belle_boef schreef:Sourire schreef:Ook daklozen ontvangen een uitkering (hetzij iets lager dan een reguliere uitkering maar verhoudingsgewijs, hoeven geen huur te betalen, zouden ze meer over kunnen houden). Voorwaarde is wel dat ze een postadres hebben. In sommige gemeenten krijg je alleen een postadres wanneer je een x aantal nachten per week in de nachtopvang doorbrengt. En dat wil niet iedereen. Maar de meeste daklozen hebben vaak wel een uitkering.
In Nederland hoeft niemand dakloos te zijn. Er is veel hulp voor deze mensen beschikbaar maar daarvoor moet je je soms wel een beetje aanpassen. Of dat kunnen. En daar gaat het vaak mis.
In Nederland zijn hele veel daklozen die door omstandigheden tussen wal en schip vallen. Gebrek aan huizen, bureaucratie, etc.
Echt verdiep je in de materie voordat je do soort dingen typt
Haha, rustagh. Ik weet heel goed waar ik het over heb. Misschien had ik er "langdurig dakloos" van moeten maken. Vanuit de hulpverlening is er ontzettend veel mogelijk. Als je de hulp accepteert, bereid bent om mee te bewegen met de regels in Nederland (waaronder verstaan wellicht verhuizen naar een andere woonplaats als daar wel woonruimte i dan hoef je echt niet jarenlang dakloos te zijn. Ik ontken ook niet dat er mensen zijn die tussen wal en schip vallen. Maar ik zie in de praktijk dat mensen dakloos blijven doordat ze zich niet willen of kunnen aanpassen. En dan blijft men mogelijk idd dakloos, gewild of ongewild.