Heetwaterdispenser vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Heetwaterdispenser vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:14

De action heeft er nu eentje online staan voor maar 45, je kan daar verschillende temperaturen en hoeveelheden op selecteren, ook voor baby flesjes (wat in mijn geval hopelijk een uitkomst gaat zijn :D )

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:46

Hier ook een MOA, perfect ding. Voor mij was de voornaamste reden om er eentje aan te schaffen dat ze heel, heel veel minder geluid maken dan een waterkoker. Het water komt er loeiheet uit.

Inmiddels staat hij in onze bedrijfshal omdat ik nu water voor thee kan tappen uit de Jura (absoluut geen koffiesmaak aan het water!), en ik wilde niet 2 van die dingen op het aanrecht. Maar ook daar wordt hij veel gebruikt :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 07:58

Tiggs schreef:
Die van mij kan ik (volgens mij) tussen de 60-95 graden instellen. Dus het kookt net niet, maar ik denk dat het uit een waterkoker ook snel is afgekoeld na het afslaan.

Ik heb gekeken: het blijkt gewoon tussen 0 en 100 graden te kunnen. Ik heb er een van MOA.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:47

ik heb een waterkoker die ik kan instellen op verschillende temperaturen (tussen de 60 en 100 graden uit mijn hoofd) omdat niet elke theesoort graag in kokend water wil hangen. Daarnaast heeft mijn waterkoker ook een warmhoudfunctie waarbij hij een uur lang blijft bijkoken tot de gewenste temperatuur. Ik vind het echt ideaal :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:58

Love de heetwaterdespencer! Echt wat een uitkomst. Die van man mij kun je wate rpakken tussen de 40 en 100 graden, maar ook verschillende aantal ml tot 400ml in 1x. Ik ben er echt blijf mee. Gewoon snel water pakken. Niet afgeleid kunnenr aken en weer vergeten thee te zetten. Hij is zn centen echt waard!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:01

Wij hebben een Quooker in de keuken. Dat is meteen ook een inbouw boiler. Ideaal, ook voor het koment van groenten (veel minder tijd tot het water kookt).

Je kun ze ook kopen in een versie die koud, warm, kokend en bubbeltjes water levert. "Beetje" duurder, maar dan heb je ook wat ;-)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:27

Mijn heetwater dispenser was na een jaar stuk, maar ik had hem bij een supermarkt gehaald (weet niet meer of het Lidl of Dirk was). Geen dure iig :+

Het was echt top toen hij het deed, ik mis hem nog elke dag

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:30

pjotrg schreef:
Wij hebben een Quooker in de keuken. Dat is meteen ook een inbouw boiler. Ideaal, ook voor het koment van groenten (veel minder tijd tot het water kookt).

Je kun ze ook kopen in een versie die koud, warm, kokend en bubbeltjes water levert. "Beetje" duurder, maar dan heb je ook wat ;-)

Ik wilde er ook over beginnen maar de prijzen van een heetwaterdispencer of een quooker zijn echt niet te vergelijken :'). Ik ben er wel heel blij mee en zou echt niet anders willen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:58

Plus met een kost het meer ruimte in je kastje.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:43

Quooker leek mij handig, ik zit er al heel lang naar te kijken/over te denken, behalve de ruimte in het kastje en het boiler idee. En de kosten :=. Vooral dat laatste. Maar die waterdispenser...... ik ben verkocht. Jullie worden bedankt :+ :Y)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 14:58

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:23

Telpeva schreef:
Mijn heetwaterdispenser is inmiddels binnen, hij moet alleen nog neergezet en aangesloten.
Deze is het geworden:
https://kitchenbrothers.nl/p/heetwaterd ... unctie/754

Nog bedankt he voor het meedenken! :D

Deze hebben wij ook. Door de de jaren heen nu 3 verschillende soorten gebruikt, waaronder Moa en deze. Deze bevalt echt het beste. Alleen al qua levensduur en juist afmeten.
100 graden vind ik niet net zo heet als gekookt water, maar dan kan je het iets eerder drinken. Dus prima.

Wij gebruiken hem ook voor kleine dingen schoonmaken of afwassen waar je normaliter warm voor nodig hebt. Dat scheelt weer kraanwater lang open zetten (en dus verspillen) en gas voor warm kraanwater (want stroom is weer goedkoper dan gas).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:39

Mooi apparaat! Ik heb een melkopschuimer van dat merk en die is heel fijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 22:30

Ah fijn dat dit een goed apparaat is, ik vond het best een gok want ik kon er niet zo veel over vinden. Ik vind hem ook een van de mooiere, en dat er ook een reinigingsprogramma op zit dat leek mij ook extra handig.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 21:49

Hoe eerder heetwatersdispenser gehad. Ik vond het net niet. Ik zet altijd thee met losse theeblaadjes, dus geen zakjes. En je merkt echt dat het net niet kookt en de smaak er in trekt.
Nu een nieuwe keuken en een quooker. Echt zooo heerlijk. Ja ze zijn duur. Ja het neemt ruimte in. Maar geeft zoveel gemak. Water voor je aardappelen/groenten/pasta. Thee. Schoonmaken. Etc.

Mijn moeder had 1 van de eerste quookers 25jaar geleden laten plaatsen in haar keuken. Ze heeft 5 jaar terug de boiler moeten laten vervangen. Verder nooit iets mee of aan gehad.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 22:25

Ik vind een quooker dus een beetje zonde voor hoe weinig ik thuis ben. Overigens kookt mijn heetwaterdispenser wel echt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 23:17

Dat vind ik ook Tiggs. En voor de beperkte hoeveelheid warm water die ik in de keuken gebruik.

Ik heb in mijn nieuwe huis/keuken wel de aansluitingen laten leggen maar geen Quooker laten plaatsen.
Misschien later, als ik met pensioen ben :Y).