Sleeptracker van max 150 euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:11

DuoPenotti schreef:
@ janine.
Ik drink zelden maar doe ik dat sta ik met 15 op.

Zo ook met teveel koolhydraten oid.

Dus ja daar kan ik het ook aan zien.
Maar dat is niet mijn gemiddelde week waar ik hierboven over had.

Voor long covid word hij inderdaad geadviseerd.
En een kennis van mij had daar veel aan. Daarom mijn aanschaf omdat naar mijn idee de rest verschijnselen van pfeiffer gelijk zijn.

Maar helaas krijg ik het niet hoger.
Maar goed 30 jaar roofbouw poets je ook niet weg met nu 2 jaar rust.

Nee dat redt je idd niet in twee jaar...
En met je vorige bericht over medicatie tegen migraine, zal er ook wel wat meer spelen :j

Zelf ben ik heel benieuwd wat af en toe op de fiets naar het werk gaan zal doen voor mijn body battery!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:18

Zou helemaal geen sleeptracker nemen. Nog nooit een gezien die echt werkt en met die waarden kan je alsnog net niks.

De rest wat een smartwatch meet vind ik ook niet zinvol :o in onze revalidatie helpen we mensen als eerste van die dingen af en leren we mensen naar hun lichaam luisteren en voelen ipv controle zoeken in dubieuze cijfers op een apparaat :o

Er is ook serieus onderzoek naar gedaan.

https://www.linkedin.com/posts/merijn-v ... member_ios

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:38

verootjoo schreef:
Zou helemaal geen sleeptracker nemen. Nog nooit een gezien die echt werkt en met die waarden kan je alsnog net niks.

De rest wat een smartwatch meet vind ik ook niet zinvol :o in onze revalidatie helpen we mensen als eerste van die dingen af en leren we mensen naar hun lichaam luisteren en voelen ipv controle zoeken in dubieuze cijfers op een apparaat :o

Maar hebben jullie de capaciteit om iedereen die dat wil - zonder medische indicatie uiteraard - even te onderzoeken dan? ;)

In dat kader is het toch niet meer dan logisch dat mensen een alternatief zoeken, en dat aanbieders hier gretig gebruik van maken? :)

Ik luister iig nog steeds lekker naar zowel mijn lichaam als mijn horloge!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:49

verootjoo schreef:

Mijn hartslagmeter van mijn galaxy watch komt anders gewoon overeen met wat we in ziekenhuis meten.

Mij helpt het ontzettend om juist die grens te bewaken. Ik track al 4 jaar mijn hartslag en weet dus precies wat normaal is. Nu ik ziek ben en chemokuren krijg kan ik aan mijn hartslag zien wanneer mijn lijf het zwaar heeft.

Ik heb inderdaad de vorige kuur op advies van sommige mensen gedacht joh doe dat ding af en gewoon je lijf voelen. Met als resultaat ik ongemerkt de grens steeds te ver over ging en instort.

Nu weer heerlijk vertouwd op de gegevens van mijn horloge en dat helpt enorm.

verootjoo

Re: Sleeptracker van max 150 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:52

Het gaat vooral om de slaapdata. Er zijn er echt veel onderzocht. De meeste meten niet eens goed of je wakker bent of slaapt.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:58

Maar dan hoef je toch niet alle functies af te schilderen als onzin en niet werken?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:08

verootjoo schreef:

Mijn man had zijn long-covid niet de baas geworden zonder zijn smart watch.
Juist de revalidatie fysio en ergo gingen veel te snel. Opbouwen volgens schema, luisteren naar het lichaam en weer keihard terugvallen, omdat dat luisteren naar het lichaam dus veel te veel vertraagd was.
Probleem was nl dat mijn man als die zich goed voelde en dan te veel deed, dit pas 2 dagen later voelde en dan helemaal terugviel. Omdat hij de 2 dagen erna ook gewoon doorbuffelde, zonder echt een signaal van het lichaam te krijgen. Om daarna echt zo enorm de afgrond in te storten met zijn energie.

En het horloge ging hem waarschuwen op het moment dat hij over de schreef ging.

Daar heeft hij enorm aan moeten wennen.
Hij voelde zich goed, maar het horloge zei: trap op de rem want je bent over de schreef gegaan.
En toen hij naar de waardes van het horloge ging luisteren en dus ging aanpassen naar wat die waardes aangeven, kwam er een stilstand en daarna een verbetering en inmiddels volledig fit weer.

Maar zonder zijn horloge met Body Battery was hij nu nog lang niet zo ver geweest.

Overigens neem ik de slaaptracker van mijn horloge ook met een grote korrel zout.

Maar aan mijn Body Battery kon ik mijn ziek worden van afgelopen week gewoon aan zien komen.
Ben al rustiger aan gaan doen, maar was al geïnfecteerd, dus dat hielp hooguit om mezelf niet nog verrotter te laten voelen.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 13-10-24 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:11

SansaS schreef:
Maar dan hoef je toch niet alle functies af te schilderen als onzin en niet werken?

