Op wat voor tijdstip stofzuigen in het weekend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:40

Check vooral je buren.. goh ik srofzuig graag vroeg maar ik weet niet hoe gehorig het is, hebben jullie er last van want anders begin ik wat later? :-)

In mijn flat hoorde ik elk geluid. Was er dan op zondag om 09.00 niet eens heel blij mee geweest. Hier slaap ik gunstig denk ik ivg de woonkamer van de buren enzo. Daar nog niks van gehoord. Het zijn rustige mensen maar hoor soms wat gestommel dus denk wel als het luidruchtige mensen zouden zijn ik het hoor. Andersom hebben ze denk ik meer last van mij met mijn zoontje die vroeg wakker is en hebben ze mazzel dat ik co ouderschap heb :')

luuntje

Re: Op wat voor tijdstip stofzuigen in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:17

Vraag het eens aan je buren.
Goh buurman/buurvrouw heeft u last van mijn stofzuiger?

Ik hoor mijn buren ook stofzuigen.
Prima draai mij nog wel een keer om als het vroeg is.
Buren werken beide in ploegendienst dus rare uren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:30

Ik zuig op zaterdag alles zo goed dat ik zondags lekker oversla!
Maandag weer een dag...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:30

Ik hoor niks van mijn buren en mijn buurvrouw niks van mij zegt ze. (Kan me niet voorstellen maar ze is ook best doof)

Ik vind vanaf 8uur geluid maken wel normaal op zaterdag. Op zondag maak ik geen lawaai, maar daar schaar ik stofzuigen en wasmachine niet onder.
Maar dan ga ik geen heggen snoeien of blad blazen oid.
Piano spelen doe ik vanaf 10.00u tot 19.00u. Maar ze zegt dat ze dat ook niet hoort, dus is denk ik voor mijn eigen idee. Kan me niet voorstellen dat dat niet hoorbaar is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:36

Ik hoor de buurvrouw alleen piano spelen als het verder heel stil is en dan eigenlijk nog voornamelijk als ik boven op mijn werkkamer zit.
Hun piano staat beneden in de woonkamer.

Maar als ik al werkend Spotify of de radio aan heb, dan hoor ik de piano ook niet eens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:38

Ik vind het niet vroeg. Wij hebben vaak om half 8 al geluid van de voetbalvelden aan het eind van de straat op zaterdagochtend. Dus 8 uur op zaterdag geluid van klussen binnen of buiten helmaal prima.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:45

Elke dag stofzuigen?!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:49

Nexus schreef:
Elke dag stofzuigen?!
Als katteneigenaar heb ik dit lot lang geleden al geaccepteerd :')

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:50

Nexus schreef:
Elke dag stofzuigen?!

Dat vind ik wel zo fris ja. :o

Hier ook heel gehorig maar ik ben altijd vroeg wakker. Soms word ik wakker van degene boven mij maar dan draai ik me gewoon weer om. Ik vind dit wel in de categorie leefgeluiden vallen dus hoort er gewoon bij.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:54

Ik heb mijn buren nog nooit horen stofzuigen als hun en onze deur dicht is.
Grasmaaier daarintegen wel, wat mijn buren prima vinden om 07.00 voor hun werk doordeweeks :=
Ik zou eens checken voor je aan wil gaan passen omdat er eventueel overlast zou kunnen zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:13

Hier horen we binnen niets van elkaar gezien onze buren op ruime afstand wonen. Maar qua buiten activiteiten houden wij op zaterdag 9:00 aan en op zondag 10:00

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:14

Nexus schreef:
Elke dag stofzuigen?!

Jij hebt zeker geen kinderen of dieren? Als we hier een dag niet zuigen ziet het eruit alsof al het broodbeleg is ontploft en of de Sahara is binnengewaaid :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:20

Hier heb ik ook nog nooit over nagedacht…

Gooi gerust in 0700 de robotstofzuiger beneden aan, en om 0800 op de eerste en tweede verdieping als iedereen uit bed is.

Ook de wasmachine en droger draaien hier op ieder moment van de dag/nacht…

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:23

Nexus schreef:
Elke dag stofzuigen?!

Jij hebt geen huisdieren en of kinderen :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:25

Ik woon zelf in een appartement uit 1980, wat dus wat gehoriger is.

Ik zou het fijner vinden als m'n (boven) buren om 8 uur (of eerder) stofzuigen dan 9 uur. Ik slaap vaak tot uur of 10/11 in het weekend. Geluiden rond 8 uur of eerder slaap ik doorheen, erna kan ik er wel wakker van worden.

Zaterdag en zondag zie ik het zelfde, maakt voor klus geluiden ook niet uit. Maar misschien als je in een dorp woont wat wel gelovig is dat dit anders is?
Robot stofzuiger vind ik weer anders dan een normale stofzuiger. De robot stofzuiger maakt veel minder geluid.

Klus geluiden in het weekend zoals boren, zou ik wel mee wachten tot 10 uur. Dat dringt zo veel verder door, dan stofzuigen ofzo.
Die hoor ik van alle appartementen, terwijl stofzuigen of iets laten vallen ik alleen van m'n bovenburen hoor. De naaste buren of onderburen hoor ik niks van.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:29

Ik stofzuig makkelijk om 5.30 uur maar dan vertrekt de ene buur al naar werk en de andere is bovenverdieping los van ons huis die hoort dat niet. Erg fijn want ik kan zo lekker poetsen voor mijn werk. Voor of na het poetsen lekker uurtje wandelen en dan volkomen helder werken. Na het werk lekker niets meer.
Oh in het weekend stofzuig ik zeldzaam. Het is weekend en ja wel 2 honden in huis naar zelden visite en honden gaan in weekend overal mee naartoe dus weinig thuis.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 27-10-24 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:31

