Leren bank of niet (chesterfield ervaringen?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:36

ik heb een chesterfield fauteuil. zit lekker, ook met je been over de leuning.
het is tijdloos. De onze is zwart leer. De zitting is nu wel cracile of hoe je dat ook schrijft. Maar dat mag.
ding is al oud.
als ik een bank zou kiezen zou ik wel een hele ruime nemen waar je ook op kan liggen. de zijleuningen zijn hoog en recht en daar kun je niet lekker je hoofd op leggen namelijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:51

Hannanas schreef:
Een dikke leren bank is ideaal met huisdieren. Katten en honden gaan er prima mee. Vooral belangrijk is het type leer en de dikte. Meestal kosten ze dan wel wat meer, dan het dunnere leer. Onze bank gaat alweer 10 jaar mee.

Die van mn moeder die bij ons staat heeft nu echt wel een kapotte hoek. Was echt een dure bank, uit een luxe zaak en helemaal neer wens besteld. Is goed leer, dat zie je en dat voel je.

Maar vanwege verbouwing stond de krabpaal ergens anders en hebben ze toch hun nagels gezet in 1 stoel en die bank op de hoek. Het zijn rafels en je ziet hoe dik het leer is, maar katten nagels krijgen echt alles kapot als ze willen. En de dame wil ook nog weleens haar tandjes gebruiken.

Bij onze stoffen bank doen ze dat niet. De kleine hondjes willen weleens krabben en de bank heeft daar nergens onder te lijden. We zeggen er iets van en er liggen ook doeken op etc, maar hij is nu 8j oud en nog prima, ook ondanks het vele wassen.

Simpele Ikea bank trouwens, want die had toevallig wat we wilden. En heel eerlijk dachten we voor de prijzen van hun, dat na 5jr een nieuwe kopen wel prima zou zijn.
Vorige stoffen bank is 12jr mee gegaan. Was niet kapot, maar kreeg de geur er niet meer uit. Althans, dat vond ik.......

pjer

Re: Leren bank of niet (chesterfield ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:02

Hier een leren bank. in de winter is het misschien wel wat koud, maar meestal merk ik het niet. En dat zweterige merk ik alleen als het buiten 30 graden is en je zelf ook al plakkerig bent. Het ligt dus vooral aan hoe jij het ervaart :-) Ik vind het gevoel van textiel aan mijn handen meestal niet fijn.
Grootste reden om voor leer te gaan hier is dat ik parkieten heb en ja die poepen overal, ook op de bank. En bij leer is dat er nog af te poetsen. Overigens geen chesterfield bank die vind ik dan weer verschrikkelijk met al die kuilen voor de knopen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:04

Leer zeer zeker. Goed schoon te houden. Met huisdieren ideaal. Tenminste als je er een met gesloten nerf koopt.
Anders wordt het wel veel onderhoud. Dus leer met een gedegen sterke finish zonder open neef en dan komt alles goed.

Het gecapitoneerde van de Chesterfields zijn mooi om naar te kijken maar een horror om op te zitten en schoon te houden.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 19:02

Alik schreef:
Chesterfield is een stijl en zegt niet direct iets over de kwaliteit.

Los daarvan, leer is super! Ik heb een chaise longe later overtrekken met leer en dan een robuuste soort die alleen maar mooier wordt naarmate het leer een beetje slijt. Ik ben er heel gelukkig mee.

Plakkerig is denk ik vooral bij van dat gladde gelakte leer. Als je net gaat zitten kan het wat koel aanvoelen maar het warmt snel op is mijn ervaring.

Er zit in het ongeveer midden van het land een winkel in tweedehands meubelen. Ze zijn begonnen met alleen leren banken, veel chesterfield stijl.
Veel schapenleer als ik me niet vergis.

Even opgezocht, By Thijs heet het https://www.facebook.com/ByThijs

Ik ga eens de site bekijken!