Dat doe ik toch ook niet :?

Die link die erbij staat gaat specifiek over slaapdata… en het topic gaat over een slaaptracker, dan is het toch vanzelfsprekend dat het gaat om slaapdata?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:14

Dat schrijf je anders letterlijk in het stuk van jouw post die ik quote, verootjoo.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:18

Geen Galaxy Watch 4 in ieder geval :') wanneer ik weleens stil op de bank lag te doom scrollen op m'n telefoon of een film keek, registreerde hij weleens 'slaap' inclusief de zogenaamde bijbehorende fases.

Ook als ik (slechte slaper) uren wakker lag, te proberen in slaap te vallen, en bij wijze van spreken ieder half uur de wekker heb gezien, maakte ik een prima nacht volgens dat ding. Registreerde slaap van 23:00 tot 7:00 (noem maar iets) terwijl ik zeker wist dat ik niet voor 4:00 sliep die nacht.

Om over de batterijduur nog maar te zwijgen :x

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:20

Marije_jiplover schreef:
Dat schrijf je anders letterlijk in het stuk van jouw post die ik quote, verootjoo.

Ik wou net zeggen. Je zegt letterlijk alle andere smartwatch functies ook niet zinvol zijn en dat je luisteren moet naar je eigen lijf.

Ik kom dan dus ook 2 dagen later er pas achter dat dat geen goed idee bleek.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:14

Daar vind ik de garmin best goed in inderdaad Marije-jiplover. Het algemene plaatje klopt wel verbluffend goed.

Dus inderdaad wat ze samenvatten in die bodybatterij. De kleine individuele metingen en vertalingen dus niet altijd maar het grotere plaatje is best betrouwbaar.
Dus al die slaapfases neem ik met een korrel zout. Maar hij zal er best uit kunnen destilleren of je daadwerkelijk wat rust gekregen hebt of niet en dat matchen met hoe druk je je gemaakt hebt de dag ervoor.

Ik vind het trap lopen alleen bloed irritant. Hij kan ooit zeggen dat ik al 10 trappen beklommen heb als ik alleen nog maar de paarden gevoerd heb en in de weit gezet heb. Dan denk ik wel weer.. >;) hoe betrouwbaar is dit. .....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:32

Ik heb een duurdere Garmin en loop tegen hetzelfde aan als DuoPenotti. Waar bekenden de meest prachtige scores halen, is mijn horloge elke dag boos op mij :+ eerst vond ik dat heel frustrerend, maar ook ik herken nu de patronen van een keer alcohol drinken, van niet de tijd nemen om te ontspannen voor ik ga slapen, van teveel gegeten hebben, van teveel koolhydraten eten, van stress op het werk. Ik heb er een zware kluif aan om verbetering te realiseren en dat gaat echt met moeite, maar het helpt me wel enorm in de bewustwording.

De keerzijde van de medaille is wel dat als ik wakker word en ik denk 'oh lekker geslapen, even de score bekijken', en die score is dan slecht, dan doet dat wel wat met mijn humeur en vind ik het niet altijd even makkelijk om dat los te laten. Op zo'n moment werkt de apparatuur je tegen :j

Voor mijn Garmin Fenix 7 had ik een Polar Vantage M en die kon een stuk minder gegevens meten. Ik kreeg dan gelukkig vaker ook goede scores, maar voor het meer kunnen analyseren van je slaap is een uitgebreidere slaapmeting wel prettig. Dus als je een -naar Garmin maatstaven - goedkoper horloge koopt, kijk dan ook even naar wat deze allemaal meet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:39

Ook Garmin meet de slaap echt niet altijd goed hoor. Als ik stillig in bed en ondertussen wakker ben, dan registreert Garmin dat als slaap.
Maar ik denk wel dat Garmin 1 van de betere is voor het tracken van dingen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:41

pol013 schreef:
Daar vind ik de garmin best goed in inderdaad Marije-jiplover. Het algemene plaatje klopt wel verbluffend goed.

Dus inderdaad wat ze samenvatten in die bodybatterij. De kleine individuele metingen en vertalingen dus niet altijd maar het grotere plaatje is best betrouwbaar.
Dus al die slaapfases neem ik met een korrel zout. Maar hij zal er best uit kunnen destilleren of je daadwerkelijk wat rust gekregen hebt of niet en dat matchen met hoe druk je je gemaakt hebt de dag ervoor.

Ik vind het trap lopen alleen bloed irritant. Hij kan ooit zeggen dat ik al 10 trappen beklommen heb als ik alleen nog maar de paarden gevoerd heb en in de weit gezet heb. Dan denk ik wel weer.. >;) hoe betrouwbaar is dit. .....

