Glasvezel aansluiting wil niet lukken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Glasvezel aansluiting wil niet lukken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 14:38

Wij hebben al heel lang Odido voor zowel mobiele telefonie als fiber en echt nooit problemen, dus dat zal een persoonlijk dingetje zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 14:39

Roosje01 schreef:
Ik ben al jaren klant nooit problemen met ze gehad zat vroeger bij ziggo en echt continu storingen en slechte wifi verbinding moest zelfs een versterker in de slaapkamer hangen en dat in een 2kamer woning… in dit geval ligt het ook niet aan odido, maar aan degene die de kabel naar binnen moet trekken. En dat is kpn die de opdracht moet doorvoeren naar volker wessels.

Hier waren er monteurs van Orsatel om de glasvezel buiten aan te leggen voor Caiway waar ik toen bij zat.
Ben overgestapt naar Ziggo met allemaal mooie beloftes.
Ik heb dezelfde ervaring als jij, wat een drama. Veel storingen, slecht wifi ondanks 3 versterkers, app die veel hapert. Zodra het kan ben ik weer weg bij Ziggo!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 15:13

Inmiddels de uitvoerder gesproken maar hun hebben dus geen ticket liggen voor mijn woning vanuit kpn. En die kunnen en mogen dus niks doen zonder ticket. Het gaat dus echt fout bij knp netwerk. Die de ticket niet doorstuurt en kpn netwerk is dus telefonisch niet bereikbaar. Nu weer in de wacht bij odido gezien er gisteren niemand is verschenen. Krijg bijna de neiging om er maar vanaf te zien, maar gezien je straks verplicht over moet stappen was de aanbieding met korting nu wel fijn.

Edit
Eindelijk iemand gesproken die het gaat uitzoeken waar het misgaat, want er is dus wel ergens een bedrijf die een ticket heeft liggen. Word er morgen over teruggebeld. Dus word vervolgd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:56

Ik vrees dat het niet bepaald zeldzaam is dat je horendol wordt als je een fiberglas aansluiting wilt. Hier is het bij niemand in de familie gewoon in 1 keer goed gegaan volgens mij :=

Veel afspraken dat er niemand op komt dagen. Dan ineens weer dat ze zeggen dat ze er waren op een dag waarop niks afgesproken was (maar wel thuis, niemand gezien). Naar elkaar verwijzen. Tig beloftes. En dan op een dag komt er ineens wel iemand.... die zich afvraagt wat die komt doen want zijn expertise is helemaal niet aan de beurt.

Het is 1 grote chaos bij die aanleg van dat hele netwerk :=

Je moet het treffen dat de dag komt dat er iemand komt die hoofdschuddend even flink rond gaat bellen, en nog wel wat materiaal in de bus heeft liggen om dat varkentje even te wassen :=

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:02

Hier ook rampzalig met aanleggen en afspraken nakomen van kpn. Ik geloof dat het zeker een halfjaar geduurd heeft. Op een bepaald moment hadden ze dan mensen gestuurd om te kijken naar de aansluiting. En pas daarna iemand die het daadwerkelijk ging doortrekken.

Mijn vriend is ook steeds maar naar de kpn winkel gegaan en dan wordt steeds beloofd dat er iemand belt voor een afspraak etc. Dus ik wens je succes en blijf er bovenop zitten!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:08

Oh, een ellende is het, dat glasvezel!

Ik had het hier juist andersom: ik wilde het niet, maar ze waren al binnen en waren al plannen aan het maken om te gaan boren in de muur i.p.v. in de meterkast (zoals de bedoeling was). Ik moest me er niet mee bemoeien want het is een huurappartement dus ik 'had er niks over te zeggen'. Heel gedoe geweest uiteindelijk, maar tot op de dag van vandaag is het niet aangelegd. Ik vind het méér dan prima, lekker wegblijven ;)

Maar een vriendin van mij wil het juist wel aangelegd hebben en die heeft precies hetzelfde als jou.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:09

pmarena schreef:
Ik vrees dat het niet bepaald zeldzaam is dat je horendol wordt als je een fiberglas aansluiting wilt. Hier is het bij niemand in de familie gewoon in 1 keer goed gegaan volgens mij :=

Veel afspraken dat er niemand op komt dagen. Dan ineens weer dat ze zeggen dat ze er waren op een dag waarop niks afgesproken was (maar wel thuis, niemand gezien). Naar elkaar verwijzen. Tig beloftes. En dan op een dag komt er ineens wel iemand.... die zich afvraagt wat die komt doen want zijn expertise is helemaal niet aan de beurt.

