Welke stofzuiger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:24

Leandra schreef:
Wij hebben de Numatic Henry. Totaal tegenover gestelde van een steelstofzuiger maar wij vinden hem heel fijn.
Hij is wel wat lomp maar heeft een krachtige motor, een lang snoer, een grote zak en gaat lang mee. Wij hebben onze Henry nu bijna 20 jaar en mijn man heeft laatst de koolborstels vervangen omdat die op waren. Verder nooit problemen mee gehad.
Wij hebben een gezin met 2 kindie graag buiten spelen in zand enz en nu nog 1 kat maar vroeger 2 katten en vogels.

Hier ook een Numatic Henry en een Numatic Quick steelstofzuiger.
Juist voor de Numatic gekozen omdat die ook goed zand opzuigt en dat lopen we hier op de boerderij regelmatig naar binnen. En omdat ik ook steeds vaker lees dat de huidige Dysons niet meer van dezelfde kwaliteit zijn als de oude.

Deze heeft wel een zak, maar die is zo groot dat je die niet om de haverklap hoeft te vervangen.
Quick kocht ik er voor mijn gemak bij, vriend vond dat onzin. Maar hij pakt hem ook steeds vaker om even snel wat vuil op te zuigen.

Overigens is het lange snoer van de Numatic ook ideaal, je kan er vrijwel de hele verdieping mee door zonder een ander stopcontact te hoeven zoeken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:30

Als je deze maar niet koopt
https://www.philips.nl/c-p/XB9154_09/90 ... zonder-zak

Jaren Dyson gehad maar hoorde steeds, de nieuwe zijn niet meer zo goed.
Dus op aanraden van de mediamarkt deze, want dat was DE stofzuiger voor intensief gebruik.

Nooit meer! Wat een verschrikkelijk ding.

De filter zit na 2 keer zuigen vol. zuigkracht foetsie.
En sta dus vaker de filter zuiver te maken met de compressor dan dat ik aan het stofzuigen ben.

Dan zit er zo'n kleiner compartiment, geen idee wat dat doet, maar komt daar zo'n lang blaadje van de Dracaena in of een hooispriet slaat dat daar omheen en zuigt hij niet meer.

De voet past niet meer onder de kasten, die van Dyson wel. Dus moet nu eerst met een plumeau vooraf overal onderdoor.
De voet versteld ook automatisch van de lange haren voor harde vloeren naar de korte haren. En omstellen moet met brute lompe kracht.

Leuk zo'n geïntegreerd borsteltje op het handvat, maar dat borsteltje kan er niet af, terwijl ik dat vaak aan de lange buis zette om op spinnenjacht te gaan op het plafond

en sinds deze week gaat hij zo maar aan en uit onder het zuigen....

Ik zie dat hij ondertussen 100 euro goedkoper is dan 2 jaar terug, maar nog steeds zijn geld niet waard.

---

Iemand die weet of een rowenta flex wat is?
https://www.coolblue.nl/product/917901/ ... h98a8.html
Lijkt me gemakkelijk onder het bed dat hij zo kan buigen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:43

Absoluut niet!
Na een half jaar de flex functie amper gebruiken omdat ik al vreesde dat dat stuk zou gaan, is die alsnog stuk. Knakt gewoon door in het scharniergewricht en je kan de steel dus niet meer vastzetten op vaste steel.

Ondertussen is dat al het tigste onderdeel dat het begeeft waaronder de zuigkop al 3 maal en de lader waar plots de vonken uitsprongen... en ik heb hem nog geen jaar gehad toen de zuigkop al 2 maal vervangen diende te worden. Ondertussen na anderhalf jaar al aan de derde zuigkop bezig.

Nu de flexfunctie vastgetaped met ducktape zodat de steel recht blijft want die bleef vanzelf inknakken en nu nog eens een nieuwe steel bijkopen, had ik geen zin meer in.

Klantenservice is ook 0,00 bij Rowenta.

