PVC of tegels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:41

Ik heb pvc èn tegels. In de woonkamer pvc en dan in de overloop naar de keuken tegels.

Afbeelding

Dakotha_

Re: PVC of tegels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:00

Ons nieuwe huis hebben wij voorzien van een tegelvloer, merk echt dat het in de zomer een stuk koeler is en in de winter warme voeten. Voorheen hadden wij laminaat.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:59

Ik heb in mijn huidige woning pvc. Het is inderdaad stil, makkelijk schoon en stroef voor de hond. Het ligt er prachtig strak in. Maar……..ik blijf het “goedkoop” vinden. En dat is het vaak niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:15

Wij hebben pvc tegels, betonlook en zware kwaliteit.
Met 2 grote honden en 2 katten niks van krassen.
Geweldig makkelijk schoon houden, geen vies wordende voegen, top met de vloerverwarming.
Nooit meer anders :=

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:22

Hier is de PVC van Quickstep, houtlook ons tegen gevallen. Snel krassen die er niet af te poetsen zijn. Belast door hond, onszelf en een kind sinds 2 jaar. Maar het is met name de krassen die gemaakt worden door het verschuiven van een meubel waar dan net wat zand onder zit.

We gaan verbouwen en verhuizen en hebben daar een tegelvloer voor uitgezocht. Boven hebben we vinyl, eigenlijk ook een soort PVC, boven heb je minder belasting, minder inloop en eigenlijk ziet dat er ook nog perfect uit

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:30

Vinyl krijgt wel deuken van meubels. Dus als je ooit van meubels wisselt of verplaatst niet handig

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:59

Het vinyl in ons vorige huis had dat niet.
verbaasde ons dat toen we verhuisden en we na 8 jaar alles weg pakte er geen verkleuring of niets te zien was.

Onze klik pvc ven Gerflor doet dat wel, al na een paar uur zie je daar waar de poot van de tafel heeft gestaan.
Krasjes van echt vanalles, zelfs met de stofzuiger.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:53

smurffie schreef:
Geweldig makkelijk schoon houden, geen vies wordende voegen, top met de vloerverwarming.

Mag ik vragen waar je je vloer vandaan hebt? Klinkt naar wat ik zoek :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:37

wouterpaard schreef:
Ik zou voor tegels kiezen. Ik heb sinds vorig jaar pvc en ik heb best spijt van deze keuze. Ja met vloerverwarming is het heerlijk maar er komen snel krassen op. En zwarte vegen van schoenen/ stoelpoten.

Hmm hier een andere ervaring. Bij ons ligt het in de bijkeuken en keuken en dat zijn de ruimtes waar we veel met zand en troep binnen komen omdat we buitenaf wonen met paarden en huis. En het plak PVC is hier eigenlijk totaal onbeschadigd na 10 jaar.
Nu hadden we toen wel voor een iets betere kwaliteit gekozen, maar niet 'de beste' variant.

Verder heb ik geen mening over tegels en pvc. Wij hebben beide en beide hebben zo hun voor en nadelen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:43

DuoPenotti schreef:
verbaasde ons dat toen we verhuisden en we na 8 jaar alles weg pakte er geen verkleuring of niets te zien was.

Onze klik pvc ven Gerflor doet dat wel, al na een paar uur zie je daar waar de poot van de tafel heeft gestaan.

Waar ik ben gaan wonen wel dus zo zie je maar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:50

Zonnetje81 schreef:
DuoPenotti schreef:

Waar ik ben gaan wonen wel dus zo zie je maar.

Precies.

Hier ook veel mensen blij met pvc terwijl er dat hier niet meer inkomt.

Beide waren overigens van goede kwaliteit met goede toplaag wat hoge belasting af zou kunnen.

Nadeel. Ik wil eigenlijk een andere vloer.
Maar wanneer heb je dan een goede? Die toplaag blijkt ook niet alles te zeggen.

Zit je dadelijk weer met zo'n pokke vloer

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:53

Jennyj01 schreef:
Ik heb in mijn huidige woning pvc. Het is inderdaad stil, makkelijk schoon en stroef voor de hond. Het ligt er prachtig strak in. Maar……..ik blijf het “goedkoop” vinden. En dat is het vaak niet.

Dat heb ik dus ook, ik vind het ook altijd "net niet" en "goedkoop" lijken ondanks het soms zelfs duurdere vloeren zijn dan een basic tegelvloer

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:55

Toen wij ons huis kochten lag er een witte tegelvloer in, natuurlijk super praktisch met een klein kind en en hond, maar ergens vond ik het altijd ongezellig, koud en kil overkomen.

Nu hebben we ons hele huis laten renoveren en een pvc vloer met houtstructuur, ik ben er zo blij mee. komt warm over, gezellig, minder demping, zachter voor je voeten ofzo, kan het niet uitleggen. Maar wat een verschil.en vloerverwarming :D
Minder glijden voor onze retriever ook.
En ik kan je vertellen, het was zeker niet goedkoop :+

Hele persoonlijke keuze dus, maar voor mij geen tegels meer :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:29

Kiwi_ schreef:
smurffie schreef:

Mag ik vragen waar je je vloer vandaan hebt? Klinkt naar wat ik zoek :)

Ik heb even gezocht voor je:

https://www.gamma.nl/assortiment/click- ... /p/B597284

Deze hebben wij, niet meer in de verkoop zie ik. Ligt er hier nu 4.5 jaar in.
Ik heb toen gezocht naar tegels die krasbestendig en ook voor commercieel gebruik was.

Even sidenote want zie wel dat ik wat makkelijk geschreven heb: ik heb dus wel onder mijn stoelen vilt zitten bijvoorbeeld, maar op steen zie je ook krassen als je dat niet doet :=.

Ik kan het echt aanraden, mijn ouders hebben steen ( met honden en paarden aan huis) die zouden deze vloer ook zo nemen als hun vloer vervangen geen gigantisch werk zou zijn :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:45

Afbeelding

Onze tegelvloer. Echt heel mooi gelegd ondanks veel moeilijke/ uitdagende hoekjes.

Heel blij mee.

Op de foto nog was natte vlekken van het dweilen.

Bij de website van vloer het zelf kun je een foto van je woonkamer maken en kijken hoe een bepaalde vloer er uit komt te zien.

We hebben onze vloer wel lokaal gekocht.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 21:35

@raket, ik moest echt 4x kijken want dacht dat er happen uit je nieuwe vloer waren haha. Afbeelding
Dit is onze ovc vloer. We leven met twee grote honden met scherpe nagels, stoelen met wieltjes en veel zand binnen want paarden in achtertuin. Ik ben er nogsteeds blij mee.