Welk koffieapparaat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Welk koffieapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:45

Ik lees mee, wij willen een andere machine. We overwegen een Jura, waarbij we geen melkopschuimer hoeven. Ik schuim enkel havermelk op ivm allergie en heb daarvoor een aparte melkopschuimer. Welke Jura zouden jullie dan aanraden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:55

Oeh die jura klinkt wel interessant!
Wij hebben nu al zo’n 5 jaar een (vroege versie van) de latte go. Op zich goed ding, veel beter dan de Senseo die we eerst hadden, maar vind de cappuccino’s maar matig. Ondanks een vaste instelling stroomt het (zelfde) kopje de ene keer wel over en een andere keer niet. Sinds het apparaat een keer gerepareerd is door Philips. Daarnaast is de melk niet mooi opgeschuimd vind ik —te slap.

Prima voor nu en hou hem wel tot die kapot gaat, toch maar 1-2 cappuccino’s per dag (normale koffie wel meer) maar is de Jura zo veel beter ja? Qua melk opschuimen ook? Houdt die E8 de melk ook koel?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 09:14

Ik heb natuurlijk nog maar 1 dag ervaring, maar ik vind het melksysteem fantastisch. Echt mooi stevig schuim. Hij is ook sneller, hoef maar 30 sec schuim voor een groot koffieglas waar dat bij de krups bijna een minuut duurde.
Met de cool control erbij houdt hij de melk ook koel

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:43

Het fijne aan die E8 is dat je PRECIES de koffie zo kunt maken als jij wil, 50ml koffie of liever 60 in je kopje?
Meer schuim, minder...you name it. Nog tijdens het maken naar je wens aan te passen :j
Uitproberen wat je lekker vind en dan als favoriet vastzetten.
En nee, ik heb geen aandelen in die club :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:02

In heb een old school Jura Ena. :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:26

Interessant topic! Krijg m'n eigen koffiehoek in m'n nieuwe keukenkast dus dan is een mooi apparaat natuurlijk extra leuk. Heb je deze ook in Duitsland gekocht? Of scheelde dat niet zoveel?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:34

Muga schreef:
Interessant topic! Krijg m'n eigen koffiehoek in m'n nieuwe keukenkast dus dan is een mooi apparaat natuurlijk extra leuk. Heb je deze ook in Duitsland gekocht? Of scheelde dat niet zoveel?

Op de E6 scheelde het 200 euro. Wij wonen redelijk dicht bij de grens dus dat was echt de moeite waard :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 12:49

Muga schreef:

Ik heb hem via like2cook gekocht, daar was hij op dit moment het goedkoopst. Deed niet echt wat met Duitsland

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 06:43

black_kelpie schreef:
Muga schreef:

Op de E6 scheelde het 200 euro. Wij wonen redelijk dicht bij de grens dus dat was echt de moeite waard :j

Ik zag idd dat het best wat scheelt. Ik roep al tijden dat we een weekendje Duitsland moeten doen. Dus dat gaan we tegen die tijd maar eens doen! Met een legere auto heen dan, hebben we plek op de terugweg :+

Waarom raden zoveel mensen de Philips latte go af? Die vind ik ook erg aan alle eisen voldoen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 07:41

Ik vermoed zomaar dat je dan op den duur tegen dezelfde punten aanloopt als ik bij de krups

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 08:16

Liselot schreef:
Ik vermoed zomaar dat je dan op den duur tegen dezelfde punten aanloopt als ik bij de krups

Dat zou idd wel een goede reden zijn. Zo'n duur apparaat is wel fijn als ie langer dan 3 jaar meegaat. M'n krups heb ik laten reinigen bij een vriend.. die stopte er uiteraard net buiten de garantie mee. Reinigen was de oplossing. Nu is ie zo goed als nieuw... maar t schuim blijft mij een beetje tegenvallen na een tijd een andere gedronken te hebben.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:15

Ik heb mijn Jura Ena sinds 2008. Ik heb hem na 8 jaar een keer in onderhoud gedaan bij Jura zelf en dit jaar bij een servicepunt in de buurt langs gebracht, omdat er een onderdeel stuk was gegaan. Hij is keurig gerepareerd en ik kreeg netjes een leen machine. +:)+

Ja het is wel een prijzige aanschaf, maar draait al 16 jaar als een zonnetje. <3

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:24

ohh ik moet ook echt op zoek, de afgelopen jaren met de nespresso gedaan, maar na 3 x een kapot apparaat nu toch toe aan een echt koffieapparaat. ik ga jullie tips ff lezen, ook hier dicht bij duitsland dus daar even kijken is prima een optie.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 15:30

Muga schreef:
Liselot schreef:

Dat zou idd wel een goede reden zijn. Zo'n duur apparaat is wel fijn als ie langer dan 3 jaar meegaat. M'n krups heb ik laten reinigen bij een vriend.. die stopte er uiteraard net buiten de garantie mee. Reinigen was de oplossing. Nu is ie zo goed als nieuw... maar t schuim blijft mij een beetje tegenvallen na een tijd een andere gedronken te hebben.

