Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Gianti schreef:Ik ben er nu mee aan het leren, waarbij hij volledige casussen voor mij maakt en mij helpt klinisch rederen (studie geneeskunde)
Dit klinkt als zo'n onvoorstelbaar slecht plan... Het is onbetrouwbaar en met regelmaat fout, dat is toch gevaarlijk?
Shadow0 schreef:IMANDRA schreef:
Wat voor 'skills' heb je uberhaupt nodig voor het 'omgaan' met AI?
Je hoeft niet denigrerend te doen hoor.
Weten hoe je er iets nuttigs uitkrijgt (afhankelijk van je vakgebied en welke AI je gebruikt kan dat nog best lastig zijn), weten dat je er nooit blind op moet vertrouwen dus je moet sowieso een goede kritische blik hebben bij het inzetten van AI. Weten wat er allemaal in mogelijk is en waar het in jouw vakgebied naartoe ontwikkelt etcetera.
Ik denk dat het heel goed is als scholen er aandacht aan gaan besteden. Sommigen doen dat al. Het is een tool, net als een rekenmachine. Je moet er wel mee om leren gaan.
Het is lang niet altijd zo simpel als het invoeren van een prompt en het direct kunnen gebruiken van de output. Het is niet voor niks een eigen vakgebied in sommige bedrijfstakken.
IMANDRA schreef:Ik denk dat het heel goed is als scholen er aandacht aan gaan besteden. Sommigen doen dat al. Het is een tool, net als een rekenmachine. Je moet er wel mee om leren gaan.
Citaat:Het is lang niet altijd zo simpel als het invoeren van een prompt en het direct kunnen gebruiken van de output. Het is niet voor niks een eigen vakgebied in sommige bedrijfstakken.
Tink89 schreef:Tazzey, dat vind ik hopeloos ouderwets. Tuurlijk moet je kennis hebben en met AI leren omgaan, maar het verbieden vind ik in deze tijd echt niet meer kunnen. Ik werk bij een heel grote vo-stichting en wij leren onze docenten en leerlingen liever hoe ermee om te gaan dan dat we angstvallig gaan controleren en bestraffen.
_chou schreef:Bij ons op de universiteit wordt inderdaad gestimuleerd om het te gebruiken op de juiste manier: goede onderzoeksvraag formuleren, opzet essay (welke stukjes en hoeveel woorden per stukje) en oefententamens maken. Hele geschreven essays wordt uiteraard wel bestraft, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Tink89 schreef:Ik werk bij een heel grote vo-stichting en wij leren onze docenten en leerlingen liever hoe ermee om te gaan dan dat we angstvallig gaan controleren en bestraffen.
Shadow0 schreef:Tink89 schreef:Ik werk bij een heel grote vo-stichting en wij leren onze docenten en leerlingen liever hoe ermee om te gaan dan dat we angstvallig gaan controleren en bestraffen.
Jullie laten je leerlingen enorm in de steek, er is niets wat leerlingen hoeven te leren over AI op dit moment, maar wat ze wel moeten leren is om zelf na te denken, zelf het werk te kunnen doen, zelf de moeilijke stappen te maken. Dat is precies de leerervaring die ze nu steeds overslaan. Dan krijg je resultaten die er oppervlakkig goed uitzien maar die nou juist niets zeggen over wat een leerling zelf geleerd heeft.
_chou schreef:Bij ons op de universiteit wordt inderdaad gestimuleerd om het te gebruiken op de juiste manier: goede onderzoeksvraag formuleren, opzet essay (welke stukjes en hoeveel woorden per stukje)