Spelletjes voor de switch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:27

Pokémon snap langdradig -O- . Is de Switch versie zoveel anders dan die van de n64?

MizzMontana

Re: Spelletjes voor de switch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:34

Dat denk ik dan Ilse, ik ken het niet op de n64.
Je krijgt op de switch veel en lange uitleg, zeker als je terug gaat naar het hoofdstation, het beoordelen van de foto’s duurt ook lang. Je kan niet zelf rondlopen om Pokemon te zoeken maar je route is al bepaald.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:44

Hier ook echt fan van de zelda spellen! Er zit super veel in, kleine side mission, puzzels, tactiek. Ik ben zelf niet zo handig in vechten maar doordat je er een bepaalde tactiek in kan stoppen wordt ook dat leuk!

En verder ben ik ook blij met de assassin screed, black flag. Ik ben alleen wat kritisch op de graphics

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:49

melanie0906 schreef:
pmarena schreef:
Misschien is het handig om er ook bij te zetten waarom mensen de spellen die ze noemen, precies leuk vinden...?

Goeie!

Hogwarts Legacy vind ik vooral heel leuk omdat het alles door elkaar is. Veel puzzelen, aardig wat combat en heel veel missies. Ga ik heel goed op. Moet ook echt zeggen dat ik het echt no-life gespeeld heb. En natuurlijk het Harry Potter verhaal werkt ook mee. Vond het gewoon een heel leuk doorgedacht spel!

DLC in de gaten houden die volgend jaar uitkomt :Y)

Ik heb úren in Disney Dreamlight Valley zitten, dat vond ik super tof! Totdat ik de quests uitspeelde na de eerste release en omdat de Switch bij mijn ouders is, speel ik het niet zo veel meer.

Ik ben ook groot fan van Assassin's Creed <3 En voor de PC heb ik nu Coral Island, maar ik weet niet of die er ook voor de Switch is. Dat is een equivalent van Stardew Valley :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:57

Ilse_123 schreef:
Pokémon snap langdradig -O- . Is de Switch versie zoveel anders dan die van de n64?

Als je de originele tof vond raadt ik je 100% de nieuwe ook aan :j Ik kan er echt zo van genieten! Helemaal blij met mijn nostalgie <3

Mario Oddyssee is echt zijn eigen spel. 3D idd, met semi open world. Elk level is zijn eigen nieuwe wereld waarin je vrij rond kunt lopen en quests moet volbrengen. En uiteraard allerlei dingen verzamelen. Daardoorheen loopt een overkoepelende rode draad (versla Bowser en save Princess Peach, uiteraard) en in elke wereld kom je een stapje dichterbij je einddoel. Ik vond het echt een van de tofste Mario's ooit. Misschien wel DE tofste ooit.

Zelda BOTW kan ook wel heel erg overweldigend zijn, die wereld is nog 100x zo groot als Hogwarts Legacy. Maar ook wel echt een van de toppers voor de Switch.

Over een hele andere boeg (moet je idd maar even gameplay opzoeken) is Mario vs. Rabbits. Dat is een turnbased strategy game. Het moet je liggen, maar als het je ligt is die ook echt leuk!

Mijn vriend is momenteel weer geobsedeerd door Hades, dat past misschien ook nog wel in je straatje.

Oh en Kirby is misschien ook nog wel iets voor je! Kirby & forgotten land dan :D

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 22:01

Django_Mette schreef:
melanie0906 schreef:

Goeie!

Hogwarts Legacy vind ik vooral heel leuk omdat het alles door elkaar is. Veel puzzelen, aardig wat combat en heel veel missies. Ga ik heel goed op. Moet ook echt zeggen dat ik het echt no-life gespeeld heb. En natuurlijk het Harry Potter verhaal werkt ook mee. Vond het gewoon een heel leuk doorgedacht spel!

DLC in de gaten houden die volgend jaar uitkomt :Y)

Ik heb úren in Disney Dreamlight Valley zitten, dat vond ik super tof! Totdat ik de quests uitspeelde na de eerste release en omdat de Switch bij mijn ouders is, speel ik het niet zo veel meer.