Was bij ons ook net na de 2 jaar inderdaad. Heb de onderdelen in het melksysteem nog vervangen, maar ook dat hielp niet langer dan 2 maanden helaas
Ik ben iig heel blij met de aankoop van de E8!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:31

Hier even een vraag als het hier kan. Wij hebben sinds gister een Jura D4 overgenomen. Deze gaat bij aan en uit spoelen met water. Doet elke Jura dit? Ik vind een
Leeg kopje eronder altijd heel lelijk staan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:02

Ja, onze S8 doet dat ook.
Maar er zit een opvangbak onder, dus we laten ook niet altijd een kopje eronder staan.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:04

Er is mij zelfs verteld dat je bij de betere apparaten geen kopje eronder moet zetten. Iets met dat de opvangbak ook registreert mbt de reiniging. Maar tot nu toe heb ik een krups waarvan ik dat niet geloof...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:13

Ik heb een Philips en zet er ook nooit een bakje onder. Gaat allemaal in de opvangbak. Die is nooit eerder vol dan de koffiedikbak en die maak je tegelijk schoon.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:33

Wij hadden hier ook eerst een Jura Ena, en deze was een soort van vermoord door mijn vader
omdat ie niet meer werkte zoals hij hoorde te doen.

Hij heeft sinds een aantal maanden ook weer een nieuwe, alleen welke durf ik niet te zeggen.
Deze heeft denk ik maar max 5 soorten koffie zonder melk.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:12

Hoe kan jouw vader nou een Jura vermoorden? :wow:

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:28

Bagheera_206 schreef:
Hoe kan jouw vader nou een Jura vermoorden? :wow:

Het apparaat deed niet meer wat ie moest doen, en ik riep al eerder van ga er mee naar de Jura zaak.
Dan kunnen zij je helpen waarom hij slootwater geeft.
(Iedere keer braaf schoongemaakt wanneer het apparaat er om vroeg.)

Maar hij luisterde niet, en hij begon ook vreemde geluiden te maken (de Jura).

Hij spoelde niet meer, en toen ie toch bijna niks meer deed...

Heeft ie besloten om zelf te proberen dat apparaat open te trekken, en begon er op te slaan.

Uiteindelijk na (bijna) een halfjaar heeft hij toch maar het bedrijf te bellen.

Hij heeft mij nog gevraagd wat zal ik doen?

Heb hem toen aangeraden om een nieuwe te kopen.

En die staat er sinds een paar maanden in de keuken, en deze kan maar max 5 soorten koffie maken zonder Melk.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 00:13

Hier ook een Jura (Ena 4, een simpele dus). Maakt heerlijke koffie maar wel steeds gezeik met koffieprut die blijft hangen op plekken waar je het zelf niet reinigen kan. Op een gegeven moment raakt de machine van de leg en zet ie alleen nog slootwater. Steeds goed opgelost door Jura, nog binnen de garantietijd gelukkig. Het zou aan de bonen liggen, een vette boon mag alleen grof gemalen worden. Anders blijft het residu te veel plakken. We hebben nu dus andere bonen en een grovere maling. Hopelijk blijft dat goed gaan.

Ik vind het veel gedoe voor zo'n duur apparaat. Maar goed, ik verwacht voor de prijs van een Jura eigenlijk dat je er ook je huis mee kunt stofzuigen en er mee naar je werk kunt rijden zeg maar. :+

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 01:35

Jura E8 hebben wij ook staan super blij mee

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:12

Hier sinds kort overgestapt van een philips lattego naar een jura E6, wat een verschil in smaak zeg ondanks dezelfde bonen. En zo heerlijk stil ook.. ik heb gekozen voor de E6 omdat ik alleen op zon en feestdagen cappuccino drink, vriend drinkt alleen zwart. Dan is het prijsverschil met de E8 simpelweg te groot plus dat dat ding niet constant ook je melkdingetje wil spoelen wat de E8 wel doet als ik het goed begrepen heb.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:31

Lizenlotte schreef:
…dat dat ding niet constant ook je melkdingetje wil spoelen wat de E8 wel doet als ik het goed begrepen heb.

Hoeft niet, als je geen koffiekeuzes met melk gebruikt kun je die uit het menu gooien, dan stopt dat dagelijks spoelen van het melksysteem. Maar jij drinkt soms cappuccino’s, dus dat is voor jou geen optie.