Heb jij eigenlijk wel eens met je vuist op tafel geslagen en gezegd 'en nu is het klaar met deze flauwekul?'? Oprechte vraag.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Wil je dit echt zelf of om je vader trots te maken ?
SeaSide schreef:BigOne schreef:Wil je dit echt zelf of om je vader trots te maken ?
Ik wilde dit wel echt zelf, en terug kijkend was voor mij snachts de zee op met 4 m golven iets wat ik niet meer ga vergeten (in positieve zin). Blij die trainingen mee te hebben kunnen doen, ik heb mijn vaarbewijs en een 4x4 auto alles wat mijn vader denk ik terug had willen zien in mijn broertje.
Die is wel trots, dat maakt niet uit ook als ik wat anders ga doen (daar ben ik ook dankbaar voor)
Mungbean schreef:In sommige situaties zou ik doorzetten en laten zien dat het ook anders kan. Maar op het moment dat er bepaalde mannen letterlijk uitspreken niet met vrouwen te willen werken dan vecht je tegen de bierkaai, die gaan dat niet opgeven.
Ik heb ook in het verleden collega‘s gehad die er zo instonden en zelfs gewoon consequent niet eens een e-mail terug sturen. Zulke bekrompen gasten overtuig je niet.
SeaSide schreef:Ik zit er emotioneel kwa familie gewoon heel erg in, en alle andere kinderen van mijn jeugd zijn dus of moeder inmiddels of als jongentje al hierbij gegaan.
Lalidan schreef:Ja, doei, koekoek. Ik kom tegenwoordig met enige regelmaat in dit soort wereldjes (knrm, Reddingsbrigade, brandweer, SAR etc) en eigenlijk altijd zitten daar wel een paar vrouwen bij. Veruit in de minderheid, maar toch, ze draaien gewoon mee en horen er gewoon bij.
Er kunnen dus 2 dingen aan de hand zijn: hetzij jij treft echt net het achterlijke station waar men een vrouw in het team wel een probleem vind. In dat geval, laat ze er lekker in stikken. Zijn ze helemaal gek geworden. Dan gewoon lekker gaan verhuizen en je ergens anders aanmelden, of het laten zitten. Daar als vrachtwagen chauffeur gaan werken, zou echt mijn eer te na zijn.
De andere optie is minder leuk om te horen, maar wel een reële mogelijkheid denk ik. En dat is dat je toch niet geschikt bent voor de functie. Dan is de vraag, waarom niet, anders dan dat je een vrouw bent?
Op grond van jouw verhaal neig ik naar de eerste optie, maar tegelijkertijd ben ik ook te bekend in het wereldje om de tweede niet uit te sluiten.
Dus. Ga even bij jezelf te rade wat er nou speelt. Kijk ook even goed naar hoe je jezelf ziet in deze rol, soms zijn dingen ook een selffulfilling prophecy. Als jij tot de eerlijke conclusie komt dat jij er past en dit wil doen, zal je moeten overwegen te verhuizen om bij een ander post te komen. Als er wat anders aan de hand is, zal je dat boven tafel moeten krijgen en oplossen.
ruitje schreef:Mungbean schreef:In sommige situaties zou ik doorzetten en laten zien dat het ook anders kan. Maar op het moment dat er bepaalde mannen letterlijk uitspreken niet met vrouwen te willen werken dan vecht je tegen de bierkaai, die gaan dat niet opgeven.
Ik heb ook in het verleden collega‘s gehad die er zo instonden en zelfs gewoon consequent niet eens een e-mail terug sturen. Zulke bekrompen gasten overtuig je niet.
Nou hoeft dat niet helemaal waar te zijn. Ik heb ergens gewerkt waar op mijn eerste dag letterlijk werd gezegd: ' wij geloven niet dat vrouwen dit werk aan kunnen en hadden nooit een vrouw hier aangenomen'
Ik werd tegelijk met een andere vrouw op die locatie gezet. Maar, dat werd gedaan door een vrouwelijke manager, die heel duidelijk uitstraalde dat ze onze rug had.
Uiteindelijk zijn wij compleet geaccepteerd en werd echt ingezien wat wij meebrachten in het team. Maar, dit was met steun uit de lijn boven ons.
Zonder dat, krijg je de kans niet.
Als ik het dus echt zou willen, zou ik niet gaan voor 'van onderen mij bewijzen ' , dus via dat vrachtwagen rijbewijs. Ik zou van boven blijven irriteren en klachten indienen, het managment aanspreken, ze melden bij instanties etc.
Daar moet je zijn voor verandering. Dat doe je alleen wel voor de vrouwen na jou, want jij gaat nooit geaccepteerd worden.
Dat zou mijn spoor zijn, voor mezelf naar de brandweer. Voor alle vrouwen na mij, in de hoogste boom of de pers klimmen bij die hufters.