Teken van leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:27

Even stil van je bericht, wat een ontzettend heftige periode heb je achter de rug.

Heel veel sterkte. :(:)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:28

Welkom terug!

Achterom

Re: Teken van leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:31

Welkom terug! Dit klinkt als een enorm heftige periode, maar wat goed om te lezen dat jullie het als gezin nu redden, inclusief de dieren :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:33

Wat een moeilijke tijd hadden ( en hebben jullie) als gezin met elkaar meegemaakt.
Heel veel kracht en goede momenten wens ik jullie toe om iets nieuws met elkaar te mogen opbouwen

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:36

Ik heb pas nog aan jullie gedacht en vroeg me af of ik nog eens zou lezen hoe het met jullie zou gaan. Gelukkig zijn jullie als gezin nog compleet en mochten jullie er samen sterker uitkomen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:55

Jee, vrouw, ook ik ken je uit de SSO topics en de onwijze lol die we daar hadden met een hele groep. Wat onwijs heftig is jouw leven geweest in de afgelopen jaren. Blij te lezen dat jullie samen klaar zijn voor een nieuwe start. Heel veel geluk, gezondheid en liefde gewenst.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 21:06

Welkom terug! Ik herken je persoonlijk niet specifiek uit een topic, maar respect voor je veerkracht en je vechtlust. Wat fijn dat jullie als gezin nog compleet zijn en dat jullie een nieuwe start hebben kunnen maken in een nieuw huis. Ik gun jullie veel geluk en liefde toe.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 21:35

Ach lieve Evelien, wat hebben jullie het voor je kiezen gekregen. Fijn om weer eens wat van je te horen, ik heb me geregeld afgevraagd hoe het met jullie was en gehoopt dat het goed met jullie ging. Ik gun je een rustiger vaarwater toe en dat je maar weer langzaam als gezin kan gaan groeien!
Dikke knuffel

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 23:00

Wat onwijs heftig zeg. Hopelijk komen jullie in rustiger vaarwater terecht.
Heel veel kracht gewenst om alles weer op te bouwen en te settelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:40

Ik ken je niet uit 1 van de topics. Maar je verhaal zo lezende, Respect voor hoe je je zo staande hebt weten te houden met je gezinnetje en je dieren. Dat is best bijzonder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:06

Jeetje meid, dat meen je niet, ik schrik er van! Het laatste dat ik me herinner is je gedoe met jullie 3e kindje, en dat dat toen beter ging maar je het er allemaal wel druk mee had, nasleep van ongeluk met man, dat die er wat doorheen zat maar dat ook weer leek te verbeteren..... ik ging er eigenlijk vanuit dat je je even van Bokt had teruggetrokken om gewoon even rust te vinden met het hele spulletje thuis en dat het jullie gewoon goed ging allemaal :(:)

Wat erg dat het allemaal zo uit de hand gelopen is....en wéér een huis achter je moeten laten dus, jullie hadden het net zo fijn voor elkaar.... poeh hee.

Hopelijk krabbelen jullie er wederom bovenop en mag het allemaal in wat rustiger vaarwater komen.
Met de beestjes alles wel okee...? Is Oscar er nog wel....? Nick en die kleine. En de pup :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 11:22

Ik moest even spieken want je gebruikersnaam kwam me zo bekend voor maar kon me even niet herinneren waarvan. Toen ik je foto’s terug keek kwam het weer allemaal boven.
Wat ellendig dat jullie zoveel mee hebben moeten maken :(:) Hopelijk gaat het zonnetje nu weer schijnen en zitten jullie op een fijne weg naar boven.
Fijn je weer op bokt te zien!

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:44

Jeetje wat een heftige tijd heb jij met je gezin doorgemaakt. Hopelijk komen jullie nu in rustiger vaarwater en gaat alles de positieve kant weer op.
Was niet erg actief in je topics maar las wel graag mee. Fijn dat je weer terug bent en ik wens jou, je gezin en de dieren alle goeds!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 10:39

Dankjewel allemaal, doet me goed al die berichtjes.

pmarena, dat klopt dat het niet zo goed ging met hem. (Dat is ook aan hem af te zien als ik foto's van die periode terug kijk) Ik wist dat er dingen gaande waren, maar ik kon de vinger er niet op leggen en ik kon ook niet bij hem binnen komen. Er speelde gewoon zoveel wat hij niet kon uitten..
Hij zat muurvast met zichzelf.
Maarrrr... dat is uiteindelijk allemaal aan het licht gekomen. Echt door een dal van diepe duisternis gegaan. Zoals in m'n beginpost geschreven.

Alles wat we samen hebben opgebouwd is niet meer. We moeten weer vanaf 0 af beginnen.
We zien dit als een 'great reset' van ons leven.

Het herstel is pas begonnen.
We beginnen aan een nieuw avontuur met ons gezin. En de dieren.

Even opsommen welke dieren er nog zijn.