Ik ben ook groot fan van Assassin's Creed <3 En voor de PC heb ik nu Coral Island, maar ik weet niet of die er ook voor de Switch is. Dat is een equivalent van Stardew Valley :)

DLC? :o?
Leuk dat iedereen zo enthousiast is met delen! Wordt gewaardeerd ben ondertussen mn hele nintendo store wishlist aan het aanvullen!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:16

melanie0906 schreef:
Leuk dat iedereen zo enthousiast is met delen! Wordt gewaardeerd ben ondertussen mn hele nintendo store wishlist aan het aanvullen!

JA!
Er komt een Definitive Edition met 10-15 uur extra content en quests aan. Die zouden eerder gecut zijn van de game, maar die worden nu toch uitgebracht omdat Suicide Squad: Kill the Justice League zo slecht heeft gepresteerd. Dan hopen ze dat ze het verlies daarop een beetje goed kunnen maken.

Ik ben heel erg aan het hopen op een vervolg op de plothole met Sebastian en het schilderij in The Undercroft en het genezen van Anne, maar daar is nog niks over bevestigd :c

https://insider-gaming.com/exclusive-ho ... e-edition/

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:23

Immortals Fenyx Rising! Een beetje vergelijkbaar met Breath of the Wild, maar dan rondom Griekse mythologie en met een vleugje humor, en ook de nodige puzzels! Ik heb 'm denk ik al 3 keer uitgespeeld haha, soms ook in de aanbieding, dan al helemaal interessant.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 22:30

Django_Mette schreef:
melanie0906 schreef:

JA!
Er komt een Definitive Edition met 10-15 uur extra content en quests aan. Die zouden eerder gecut zijn van de game, maar die worden nu toch uitgebracht omdat Suicide Squad: Kill the Justice League zo slecht heeft gepresteerd. Dan hopen ze dat ze het verlies daarop een beetje goed kunnen maken.

Ik ben heel erg aan het hopen op een vervolg op de plothole met Sebastian en het schilderij in The Undercroft en het genezen van Anne, maar daar is nog niks over bevestigd :c

https://insider-gaming.com/exclusive-ho ... e-edition/

Oeeh!! Jaa dat hoop ik dan ook op inderdaad. Vond t al zo abrupt beëindigt!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:36

Wij willen een Switch aanschaffen voornamelijk voor Super Mario Smash Bros en Super Mario Sunshine (dit was een limited editie en alleen nog via Marktplaats te koop). Vond dat vroeger heel leuke spellen en we willen wat nostalgie :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 00:03

Ilse_123 schreef:

Nee hoor! Zeer vergelijkbaar! Vind het heerlijk wegspelen en nostalgisch, al zitten er wel wat pokemon tussen die ik niet ken hahaha. Maar het spel voelt en speelt hetzelfde als de oude! Speelt heerlijk weg in een verloren uurtje :)

@mizzmontana, dat was bij de oude versie ook qua lopen. Je kunt ook snel door de beoordeling heengaan door gewoon constant op a te drukken.

Voor tips qua spellen had ik in het andere topic al gereageerd :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 07:04

- Etrian Odyssey! Een spel waarbij je het mysterie van een doolhof op moet lossen. De kaart van het doolhof moet je al spelend zelf tekenen, echt heel leuk. Je mag zelf een party van 5 characters maken en je hebt verschillende classes waaruit je hierbij kan kiezen.

- Pokémon Legends Arceus, het beste Pokémon spel ooit gemaakt wat mij betreft.

- Stardew Valley, is al vaker genoemd ook geloof ik.

- the Legend of Zelda

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:35

iirrssjjee schreef:
Ilse_123 schreef:

Nee hoor! Zeer vergelijkbaar! Vind het heerlijk wegspelen en nostalgisch, al zitten er wel wat pokemon tussen die ik niet ken hahaha. Maar het spel voelt en speelt hetzelfde als de oude! Speelt heerlijk weg in een verloren uurtje :)

@mizzmontana, dat was bij de oude versie ook qua lopen. Je kunt ook snel door de beoordeling heengaan door gewoon constant op a te drukken.

