Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Queensmum, kan je het niet invriezen? In porties die je gebruikt voor je saus? In stukjes vershoudfolie die je dicht vouwt.
Wil je saus maken haal je een paar uur ervoor zo'n portie eruit die je laat ontdooien in een kommetje.
Boyache schreef:Wat een handig topic.
Ik ben altijd op zoek naar recepten met zo veel mogelijk calorieën. Ik zou zeggen: brand los!
Zolala schreef:
cursebreaker schreef:Heeft iemand een aanrader voor een simpel zoet bakseltje met appels? Ik heb een hoop appels liggen en qua basis ingrediënten ook wel het meeste in huis om iets te bakken maar ik ben geen held in bakken dus als iemand toevallig een lekker, makkelijk recept heeft?
Ik gebruikte vanochtend al iets voor als topping op de havermout; opgebakken met honing, bastardsuiker, kaneel en rozijnen. Maar heb nog genoeg over dus ik dacht ik gooi hier eens een oproepje erin. Een crumble lijkt me ook wel erg lekker, maar nog nooit gemaakt. Mocht iemand daar iets voor weten … Yes, please
cursebreaker schreef:Heeft iemand een aanrader voor een simpel zoet bakseltje met appels? Ik heb een hoop appels liggen en qua basis ingrediënten ook wel het meeste in huis om iets te bakken maar ik ben geen held in bakken dus als iemand toevallig een lekker, makkelijk recept heeft?
Ik gebruikte vanochtend al iets voor als topping op de havermout; opgebakken met honing, bastardsuiker, kaneel en rozijnen. Maar heb nog genoeg over dus ik dacht ik gooi hier eens een oproepje erin. Een crumble lijkt me ook wel erg lekker, maar nog nooit gemaakt. Mocht iemand daar iets voor weten … Yes, please
Desireeeee schreef:Of inderdaad een crumble. Heeeerlijk! En super makkelijk. Dat moet goedkomen
Ik vind Laura’s recepten altijd lekker & makkelijk:
https://www.laurasbakery.nl/appel-kaneel-crumble/
Ceetje_bokt schreef:Desireeeee schreef:Of inderdaad een crumble. Heeeerlijk! En super makkelijk. Dat moet goedkomen
Ik vind Laura’s recepten altijd lekker & makkelijk:
https://www.laurasbakery.nl/appel-kaneel-crumble/
Ik ook, maar heb na de tarte tatin wel geleerd om eerst de commentaren te lezen onder het recept, want veel mensen hadden deze te zoete ervaring.
VuurVleugels schreef:Zijn er ook quiche of pasta o.i.d. recepten met 200+ gram groente per persoon? Ik ben de AVG met broccoli, bloemkoop, sperziebonen, snijbonen etc. echt wel zat en ik ben gek op lekkere 'mengmaaltijden' (ergo, gewoon alles lekker door elkaar gooien en in/tussen een stuk deeg douwen) maar vaak is het aandeel groente echt weinig. Net als die quiche van pagina 1, die heeft pp maar iets van 80 gram broccoli. Ik heb moeite met gezond eten en hou daarom graag die richtlijn van 200 gram groente per dag aan, maar met dit soort recepten kom ik daar dan niet aan