melden bij instanties etc.
Daar moet je zijn voor verandering. Dat doe je alleen wel voor de vrouwen na jou, want jij gaat nooit geaccepteerd worden.
Dat zou mijn spoor zijn, voor mezelf naar de brandweer. Voor alle vrouwen na mij, in de hoogste boom of de pers klimmen bij die hufters.