Het is 1 grote chaos bij die aanleg van dat hele netwerk :=

Je moet het treffen dat de dag komt dat er iemand komt die hoofdschuddend even flink rond gaat bellen, en nog wel wat materiaal in de bus heeft liggen om dat varkentje even te wassen :=

Dat hier ook :j

hier was het Spie die er een zooi van maakte.
Inderdaad datums die niet klopte, de oprit open graven op een dag dat er niemand zou komen en je wel met de auto weg moet. Dat ze dan ook niet verder kunnen want de poort is dicht.
6 keer een afspraak gehad tot binnen leggen en zich verwonderen waarom ik op een gegeven moment niet meer zo aardig was....
En zulke verhalen had de hele buurt.

En die ellende koste ons ook nog eens 1900 euro... anders geen glsvezel en alles nog via de telefoonlijn uit 19..?

maar de uiteindelijke aansluiting van Caiway was prima. Maar die hoefde ook niet meer binnen te zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:31

Ik ken ook geen een persoon waar de fiber aansluiting zonder grijze haren is verlopen. Iedereen in mijn omgeving die een aansluiting heeft, heeft daar echt de nodige moeite voor moeten doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:22

Dan ben ik denk ik de uitzondering := De mannen die de kabel omhoog moesten leggen (appartement) waren qua communicatie een uitdaging maar het werkte direct en het is stabieler dan Ziggo. Ik ben heel tevreden :j Betreft glasvezel van KPN met ook een abonnement bij KPN.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:31

Berdien schreef:
Dan ben ik denk ik de uitzondering := De mannen die de kabel omhoog moesten leggen (appartement) waren qua communicatie een uitdaging maar het werkte direct en het is stabieler dan Ziggo. Ik ben heel tevreden :j Betreft glasvezel van KPN met ook een abonnement bij KPN.

Waarschijnlijk heeft je VVE of woningbouw die hele discussie met ze moeten voeren. De andere bewoners in ons pand hebben ook een vlekkeloze aansluiting gekend. De oeverloze discussies en kastje-naar-de-muur situaties die mijn man namens de VVE heeft moeten voeren hebben zij niet meegekregen :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 19:21

Ik had dus idd vandaag het geluk iemand te spreken die moeite gaat doen dus duimen maar.

Lijkt wel als ik zo lees dat kpn expres dwars ligt als iemand geen glasvezel abonnement bij hun afsluit.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:59

Nee wij hebben glasvezel van kpn en hadden al een abonnement bij hun. Ze hebben gewoon echt hun zaakjes niet op orde. Overigens werkt het wel verder prima nadat het aangesloten was. Alleen die kabel van de oprit het huis in heeft idioot lang geduurd. Daarna werkte het gewoon prima.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:27

Hier was het juist een heel aardige, doortastende man van de KPN die eindelijk de zooi aan de praat gekregen heeft een paar jaar geleden. Ik denk dat de ellende juist is dat het allemaal zo versprokkeld is....

Als nou gewoon KPN alles deed zou alles in 1 computersysteem staan. Maar er zijn nu zoveel eilandjes bij betrokken... degene bij wie je een abonnement af wilt sluiten. KPN. Netbeheerder. Degene die het aanlegt. Die heeft weer allerlei onder-aannemers in dienst die allemaal 1 klein stukje moeten doen en dat moet dan ook nog een beetje op elkaar aansluiten en elkaar opvolgen en alles communiceert langs elkaar heen, niemand voelt zich echt verantwoordelijk voor het geheel of heeft zicht op het geheel.

En die gasten die daadwerkelijk langskomen weten al helemaal nergens wat vanaf, zijn vaak buitenlandse jongens / mannen die ook maar wat doen en ook maar moeten hopen dat wat op hun werkbonnetje staat, een beetje klopt. Ik zou er niet graag werken want de "sukkel" die bij de mensen thuis komt en zelf niks geregeld heeft maar ook maar gewoon gestuurd wordt, komt in de shïtzooi terecht en krijgt de geïrriteerde bewoners voor zijn neus :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 16:12

pmarena schreef:
Hier was het juist een heel aardige, doortastende man van de KPN die eindelijk de zooi aan de praat gekregen heeft een paar jaar geleden. Ik denk dat de ellende juist is dat het allemaal zo versprokkeld is....

