Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:Loonstroken worden meestal gebruikt voor particuliere huur. Voor sociale huur word normaal gekeken naar het laatst bekende verzamelinkomen bij de belastingdienst, dus van heel 2022 of 2023. In dit geval was je inkomen in die jaren heel laag begrijp ik. Als je je vriend kan toevoegen en je dan samen een acceptabel inkomen hebt in dat jaar lijkt me dat de beste optie. Dat je later te veel verdiend betekend dat ze je huur elk jaar met een paar % mogen vermogen. Maar ze kunnen je niet het huis uitzetten omdat je te veel verdiend.
Eef_Bam schreef:Loonstroken worden meestal gebruikt voor particuliere huur. Voor sociale huur word normaal gekeken naar het laatst bekende verzamelinkomen bij de belastingdienst, dus van heel 2022 of 2023. In dit geval was je inkomen in die jaren heel laag begrijp ik. Als je je vriend kan toevoegen en je dan samen een acceptabel inkomen hebt in dat jaar lijkt me dat de beste optie. Dat je later te veel verdiend betekend dat ze je huur elk jaar met een paar % mogen vermogen. Maar ze kunnen je niet het huis uitzetten omdat je te veel verdiend.
Little_Gift schreef:Maar wie zegt dat TS bijstand krijgt of daar recht op heeft?
tamary schreef:Sociale huur valt binnen de toeslaggrens en binnen de grens voor bijstand. Die huur betalen kan dus gewoon aangezien je inkomen laag genoeg is om binnen de max te vallen en je het ook met een bijstandsuitkering zou kunnen betalen.
Denken ze niet meer na daar of zijn ze zo moeilijk geworden?
Ik had geen inkomen toen ik destijds dit huis ging huren, maar reactie was idd bijstand is genoeg inkomen voor dit huis, dus geen zorgen over kunnen betalen huur.
Aanoniemm schreef:BigOne schreef:Zou een gesprek aangaan met de coöperatie en uitleggen hoe de vork in de steel zit. Misschien kunnen ze dan nog iets voor je betekenen. Wat betreft thuissituatie, helaas geen tips behalve dat ze het maar uit moeten vechten zonder jou. Indien mogelijk terugtrekken naar je eigen kamer wanneer het weer fout loopt een optie?
Ik wil er zeker open over zijn, maar ik ben bang dat ik mijn eigen glazen ingooi door te eerlijk te zijn.
Froukje schreef:Little_Gift schreef:Maar wie zegt dat TS bijstand krijgt of daar recht op heeft?
Dat zegt Tamary ook helemaal niet.tamary schreef:Sociale huur valt binnen de toeslaggrens en binnen de grens voor bijstand. Die huur betalen kan dus gewoon aangezien je inkomen laag genoeg is om binnen de max te vallen en je het ook met een bijstandsuitkering zou kunnen betalen.
Denken ze niet meer na daar of zijn ze zo moeilijk geworden?
Ik had geen inkomen toen ik destijds dit huis ging huren, maar reactie was idd bijstand is genoeg inkomen voor dit huis, dus geen zorgen over kunnen betalen huur.
Koekie73 schreef:Woningbouwverenigingen kijken inderdaad naar jouw inkomen van vorig jaar met de inkomensverklaring van de belastingdienst.
Bij mij wordt het volgende aangegeven als het inkomen voor dit jaar afwijkt van de inkomensverklaring:
Krijgt u een woning aangeboden? Dan vragen wij naast de inkomensverklaring om uw loonstroken of uitkeringsspecificaties van de laatste 3 maanden.
Mijn ervaring is, is dat ze daar niet van afwijken. Ik heb ook eens zoiets gehad en ondanks dat ze begrip hadden voor mijn verhaal, had ik helaas gewoon pech.
Dorine92 schreef:Ik zou oppassen met je vriend erbij betrekken. Je weet niet hoelang het goed gaat tussen jullie en dan zit je misschien weer in de sh*t. Beter helemaal jouw huis houden voor nu lijkt me
Charaz schreef:Ik zou je vriend toevoegen in je profiel, er komt echt niet iemand controleren of je vriend het eerste halfjaar ook daar al blijft slapen.
Bijzonder dat je loonstroken niet genoeg zijn voor nu.