Ja, die ouwe Oscar is er nog! 13,5 jaar! Zo grijs als maar kan, maar hij doet het nog :')
Lara, intussen ook al weer 3,5 jaar. Blij ei. Super lief met de kindjes.

Zorro is niet meer, de kat van David. Die hebben we moeten laten gaan vorig jaar. (Die kat die wel eens op het paard zat)
Er zijn wel 2 kittens terug gekomen op David's verjaardag afgelopen april.
Abigaïl, roepnaam: Abby
En Felix.
Ze zijn broer en zus uit hetzelfde nest en intussen ook al geen kitten meer.
Die twee hebben een heel lief karakter. De kinders kunnen er gewoon lekker mee knuffelen.

Dan hebben we nog 3 kipjes.

En natuurlijk de paarden.
Nick, Bliksem en Jens.
Nick is intussen 17 jaar. Jens 3,5 jaar. En Bliksem 22+ (Exact weet ik het niet).
Bliksem ging afgelopen winter ontzettend slecht. Ik dacht even dat we hem moesten laten gaan.
Hij was broodmager, vel over been en had (en heeft) hele slechte hoeven.
Andere hoefsmid, gebitsbehandeling, ander voer en op de seniores priores. Dat heeft hem goed gegaan. Hij heeft ook nog een hele tijd alleen op de weide gestaan.

We wonen nu gehuurd op een boerenerf. En de paarden konden mee! *\o/*

Het is allemaal nog een beetje beholpen. De paarden hebben nog geen stal, maar de boer denkt mee in het realiseren er van.

De paarden staan nu op een klein stukje (intussen zwartgelopen) grond naast het huis. Dat stukje dient als paddock.
De bedoeling is dat de paarden uiteindelijk van daar uit naar verschillende weides kunnen. Dat moeten we allemaal nog klaarmaken. Zo ver zijn we nog niet. Maar de mogelijkheden zijn er!

Nu nog alles een mooi plekje geven, functioneel en netjes maken etc.
Maar alles op z'n tijd. We zijn pas net van ons oude huis af begin september. En we moeten eerst even tot rust komen...

Hier staan de paarden nu, toen was de grond nog net niet zwart. Lara staat er bij op.
Afbeelding

Ik moet de paarden straks nog verzorgen, kan wel even kijken of ik een foto van Oscar kan maken. En hoe de paardjes er nu bij staan.

Ik geloof dat we van deze nieuwe plek, best een leuk plekje kunnen maken.
En ben ook al wel weer lekker bezig geweest met de paarden. Jens versiert met ballonnen. Elisa is regelmatig Bliksem aan het poetsen en af en toe mag ze even op Bliksem hobbelen.
Met Nick heb ik weer wat buitenritjes gemaakt om de omgeving te verkennen. De de omgeving is leuk!
Om het land van de boer zit een ruiterroute met poel en doorwaardbare plaats!
Een eindje verder op is een bos met wat hindernissen! Dus dat komt goed.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:55

Evelien, wat fijn om je paarden en Lara weer te zien!
Ze zien er goed en blij uit!

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:07

Welkom terug! Altijd genoten van je topics. Wat fijn dat jullie hier als gezin doorheen zijn gekomen, petje af!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:12

Zo, Jens is ook een heel beultje geworden!

Fijn dat Oscar er nog is geweest, door alles heen. Dat is toch een beetje de Nestor van het hele beestenspul. En klinkt alsof jullie toch weer op een leuk plekje zitten. Hopelijk lukt het wel om de boel een beetje winterklaar te hebben want nu al zwartgelopen en geen stal klinkt nog niet als het Zwitserleven gevoel....? Hopelijk kunnen ze snel ergens droog staan en andere stukken wei op :)

Ik voel me een beetje een stalker maar zat even te kijken of je nog iets geplaatst had op YouTube, en zag een filmpje van een pretpark bezoekje. Heeft die hele lieve sfeer die ik van jullie gewend ben, wat is David ook nu weer een super lieve grote broer :+:

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:11

Dat klinkt als een heerlijk plekje in wording.
En wat is Jens knap. <3

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:46

Knappe diertjes hoor! Nick heeft een bril B-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:06

Wat hebben jullie het voor je kiezen gehad.

Heel veel sterkte en rust toegewenst de komende periode. Fijn dat je wel de paardjes mee kon nemen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:47

Ik zie dit topic nu pas.
Maar ook ik heb aan jullie gedacht.
Heel even nog contact met je gehad via instagram. Wat hebben jullie een hoop meegemaakt zeg.
Vreselijk dat jullie je fijne plek kwijt zijn.
Maar wat fijn dat jullie nu weer een mooie plek hebben en de dieren er nog zijn.
En jullie als gezin is natuurlijk het allerbelangrijkste. Fijn om je weer tegen te komen op Bokt.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:50

Ohh maar wat fijn om wat te horen, ik had het topic ook niet gezien!
Wat een zware tijd voor jullie zeg… heel veel sterkte en knuffels :(:)