Als nou gewoon KPN alles deed zou alles in 1 computersysteem staan. Maar er zijn nu zoveel eilandjes bij betrokken... degene bij wie je een abonnement af wilt sluiten. KPN. Netbeheerder. Degene die het aanlegt. Die heeft weer allerlei onder-aannemers in dienst die allemaal 1 klein stukje moeten doen en dat moet dan ook nog een beetje op elkaar aansluiten en elkaar opvolgen en alles communiceert langs elkaar heen, niemand voelt zich echt verantwoordelijk voor het geheel of heeft zicht op het geheel.

En die gasten die daadwerkelijk langskomen weten al helemaal nergens wat vanaf, zijn vaak buitenlandse jongens / mannen die ook maar wat doen en ook maar moeten hopen dat wat op hun werkbonnetje staat, een beetje klopt. Ik zou er niet graag werken want de "sukkel" die bij de mensen thuis komt en zelf niks geregeld heeft maar ook maar gewoon gestuurd wordt, komt in de shïtzooi terecht en krijgt de geïrriteerde bewoners voor zijn neus :(:)

Of de brandweer maakt overuren omdat er weer een gasleiding is geraakt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 16:22

Haha Morganlefay, dat klopt wel. Ze zijn in de wijk naast ons deze zomer bezig geweest. Ik denk dat ik wel een keer of acht brandweer en de netbeheerder heb zien staan omdat ze weer een gasleiding geraakt hebben. Een bevriende brandweerman is er zes keer bijgeroepen en wordt inmiddels horendol van die gasten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 16:57

of ze komen voor een draadbreuk en dan meten ze op waar ze een gat moeten graven in het grindpad en schuiven dan steeds een stukje op naar opzij en naar voren/achteren omdat ze het breekpunt niet gevonden krijgen :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:24

Hier hadden ze een paar jaar geleden toen ze voor Eneco de boel open moesten leggen, dit ook uitbesteed aan een paar jongens met een graafmachientje.... als het internet er dan weer uitklapte wist ik wel genoeg.... wil niet weten hoeveel lasjes er hier in de KPN kabel zitten :=

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 17:50

Hier hadden ze tijdens het graven de waterleiding van de boer geraakt. Die heeft vervolgens zijn waterleiding weer gemaakt en de kabel vernield. Dat wel keurig verteld. Niks mee gedaan.
Tsja en daarna gat dicht gemaakt met kraan en flink wat puin. Zij maar zoeken en zoeken ondanks dat ik het steeds al zei. En toen hadden ze het gevonden en wilden met twee schepjes graven…. Dat werd hem niet. Heeeeeel veeeeel later ja ‘ mevrouw wij hebben grote kraan gehuurd ‘. ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:16

Wat lopen er toch een stelletje prutsers rond tussen de 'vakmannen'

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 19:33

Nou waar ik hoop had blijft het een heen en weer spelletje. Blijf maar dat nr krijgen van knp waar je niemand kunt spreken. Ze zouden wel zelf dat nr eens proberen te bellen en dan intern bespreken. Voor nu afwachten tot kpn contact opneemt met mij of weer annuleert vanuit hun kant omdat ik zogenaamd niet bereikbaar ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:40

Bij ons ging het eergisteren gigantisch mis, brandweer op 2 wielen de bocht door en Stedin constateerde in 8 huizen gas. Het was weer Putje graven, Tentje zetten, helaas geen Tukkie doen maar iets geraakt hebben. Het hele circus is de halve dag bezig geweest met ontluchten en repareren.
O heerlijk glasvezel -:(-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 14:16

Ik wacht nog altijd kpn geeft radio stilte…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:53

Zowaar :D gisteren stonden er 2 mannen in het groen voor de deur. Alles is netjes uitgevoerd en getest.
Netwerkkabel hebben we afgelopen zaterdag door de kruipruimte naar voren getrokken de meterkast in.
Zit alles lekker bij elkaar en mijn modem blijft gewoon staan waar ie nu staat in een hoekje in de woonkamer

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:16

Gefeliciteerd Morganlefay!

Ik heb gisteren voor mijn werk bij een pand van ons een glasvezel aansluiting aangevraagd bij O-di-do. Zou 1 dec effectief worden en voor die tijd wordt eea naar binnen geleid (kabel ligt bij voordeur) en aangesloten. Ik ben benieuwd!
Het regelen duurde een kwartier, nu de uitvoering nog.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:37

Wij wachten al bijna 4 jaar op onze beloofde glasvezel aansluiting :') de kabels liggen er al, de hele straat is open geweest en er steken oranje draadjes uit de grond. KPN is aan de deur geweest (we hadden al KPN maar ze zijn bij de buren geweest om hun een abo aan te smeren) en sindsdien is het radiostilte. :+