Mijn garmin meet met wandelen altijd al traplopen. :+ En loop ik eens bewust de trap een paar keer op en af, dan registreert die minder dan wat ik daadwerkelijk gedaan heb.

Ook ben ik op basis van mijn HRV al zo'n 2 weken overbelast en is mijn HRV al wel een maand in onbalans en toch gisteren een PR gelopen.

Maar Garmin is wel 1 van de betere merken op het gebied van dingen tracken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:43

Ik denk ook niet dat je van een horloge wat enkel om je pols zit moet gaan verwachten dat hij professioneel trackt.
Maar een indicatie geeft hij zeker wel.

Voor mijzelf vind ik het moeilijk omdat ik altijd laag sta.
Maar bijvoorbeeld mijn vriend die ziet echt een dag voordat hij verkouden word dat ding daar op reageren.
Of als hij gedronken heet dat hij een slechte slaap heeft in het begin van de nacht.
Ik vind dat toch ook weer knap dat een simpel horloge dat er toch uithaalt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:51

Die body battery klinkt echt als iets wat ik nodig heb in het leven. Maar dat zit zeker niet in de mogelijkheden van mijn Galaxy Watch van vorig jaar hè? :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:54

Celebi schreef:
Die body battery klinkt echt als iets wat ik nodig heb in het leven. Maar dat zit zeker niet in de mogelijkheden van mijn Galaxy Watch van vorig jaar hè? :=

Haha nee dat is een Garmin ding :D

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:41

Jawel hoor heeft samsung ook :)

Energy tracker heet dat. Ben je wel een Samsung telefoon voor nodig erbij. Zit gewoon op de samsung watches. Ik heb een watch 6 waar het op zit.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:49

Ik lees het nu net ja. Ik heb een S24 met Watch 6 maar de optie is bij mij nog niet beschikbaar helaas..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:58

toch geeft de energie tracker een andere omschrijving/conclusie dan de body battery.
Mij vriend had eerst een samsung en om met mij te kunnen vergelijken heeft hij een garmin gekocht.

Kennis van mij met long covid rade ze ook de garmin aan om te kijken waar haar energie verloren ging.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:00

Maar voor zover ik het begrijp is die energy tracker pas net uit voor de nieuwste modellen? En wordt momenteel uitgerold op de oudere watches. Heb je dat systeem al kunnen uitproberen?

Zo te zien werkt het nog niet op mijn watch omdat ik nog steeds op systeem 5.0 draai en er geen update is naar versie 6.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 14:44

Ik zie heel vaak de garmins voorbij komen, nu zag ik op bol dat er een vivomove sport in de aanbieding stond, die is nog net iets boven mijn budget maar ik vind de body battery wel een interessante functie, dus misschien dat ik wel het risico neem. Zijn er nog mensen die dit model hebben en zijn jullie hier tevreden van? Als het geen Garmin wordt dan wordt het geen horloge denk ik.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:51

Toevallig heb ik die.

Die is echt heel basic, maar de body battery neemt hij wel mee.
Hij kan geen trappen tellen.
En op zijn scherm zie je amper wat omdat deze echte wijzers heeft, wat ik juist wilde.
Dus het meeste kijk je via de app op de telefoon.
Heeft geen eigen gps, dat gaat via de telefoon.

Die van mijn vriend die doet er veel meer mee op de horloge. Want dat hele scherm kan tekst geven, dus een appje lezen als voorbeeld. Maar ook de BB aflezen.
Heeft een eigen gps enz.

Het is dan net wat wil je er allemaal mee kunnen.
Zet ze maar eens naast elkaar, dan zitten er best verschillen in

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:57

Goof schreef:
Waidida schreef:
De reden dat ik het wil tracken is vooral uit interesse, als ik bijvoorbeeld eens erg mie wakker wordt is het fijn om dat terug te kunnen zien waar het aan ligt.

Dat is niet iets wat een tracker/ horloge kan natuurlijk.
Hij kan niet aangeven of jij teveel gedronken hebt, het te warm had, of je naar de wc moest en daardoor onrustig sliep of wat dan ook. Hij kan alleen registreren dat het zo is. Meer niet.

En wat je doet met die info (vooral qua betrouwbaarheid) is aan jou.

De duurdere modellen kunnen echt meer dan je denkt.
Die geven idd aan als je onrustig hebt geslapen. Je hrv daalt ook als een malle als dat een paar nachten zo is en als je gedronken hebt zie je ook verschil vaak in het ritme. Als je er intensiever op gaat letten herken je dan ook een patroon.
Met name de Garmin horloges met hrv meting worden ook aangeraden door ziekenhuizen. Ook je hartslag in rust meet hij heel goed en als daar ineens een piek is dan zie je dat ook terug. Dus zo gek is de gedachte aan een goede smartwatch niet echter voor de prijs die ts ervoor over heeft heb je niet zo'n watch.