Ik woon ook redelijk gehorig.. als de buren de wasmachine na 22.30 aan hebben dan hoor je dat echt wel… gebeurt ook maar heeeel zelden

Stofzuigen op zaterdag pas na 10.00 en zondag na 12.00 (ik doe eerst dingen die niet zoveel geluid maken :j ik denk de rest ook) het is sowieso een flat waar het na 21.00 stil is, dat is wel fijn. Door de weeks hoor je de meesten rond 6.30 / 7.00 vertrekken (mezelf incluis) dus die slapen ook vaak vroeg (denk ik).
Heerlijk rustig :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:39

Jezus.. Ik slaap nog minimaal 5 uur als jij naast je bed staat.
Als je buren dat ook graag doen in het weekend en ze horen je wel zou ik daar echt niet blij mee zijn. Maar goed dat ik vrijstaand woon dan..

Nee ik heb echt niks met vroeg opstaan en dan is alles voor 11 uur, of waarvan ik wakker wordt gemaakt te vroeg.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:26

En zo sta ik regelmatig al een paar uur naast mijn bed voordat TS dat is.. jonge kinderen zijn hier het geheim := maar antwoord op je vraag heb ik niet. Zou volledig afhankelijk zijn van de gewoontes van je buren denk ik. Als ze nachtdiensten draaien zullen ze misschien iets heel anders fijn vinden dan uitslapers of juist vroege vogels. Zou het gewoon eens met ze luchtig bespreken!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:58

Als je vermoedens hebt dat je buren last hebben van het (vroege) stofzuigen zou ik het eens vragen, maar eerlijk gezegd zou ik me er niet te druk om maken. Ik vind dat je niet op hele gekke tijden aan het stofzuigen bent en los daarvan is de vraag in hoeverre het daadwerkelijk overlast veroorzaakt. Ik verwacht niet dat je je stofzuiger van de trap gooit of keihard tegen de muren aan bonkt.

Het is ook een beetje leven en laten leven. Ik word ook wel eens wakker van mijn achterbuurman die om 08:00 uur ‘s ochtends het gras aan het maaien is of de overburen die tot laat een feestje hebben, maar dan draai ik me weer om en slaap weer verder. Ik kan me daar niet druk om maken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:38

Onze buren stofzuigen elke zondag om half 10 de galerij voor hun voordeur :') ik ben er niet altijd heel blij mee maargoed. Wel een normale tijd. Ik ben wel echt een permanently exhausted pigeon die liefst vroeg gaat slapen en laat eruit komt. Ik leg me erbij neer dat normale mensen niet zo zijn haha. Overigens woon ik in een flat en hoor ik het niet als onze naaste buren binnen stofzuigen (alleen bovenburen hoor ik soms stofzuigen als het in de kamer waar ik ben stil is en ze direct boven mij stofzuigen), dus in een rijtjeshuis zou ik me daar eigenlijk al helemaal niet druk om maken.

Klussen zoals boren zou ik idd ook wel mee wachten tot na 12:00 op zondag. Hier in de flat mag dat volgens de huisregels zelfs helemaal niet op zondag.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 01:42

Ik denk dat het erg afhankelijk is van hoe gehorig het is. Als het stil is in huis hoor ik de bovenburen wel stofzuigen en hun wasmachine centrifugeren. Verder hoor ik de buren niet (muv de deurbel). Ik ben zelf totaal geen vroege vogel en ben in het weekend pas na middernacht thuis van werk, dus als ik het duidelijk zou horen zou ik er niet heel blij mee zijn zo vroeg. Aan de andere kant zet ik zelf regelmatig de wasmachine aan na mijn werk, inclusief extra rondje centrifugeren (ik heb maar 1 set werkkleding en geen droger). Ik hoop dat de buren daar geen last van hebben :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:48

Pfoe, ik ben net als jij ook vroeg (nouja, nog vroeger zelfs, mijn interne wekker staat vaak tussen 5:30 en 6:30).
Nou ga ik dan meestal nog niet stofzuigen of iets dergelijks (ik doe dat het liefst pas na de grote ronde met de honden waar ze nat en vies kunnen worden).

Eerlijk gezegd hoor ik mijn buren (wij zitten maar aan een kant vast/twee onder een kap) nooit stofzuigen of andere geluiden maken, behalve het gras maaien of de onkruidbrander.
Zelf zit ik er niet mee als ze dat vroeg doen, maar kan me zo voorstellen dat anderen er anders over denken.

Dus zoals hier al gezegd, ik zou het gewoon eens 'tussen neus en lippen door' vragen aan de buren.
Dan weet je meteen wat volgens hun 'normaal' is.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:02

Picopico schreef:
Ik denk dat het erg afhankelijk is van hoe gehorig het is. Als het stil is in huis hoor ik de bovenburen wel stofzuigen en hun wasmachine centrifugeren. Verder hoor ik de buren niet (muv de deurbel). Ik ben zelf totaal geen vroege vogel en ben in het weekend pas na middernacht thuis van werk, dus als ik het duidelijk zou horen zou ik er niet heel blij mee zijn zo vroeg. Aan de andere kant zet ik zelf regelmatig de wasmachine aan na mijn werk, inclusief extra rondje centrifugeren (ik heb maar 1 set werkkleding en geen droger). Ik hoop dat de buren daar geen last van hebben :)

Ik vind als mede flat bewoner persoonlijk een wasmachine geen vervelend geluid (meer gebrom op de achtergrond) dus hopelijk jouw buren ook :D het is iig niet iets waar ik wakker van zou worden als iemand midden in de nacht z’n wasmachine aanzet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:51

Nou ja als de wasmachine gaat centrifugeren is het wel een tikje irritant als de hele flat verder helemaal stil is :o