Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poetser schreef:Ik heb alleen kopieën en die aanvaarden ze niet als officieel papier. Mijn Belgische id is ingehouden en mijn Nederlandse paspoort ben ik kwijt. Aangifte is gedaan, maar zonder Nederlands adres of Belgische id kan die niet opnieuw aangevraagd worden.
Het grootste probleem is dat België en Nederland naar elkaar wijzen voor hulp. Ik ben niet Belgisch of buitenlands genoeg om hier hulp te krijgen (is mij meermaals zo vertelt), maar te lang weg uit Nederland om daar hulp te krijgen.
Pytje schreef:In Rotterdam zit de Pauluskerk, je zou daar eens kunnen informeren of ze je kunnen helpen
https://www.pauluskerkrotterdam.nl/
poetser schreef:Ik heb alleen kopieën en die aanvaarden ze niet als officieel papier. Mijn Belgische id is ingehouden en mijn Nederlandse paspoort ben ik kwijt. Aangifte is gedaan, maar zonder Nederlands adres of Belgische id kan die niet opnieuw aangevraagd worden.
Het grootste probleem is dat België en Nederland naar elkaar wijzen voor hulp. Ik ben niet Belgisch of buitenlands genoeg om hier hulp te krijgen (is mij meermaals zo vertelt), maar te lang weg uit Nederland om daar hulp te krijgen.
Ginam schreef:poetser schreef:Ik heb alleen kopieën en die aanvaarden ze niet als officieel papier. Mijn Belgische id is ingehouden en mijn Nederlandse paspoort ben ik kwijt. Aangifte is gedaan, maar zonder Nederlands adres of Belgische id kan die niet opnieuw aangevraagd worden.
Ik dacht dat je bij een aantal Nederlandse grensgemeenten een paspoort kunt aanvragen als je als Nederlander in België woont.
Als je geen id meer hebt, zou je eventueel je geboortebewijs kunnen opvragen bij de gemeente waarin je geboren bent.
Heb je ook geen rijbewijs meer? Deze kan misschien ook als id tellen bij aanvragen van een paspoort?
Femke_Tweety schreef:In de laatste (tig) jaar heb je daadwerkelijk in België gewoond? Of zwervend tussen landen zonder vaste woonplaats?
Waar stond je als wonend ingeschreven (woonadres)
Waar liepen je verzekeringen, Nederland of België? (Aantoonbaar?)
Waar had je je huisarts, etc.
En was je daadwerkelijk legaal in België?
Die vragen zullen waarschijnlijk gaan uitmaken, omdat je voor het aanvragen van een Nederlands paspoort vanuit het buitenland moet kunnen aantonen dat je daar wettelijk en legaal verblijft.