Waterdichte wandellaarzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:03

Goof schreef:
8nnemiek schreef:
Welke Horka's heb je? Ik heb de Horka Greenwich, inmiddels mijn tweede paar, en ik loop er zelfs mee door de zee. Na een uurtje wandelen door blubber en nat gras heb ik nog droge voeten.

Ja, deze heb ik inderdaad. Volgens mij heb ik ze nu 2 seizoenen gedragen, maar eigenlijk waren ze vorig jaar al niet meer waterdicht helaas. Ik had goede hoop, ze waren er duur genoeg voor.

Dank voor alle tips.
De Ariat grasmere zijn echt hoge laarzen, ik zoek ze iets lager.
Die Woodwalker lady is wel iets wat ik zoek, maar ook wel echt hoog.
Dubarry's vind ik echt te prijzig, die sla ik even over. Magellan & Mulloy ook. Wel fijne half hoge modellen.
ANWB zit hier in de buurt, daar kan ik inderdaad wel een keer gaan kijken.
Muckboots lijken me fijn.

Ik heb even gezocht op 'rubberen jachtlaarzen' en kwam uit bij deze van Decathlon:
https://www.decathlon.nl/p/warme-rubber ... WART_GRIJS
Ik denk dat ik deze eens ga proberen.

Laat je weten hoe ze zijn als je ze hebt geprobeerd? Ik ben ook nog op zoek.

Goof

Re: Waterdichte wandellaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 12:06

Yes, zal ik doen!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:52

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:22

Hier ook Dubarry's, zweer erbij. Heb inmiddels afgelopen tijd 2 paar op Vinted kunnen kopen, als nieuw en bijna zo goed als ongedragen, voor €100 per paar. Dus beetje marktplaats en vinted in de gaten houden, als je je maat weet, ze vallen gemiddeld een maat kleiner uit. Heb ooit een paar wel nieuw gekocht maar die zijn na 6 jaar nu wel aan het op raken, die 2 paar zijn alvast voor opvolging, maar draag ze ook voor net naar het werk, zeker als het regent en ik op de fiets ben, maar passen ook bij mijn kledingstijl.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:32

Panama Jacks

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:35

Manadeluca schreef:
https://www.decathlon.nl/p/stevige-rubb ... mc=8494197
Dit zijn degene die ik bedoel, zelf kan ik er kms mee doen zonder ergens pijn te krijgen.

Ik zou eerder voor zoiets gaan als de goedkopere ts. Comfort van duurdere laarzen is zoveel fijner. En ze gaan echt lang mee is mijn ervaring. Merk maakt niet echt uit. Aigle en Le Chamaux hebben ook fijne modellen. Gewoon passen en kijken wat het fijnste loopt.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:41

Rubber laarzen heb ik van Barbour! Die zitten en lopen ook heerlijk! Ik heb enkellaarzen en hoge.

In het algemeen is het goed om te kijken naar een dikke zool, dat is warmer.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:48

Als die van de Decathlon niks zijn: Je woont toch in de omgeving Rotterdam/Ridderkerk? Dan zou ik lekker gaan passen bij Van Os in Ridderkerk. Erg aardige mensen en geven goed advies. Want niks zo persoonlijk als een pasvorm. Alle enthousiastelingen ten spijt: dubarry’s en zoo adventure zaten bij mij voor geen meter.
Overigens zijn er ook lagere woodwalkers https://www.alsa-nature.nl/laarzen-gate ... odwalker12
Maar ik vind het prettig om door het water te kunnen lopen met een zwemmende hond aan de lijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 19:59

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 21:08

Oh, die korte van Decathlon lijken mij ook wel wat !

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 21:09

Ik heb ook dubarry laarzen ongevoerd maar ze zijn net zo warm als mijn gevoerde horka laarzen

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 21:15

Panama Jacks, gaan hier al 4 winters mee en nog steeds waterdicht.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:01

Ik kijk ook even mee. Ik heb nu drie paar Horka Greenwich gehad en elk paar doe ik korter mee. Wil dus ook kijken naar wat anders. Die van Decathlon lijken erg chill voor de prijs. Laat je weten of het wat is?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:24

Ik heb smalle voeten (en steunzolen), werkelijk alles geprobeerd en gepast (oke behalve Dubarry). Maar ik zweer nu bij Mucks. Ookal gaan ze niet lang mee. Wolkjes.

