Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Je begeleider is hierin je beste partner en moet op de hoogte zijn van al jouw bezorgdheden. Die moeten op tafel komen in dat gesprek en daar heb je je begeleider voor.
Ik zou verwachten dat je begeleider je ook kan helpen om dit soort zaken uit te zoeken.
pien_2010 schreef:Tieneke schreef:Je begeleider is hierin je beste partner en moet op de hoogte zijn van al jouw bezorgdheden. Die moeten op tafel komen in dat gesprek en daar heb je je begeleider voor.
Ik zou verwachten dat je begeleider je ook kan helpen om dit soort zaken uit te zoeken.
Precies Tieneke. Zo mee eens. Die begeleiding moet zich goed voorbereiden. Waarom heb je anders begeleiding?
Depende schreef:Even een andere invalshoek, zou je recht kunnen hebben op bijzondere bijstand van de gemeente voor deze kosten?
Misschien werk je in loondienst en verdien je boven minimumloon, dan is het niet van toepassing, maar er zijn wel eens bewindvoerders die wel meer ‘vergeten’
loulou schreef:Inderdaad een goede tip om de vragen vooraf samen met je begeleider op papier te zetten.
Buiten de wettelijke regels, vind ik het ook gewoon niet fatsoenlijk om zoiets door te belasten aan een klant met weinig / geen financiële ruimte. Als mij dit zou gebeuren zou ik je vertellen dat ik een fout heb gemaakt, dat de kosten van de fout voor mij zijn en dat je vanaf nu meer moet gaan betalen.
Maar niet nog even achteraf factureren, waardoor de klant in de problemen komt door mijn fout. Terwijl je wordt ingehuurd om problemen te voorkomen.
Prrrr schreef:Dus de bewindvoerder zou dit eigenlijk met de gemeente moeten regelen. Want waarschijnlijk had er dan ook eerder met de gemeente overleg moeten zijn over de kosten van de bewindvoering. Die gaat dat mogelijk niet meer met terugwerkende kracht doen. En dan moet je je afvragen of terugvorderen over de eerdere jaren, mede gezien de functie van juist die bewindvoerder zelf, wel redelijk en billijk is, als er nog geen verjaring is.
Petpa schreef:Prrrr schreef:Dus de bewindvoerder zou dit eigenlijk met de gemeente moeten regelen. Want waarschijnlijk had er dan ook eerder met de gemeente overleg moeten zijn over de kosten van de bewindvoering. Die gaat dat mogelijk niet meer met terugwerkende kracht doen. En dan moet je je afvragen of terugvorderen over de eerdere jaren, mede gezien de functie van juist die bewindvoerder zelf, wel redelijk en billijk is, als er nog geen verjaring is.
Eerst even de bankrekening nakijken.
Want het is optioneel dat de gemeente de kosten wel gewoon uitbetaald heeft.
Iemand die ik bijsta ontvangt de vergoeding van de gemeente op zijn bankrekening + van dezelfde rekening gaat de vergoeding naar de bewindvoerder.
snorkel1986 schreef:Zet he vragen vast op papier en heb ook VOOR het gesprek met je bewind voerder een gesprek met je begeleider zo dat hij misschien het een en ander vast kan uitzoeken/ verduidelijken voor de juiste vraag
Dat van slecht aan te passen is een raar/ gek antwoord vind ik en idd zich zelf teweinig betalen en dan zonder overleg/ melding daar mee beginnen is vreemd
Hij had zelfs de normale afschrijving kunnen laten staan en in overleg het "rest" bedrag via andere overschrijving kunnen doen.
Vind het bijzonder....
loulou schreef:Inderdaad een goede tip om de vragen vooraf samen met je begeleider op papier te zetten.
Buiten de wettelijke regels, vind ik het ook gewoon niet fatsoenlijk om zoiets door te belasten aan een klant met weinig / geen financiële ruimte. Als mij dit zou gebeuren zou ik je vertellen dat ik een fout heb gemaakt, dat de kosten van de fout voor mij zijn en dat je vanaf nu meer moet gaan betalen.
Maar niet nog even achteraf factureren, waardoor de klant in de problemen komt door mijn fout. Terwijl je wordt ingehuurd om problemen te voorkomen.