Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
theadora99 schreef:Koper schreef:Negen minuten om een paar honderd meter af te leggen zou ik nou niet heel krap willen noemen.
Vertraging
Django_Mette schreef:Als sprinters naar AMF flink vertraagd zijn, zijn de IC's dat vaak ook. Op de Veluwelijn zijn heel weinig mogelijkheden om IC'S voor te laten. Het grootste deel is tweesporig met weinig wissels, en omdat daar best wat series rijden, is het niet voordelig om treinen via het linkerspoor in te laten halen. Als er in de volgorde wordt geschoven, gebeurt dat vaak in Harderwijk - of er moet zeer toevallig geschoven worden tussen Putten en Ermelo, maar dat gebeurt in de praktijk alleen met goederentreinen die +5 minuten stil staan.
Amersfoort is ook niet zo groot en je hebt maximaal 3 a 4 minuten nodig om van de ene kant naar de andere kant van het station te komen. Dan zouden die 9 minuten ruim genoeg moeten zijn
theadora99 schreef:Django_Mette schreef:Als sprinters naar AMF flink vertraagd zijn, zijn de IC's dat vaak ook. Op de Veluwelijn zijn heel weinig mogelijkheden om IC'S voor te laten. Het grootste deel is tweesporig met weinig wissels, en omdat daar best wat series rijden, is het niet voordelig om treinen via het linkerspoor in te laten halen. Als er in de volgorde wordt geschoven, gebeurt dat vaak in Harderwijk - of er moet zeer toevallig geschoven worden tussen Putten en Ermelo, maar dat gebeurt in de praktijk alleen met goederentreinen die +5 minuten stil staan.
Amersfoort is ook niet zo groot en je hebt maximaal 3 a 4 minuten nodig om van de ene kant naar de andere kant van het station te komen. Dan zouden die 9 minuten ruim genoeg moeten zijn
Ben je toevallig treindienstleider?
Unwritten schreef:Als je (bijna) nooit met de trein gaat, moet zoeken, een kind en oma mee hebt? Ik ga vaak zat met de trein maar ik zou dat ook niet halen
Roodvos schreef:Unwritten schreef:Als je (bijna) nooit met de trein gaat, moet zoeken, een kind en oma mee hebt? Ik ga vaak zat met de trein maar ik zou dat ook niet halen
Ik loop gewoon achter de meute aan. Gaat altijd goed![]()
Als niet frequent treinreiziger adviseer ik gewoon een uitje te kopen via de Spoordeelwinkel.
Bijvoorbeeld naar Artis
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... erdam.html
Of een dagje Amsterdam met Kiosk. Kan je daar gelijk wat te eten en drinken halen.
https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... kiosk.html
Deze zijn alleen te gebruiken tijdens daluren. Maar het hele weekend geldt als daluren.
Als het zo goed bevalt dat jullie vaker willen gaan, dan kan je altijd nog kijken naar die ingewikkelde abonnementen. Voor een eenmalig uitje is dat echt te duur (en ingewikkeld).
Linnie050 schreef:Vandaag naar gekeken voor Zwolle.
Ik las dat het 15 minuten lopen is naar het centrum en dan nog winkelen en weer terug lopen.
Weet niet of ik mijn dochter daar zo blij mee maak.
In utrecht heb je het treinmuseum nog.
Als ik het goed heb begrepen stopt daar ook een trein.
Lego world is in de jaarbeurs.
Ik las dat het 15 minuten lopen is naar het centrum en dan nog winkelen en weer terug lopen.