Voor tips qua spellen had ik in het andere topic al gereageerd :)

Haha, dan is het misschien de nostalgie dat ik het mooi vind.
Overigens hier Pokémon Shield, wel leuk, zeker met de wild area, maar het is tot nu toe wel heel simpel…

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:19

Ik zelf ben fan van de Luigi's Mansion spellen.

Op de Switch zijn er 2 te krijgen.
De 3 vind ik zelf het leukste, alhoewel beide een beetje het duistere missen van de 1e op de Gamecube.

Maar je moet met beide puzzelen, zoeken, geesten/spoken verslaan.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:16

Luigi's Mansion is ook echt fantastisch ja!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:45

Mario + Rabbids battle kingdom?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 23:16

Ik heb zelf ook Hogwarts Legacy uitgespeeld en Disney dream Light Valley heb ik vanaf de release al. Het leukste daarvan is dat je veel nieuwe uitdagingen krijgt nieuwe figuren en met de DLC is het spel toch aardig uitgebreid. Vorige week is er zelfs nog een update geplaatst met nieuwe quests.
Wat ik ook echt een heel leuk spel vind is Pikmin 4 Hier moet je ook puzzelen en ook het een en ander verslaan om verder te komen. Het heeft ook een beetje een komisch toontje.
De nieuwe Mario jamboree is toch wel wat anders dan de vorige Mario Party. Hierbij kan je ook alleen mini spellen spelen. Om ervoor te zorgen dat de andere borden vrijkomen als je dit spel op een persoon zet en tegen de computer dan zijn er meerdere uitdagingen waarbij je meer spel borden vrij kan spelen. De opzet is ook een stuk leuker en fanatieker.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 00:47

Super fijn dat jullie zo meedenken! Mijn wishlist is ondertussen onbetaalbaar geworden :') Gaat vriendlief niet zo blij mee zijn!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 03:48

Pokemon Legends Arceus is ook echt een aanrader.

Is een beetje een kruising tussen standaard Pokemon & zelda, met leuke guests/missies ipv Standaard Pokemon gyms.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 17:30

Ik heb ondertussen Zelda Bothw gekocht en jeetje wat is dat veel lastiger dan gedacht zeg!

Nu nog verder zoeken voor black friday!
Nog suggesties?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:53

Botw kan best pittig zijn ja. En overweldigend. Maar aan de andere kant kun je het helemaal op je eigen manier spelen ook. Niet alle combat hoef je aan te gaan en er zijn ook wapens waarmee de meer op afstand kunt blijven.

Ik ben zo iemand die heel gestresst kan raken voor moeilijke eindbazen en als ik dat aan mezelf merk kijk ik gewoon een tutorial van hoe ik die eindbaas het beste aan kan vliegen en dan lukt het vaak wel. Zo hou ik dit soort spellen voor mezelf leuk. Het stukje rondreizen, ontdekken, zoeken en puzzelen vind ik in BOTW veel te leuk om me te laten weerhouden door sommige lastige stukken in ieder geval. :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:01

Ik vond BOTW ook te lastig. Dus ik keek lekker terwijl m’n partner het speelde :+

Mijn niveau is meer Dreamlight Valley. Pikmin. Pokémon spellen.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:10

Zelda BOTW vond ik ook erg tof, precies om de redenen waarom ik hogwarts legacy ook leuk vond! Tears of the kingdom daarna was ook leuk, maar dan zou ik eerst kijken wat je van BOTW vindt.

Wat ik verder leuk vond wat nog niet is genomen, waren de Lego Harry Potter spellen. Wij hebben die voor de Xbox, maar dat zal vergelijkbaar zijn. Ze zijn wat ouder, dus vast niet heel duur meer. Als je Harry Potter kent zitten er veel inside jokes in. The Hobbit en Lord of the Rings hebben we ook van Lego, vergelijkbaar en ook leuk

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:21

Ik vind de ace attorney spellen echt fantastisch. Je bent een soort detective advocaat en moet bewijzen dat iemand onschuldig is door je verzamelde objecten. Super leuke storyline en characters.