Dankjewel allemaal, doet me goed al die berichtjes.
pmarena, dat klopt dat het niet zo goed ging met hem. (Dat is ook aan hem af te zien als ik foto's van die periode terug kijk) Ik wist dat er dingen gaande waren, maar ik kon de vinger er niet op leggen en ik kon ook niet bij hem binnen komen. Er speelde gewoon zoveel wat hij niet kon uitten..
Hij zat muurvast met zichzelf.
Maarrrr... dat is uiteindelijk allemaal aan het licht gekomen. Echt door een dal van diepe duisternis gegaan. Zoals in m'n beginpost geschreven.
Alles wat we samen hebben opgebouwd is niet meer. We moeten weer vanaf 0 af beginnen.
We zien dit als een 'great reset' van ons leven.
Het herstel is pas begonnen.
We beginnen aan een nieuw avontuur met ons gezin. En de dieren.
Even opsommen welke dieren er nog zijn.
Ja, die ouwe Oscar is er nog! 13,5 jaar! Zo grijs als maar kan, maar hij doet het nog
Lara, intussen ook al weer 3,5 jaar. Blij ei. Super lief met de kindjes.
Zorro is niet meer, de kat van David. Die hebben we moeten laten gaan vorig jaar. (Die kat die wel eens op het paard zat)
Er zijn wel 2 kittens terug gekomen op David's verjaardag afgelopen april.
Abigaïl, roepnaam: Abby
En Felix.
Ze zijn broer en zus uit hetzelfde nest en intussen ook al geen kitten meer.
Die twee hebben een heel lief karakter. De kinders kunnen er gewoon lekker mee knuffelen.
Dan hebben we nog 3 kipjes.
En natuurlijk de paarden.
Nick, Bliksem en Jens.
Nick is intussen 17 jaar. Jens 3,5 jaar. En Bliksem 22+ (Exact weet ik het niet).
Bliksem ging afgelopen winter ontzettend slecht. Ik dacht even dat we hem moesten laten gaan.
Hij was broodmager, vel over been en had (en heeft) hele slechte hoeven.
Andere hoefsmid, gebitsbehandeling, ander voer en op de seniores priores. Dat heeft hem goed gegaan. Hij heeft ook nog een hele tijd alleen op de weide gestaan.
We wonen nu gehuurd op een boerenerf. En de paarden konden mee!
Het is allemaal nog een beetje beholpen. De paarden hebben nog geen stal, maar de boer denkt mee in het realiseren er van.
De paarden staan nu op een klein stukje (intussen zwartgelopen) grond naast het huis. Dat stukje dient als paddock.
De bedoeling is dat de paarden uiteindelijk van daar uit naar verschillende weides kunnen. Dat moeten we allemaal nog klaarmaken. Zo ver zijn we nog niet. Maar de mogelijkheden zijn er!
Nu nog alles een mooi plekje geven, functioneel en netjes maken etc.
Maar alles op z'n tijd. We zijn pas net van ons oude huis af begin september. En we moeten eerst even tot rust komen...
Hier staan de paarden nu, toen was de grond nog net niet zwart. Lara staat er bij op.

Ik moet de paarden straks nog verzorgen, kan wel even kijken of ik een foto van Oscar kan maken. En hoe de paardjes er nu bij staan.
Ik geloof dat we van deze nieuwe plek, best een leuk plekje kunnen maken.
En ben ook al wel weer lekker bezig geweest met de paarden. Jens versiert met ballonnen. Elisa is regelmatig Bliksem aan het poetsen en af en toe mag ze even op Bliksem hobbelen.
Met Nick heb ik weer wat buitenritjes gemaakt om de omgeving te verkennen. De de omgeving is leuk!
Om het land van de boer zit een ruiterroute met poel en doorwaardbare plaats!
Een eindje verder op is een bos met wat hindernissen! Dus dat komt goed.