Wat hij wel doet is sterk zuigen en de batterij gaat echt lang mee maar de onderdelen zelf zijn flut.
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 23-10-24 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Re: Welke stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:43

Oke, duidelijk :j
Bedankt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:54

Ik ben nog steeds happy met mijn Dyson. Zou zo weer nieuwe kopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:55

Wij hebben de Harry gehad en ik vond hem niet zo fijn. Kado gekregen en zat een plastic buis bij die uit 2 delen bestond en bleef steeds uit elkaar vallen. Had eigenlijk een andere buis moeten gaan halen, maar hij is uiteindelijk ook kapot gegaan.

Nu hadden we een Thomas gekocht en het principe dat alles in water komt is echt wel goed bedacht. Maar het is vreselijk om schoon te maken. En je kan er niet water in laten staan om hem even tussendoor te pakken, dan gaat het stinken.

Hebben er nu zakken bij gekocht, maar was kapot gegaan. Had bijna de Miele gekocht toen ml toch de Thomas uit elkaar heeft gehaald en we met een nieuw onderdeel weer even geholpen zijn.
Hij blijft net iets minder en blaast ondanks de filters wel iets meer stof uit als je dus zakken gebruikt, maar neem het voorlopig voor lief.

Ik wilde een steelstofzuiger omdat we onwijs veel zand naar binnen lopen, maar ben bang dat het veel teveel is voor zo een apparaat. Wij wisselen schoenen, maar 4 honden niet.....

Robotzuiger zie ik om zelfde reden niet zitten.

Heb paar stofzuigers terug een simpele kleine blauwe Philips gehad en die beviel goed, ook qua wendbaarheid.
En we hadden jaren een nat/droog/werkplaats zuiger en dat werkt op zich ook fijn voor het grove erbij. Maar ook die heeft het niet overleefd.

Als we klaar zijn met alle verbouwing gaan we nog eens een nieuwe gok nemen :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 17:15

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:49

BeFunny schreef:
Die Philips heb ik in de blauwe variant en ben daar toch echt heel blij mee :j

Nouja wel iets ander type
https://www.coolblue.nl/product/795031/ ... xpert.html

bij die ik heb zag ik later de zelfde slechte recensies..helaas pas later uiteraard.

Maar kan best zijn die jij hebt fijn is.

Denk overigens als je geen hooi hebt en geen lange blaadjes van een plant en ook weinig zand in huis, dat die van mij het ook wel redelijk doet.
Maar dan had ik zelf een andere prijsklasse gekocht toen...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:06

Bij die van mij waren eerst slechte recensies toen kwam er een vernieuwde versie en heb ik de gok gewaagd toen die in de aanbieding was. Zuigt krachtig.
Stof reservoir moet natuurlijk wel regelmatig geleegd en ik haal het filters ook altijd even los om het pluis erachter/in weg te halen. Als de binnen filter rond ding vol zit heeft hij geen zuigkracht maar dit is met 5 seconden opgelost door dat leeg te gooien.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:20

Little_Gift schreef:
Hutcherson schreef:
Een nilfisk van de hornbach. LOVE het ding. Kan zuigen en blazen. Doet niet l*llig met zuigkracht die op ten duur afneemt of verminderd door verstopping, je kunt er puin mee zuigen en de hond mee droogblazen. IE-DE-JAAL.

Welk model/type is dat aub?

De Nilfisk Multi || hebben wij. Onze vrienden met drie lang harige herders honden hebben hem ook.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 18:42

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 20:29

Marie111 schreef:
Ik zag deze ergens voorbijkomen en lijkt mij een mooi apparaat. Is hier iemand die er ervaring mee heeft?

Tineco Floor One S5 Extreme Wet & Dry Vloerreiniger, blauw/wit

https://www.kookpunt.nl/tineco-floor-on ... r-blauwwit

Ik heb een bissell nat-droog zuiger en ik ben er heel tevreden over. Enige nadeel is dat ie relatief lomp is en ik alsnog met de mop onder de kasten door moet. Maar ik kan hem echt niet meer missen :D

Ik ben daarnaast ook opzoek naar een goede (niet te dure) steelstofzuiger die je even snel pakt. Ik heb nu nog een Miele cat & dog c3 geloof ik, maar na 3 jaar, is ie toch wel een beetje op. En ik wil iets dat ik makkelijk onder mn arm sla. Maar ik zie door de bomen het bos niet :')