Alle (nep) Dubarry's, dus die standaard Horka ANWB EJ HH outdoorlaarzen kun je echt afstrepen als je dezelfde voeten hebt als ik.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:37

Amber_anne schreef:
Ik heb ook dubarry laarzen ongevoerd maar ze zijn net zo warm als mijn gevoerde horka laarzen

Hier idem, ongevoerd, maar nooit koude voeten, zelfs niet tijdens lang stilstaan in se vrieskou.
Maar TS vond ze te duur, dus ze vallen af. :)

Lees het topic nog wel mee, wil nog wel eens kijken voor rubberlaarzen voor eventueel mesten. :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:42

Ik doe al jaren met ANWB laarzen. Ze zijn van leer, maar kan er fikse plassen mee doorlopen zonder natte voeten, ze lopen zalig en zijn ook warm.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:56

Tiggs schreef:
Panama Jacks

Deze. Ik draag ze nu al 5 jaar,
lekker warm gevoerd, maar geen zweetvoeten.

Af en toe even poetsen en insprayen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:24

Wat een timing dit topic! Na voor de zoveelste keer met natte voeten van (foto)wandeling te komen moet ik toch echt eens laarzen aan gaan schaffen.

Ik had ook die van decathlon gespot, maar sta open wat hier nog voorbij komt!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:33

SusanH schreef:
Manadeluca schreef:
https://www.decathlon.nl/p/stevige-rubb ... mc=8494197
Dit zijn degene die ik bedoel, zelf kan ik er kms mee doen zonder ergens pijn te krijgen.

Ik zou eerder voor zoiets gaan als de goedkopere ts. Comfort van duurdere laarzen is zoveel fijner. En ze gaan echt lang mee is mijn ervaring. Merk maakt niet echt uit. Aigle en Le Chamaux hebben ook fijne modellen. Gewoon passen en kijken wat het fijnste loopt.

Is ook zo, maar ik had hiervoor veel duurdere laarzen van Aigle, die waren na twee jaar op, scheurden altijd in. Dit zijn echte jachtlaarzen, (voor)jagers maken ook kms. Ze zitten voor mij icm wollen (Falke) sokken heel erg goed. Nooit koude voeten ook bij een dik pak sneeuw. Deze laarzen doen echt niet onder voor andere rubberen laarzen van duurdere merken. Ik doe er 10+ km mee zonder pijn of natte voeten, o ik heb er wel een lederen zooltje in, dat wel. Laarzen van Dubarry of Ariat zijn heel mooi, maar ik vind ze te mooi (chic) om door de modder te stappen bij de paarden of als ik op stap ben met de twee honden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:36

Mag ik hier een vraag stellen..
Wie heeft er Muckboots en last van zweetvoeten, ook in de winter?
Hoor veel mensen zeggen dat ze absoluut geen koude voeten meer hebben maar die van mij worden dus koud omdat ik zweetvoeten krijg?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:28

Ik heb twee paar Muckboots en krijg geen zweetvoeten, behalve als ik mijn Arctic boots in de zomer snel aanschiet

Als reactie op de topicstarter: ik vind Muckboots comfortabel en ze houden mijn voeten warm en droog, maar de kwaliteit is niet geweldig. Ze gaan vrij snel kapot. Ik heb eerder Grisport werklaarzen gehad (met stalen neus en gevoerd), en die heb ik acht jaar gedragen. Ze waren ook waterdicht.

Nu heb ik de Ariat Harper H20 gekocht (het oog wil ook wat :+ ), maar dit zijn geen laarzen en ik heb ze nog niet lang genoeg om een waardevolle mening te geven.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:43

Gek, ik heb al verschillende soorten sokken geprobeerd maar toch telkens zweetvoeten dus hele koude voeten uiteindelijk..

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:10

_PatriciaH schreef:
Gek, ik heb al verschillende soorten sokken geprobeerd maar toch telkens zweetvoeten dus hele koude voeten uiteindelijk..

Dat had ik ook erg met muckboots
Ik loste het op door extra sokken mee te nemen. Ze lopen wel echt fijn.

Ik ben nu ook opzoek, na twee winters zaten de gaten in mijn ariat laarzen, vind ik qua prijs kwaliteit verhouding erg slecht helaas.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:09

Ik gebruik al jaren deze laarzen van UGG.
Tot nu toe nog geen enkel merk gevonden wat ook maar in de buurt komt wbt warmte en comfort. Zijn ook volledig waterdicht en loop er zelf heel wat kilometers met de hond mee
https://www.ugg.com/eu/nl/nl/adirondack ... lsrc=aw.ds

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:17

Die Uggs zijn geweldig, ooit een paar tweedehands voor 30 euro gekocht en vijf jaar alles mee gedaan.