Help! Welke broek afzwemmen B?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:09

Foaly schreef:
Maar het schiet toch een beetje zn doel voorbij als je alleen maar oefent met superlichte stofjes en niet met jeans omdat dat 'te zwaar' is? Het gaat erom dat je kind zich kan redden als ie in het water dondert, dan zou ik juist opteren om te oefenen met de kleding die ze normaal ook aan heeft. Als dat een jeans is, dan dus ook met jeans aan het zwembad in :j

Ja dat zou je denken, maar mijn dochter, die nog nooit in dr leven een spijkerbroek aangehad heeft en alleen maar rokken en jurken draagt mocht daarmee niet afzwemmen, ze moest een broek aan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:16

Google zei dat als de jurk of rok over de knie valt dat het wel mag.
Maar ik kan me voorstellen dat een zwemschool daar eigen regels aan verbindt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:28

Ook wel weer veel verschil per zwemschool dus.

Ik vond die spijkerbroeken verschrikkelijk, die gingen amper uit bij sommige kinderen.
Onze zoon is afgezwommen met een joggingbroek en longsleeve en van die surfschoentjes. Las later dat dat ook niet mocht maar ze hebben er nooit wat van gezegd :+

Tink89

Re: Help! Welke broek afzwemmen B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:35

Met surfschoenen kom je hier niet weg, sokken en echte schoenen it is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:59

_Nadia_ schreef:
Foaly schreef:
Maar het schiet toch een beetje zn doel voorbij als je alleen maar oefent met superlichte stofjes en niet met jeans omdat dat 'te zwaar' is? Het gaat erom dat je kind zich kan redden als ie in het water dondert, dan zou ik juist opteren om te oefenen met de kleding die ze normaal ook aan heeft. Als dat een jeans is, dan dus ook met jeans aan het zwembad in :j

Ja dat zou je denken, maar mijn dochter, die nog nooit in dr leven een spijkerbroek aangehad heeft en alleen maar rokken en jurken draagt mocht daarmee niet afzwemmen, ze moest een broek aan.

Jij woonde toch in Engeland?

In NL mag je een rok aan.
Hier op de biblebelt zwemmen veel meiden in een rok.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 19:06

verootjoo schreef:
_Nadia_ schreef:

Jij woonde toch in Engeland?

In NL mag je een rok aan.
Hier op de biblebelt zwemmen veel meiden in een rok.

Klopt, maar die dochter heeft in NL zwemles gehad, toen woonden we nog daar. Niet op de bible belt, dat dan weer niet. Daar zal het allicht wel geaccepteerd worden maar bij deze zwemschool dus niet. Ze heeft daardoor nooit dr diploma gehaald want ze weigerde pertinent een broek aan te doen. Hier in Engeland heeft ze alle certificaten wel gewoon gehaald. Ook met rok aan trouwens, ze vroegen alleen of het een rok boven de knie kon zijn en geen strak aansluitende. Geen probleem, strak aansluitende rokken draagt ze niet en hoewel al dr jurken toen onder dr knie kwamen heeft ze gewoon eentje van t jaar dr voor aangedaan die wel boven dr knie kwam

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 19:33

Afbeelding
Mijn dochter heeft een broek van de hm.
De broek was niet 31 euro hoor.

En gewoon zonder knoop en rits heb ze er nog niet over gehoord.

Mijn dochter draagt geen spijkerbroeken.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 20:31

Hier zwommen ze in een rechte spijkerbroek. Daar kwam ook water tussen. Denk niet dat het uitmaakt of het skinny is of niet. Lekker zwaar inderdaad, maar ik dacht ook als ze het hierin kunnen kunnen ze het in een echt noodgeval ook.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:08

Hier 3 jarige aan de zwemlessen, maar daar vanaf dag 1 meteen heel streng. Harde zolen op de schonen en echte spijkerbroeken.
Idd hier ook uit eigen overweging; want daar valt ze ook mee in het water..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 22:18

Ik heb wel een broek voor je in maat 128
Bij interesse stuur maar een pb

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:51

Hier waren ze niet zo moeilijk gelukkig. Onze jongen draagt nooit harde zolen en ook nooit spijkerbroeken met een knoop en rits. Zou erg flauw zijn als hij die onzin dan wel aan moet met zwemmen.

Dus hier gewoon een dun, soepel broekje en soepele schoenen.

Er waren er ook die met van die ouderwetse strandschoentjes afzwommen, die plasticen sandaaltjes weet je wel.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:57

Niet alles gelezen dus misschien gemist maar puur voor afzwemmen ga je toch geen broek kopen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:00

pmarena schreef:
Hier waren ze niet zo moeilijk gelukkig. Onze jongen draagt nooit harde zolen en ook nooit spijkerbroeken met een knoop en rits. Zou erg flauw zijn als hij die onzin dan wel aan moet met zwemmen.

Dus hier gewoon een dun, soepel broekje en soepele schoenen.

Er waren er ook die met van die ouderwetse strandschoentjes afzwommen, die plasticen sandaaltjes weet je wel.

Inderdaad, wat een onzin dat ze aan de veiligheid van je kind denken en hem willen laten ervaren hoe het voelt als je te water raakt met (zware) kleren aan :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:12

Goh wat een vriendelijke reactie +:)+

Ik vind het onzin om met hele andere kleren te water te gaan dan je normaal draagt ja, als je je kind het gevoel wilt laten ervaren van met je kleren aan in het water vallen. Of zoals je zelf al zegt:

Foaly schreef:
Het gaat erom dat je kind zich kan redden als ie in het water dondert, dan zou ik juist opteren om te oefenen met de kleding die ze normaal ook aan heeft.

Neemt niet weg dat je er zelf van mij best voor mag kiezen om bij een kind van jezelf speciaal op zoek te gaan naar een extra zware broek om die speciaal voor zwemles te kopen, en voor de zekerheid ook nog een paar kilo grind in de broekzakken te naaien, zodat die fijn kan ervaren hoe het voelt om met extra zware kleren te water te gaan :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:43

:roll:

Als jouw kind alleen maar flodderbroekjes draagt, ga dan gerust je goddelijke gang, maar je snapt toch zelf ook wel dat de eisen van het zwembad ergens vandaan komen en geen onzin zijn?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:14

Nouja, de regels verschillen wel enorm dus. Hier heeft kind gewoon in een legging haar diploma's gehaald. Heb ook geen spijkerbroeken voor mijn kinderen omdat ze vertikken het te dragen.

En of het nou zo zinnig is dat ze per se een broek met rits/knoop moeten dragen durf ik best te betwisten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 14:53

Natuurlijk vind ik het belangrijk dat ze zich ook in haar gewone kleding moet kunnen redden in het water. Maar de rest van haar groepje zal naar verwachting niet zo streng kijken/ weten van de eisen, waardoor zij dus wel in een floddderbroekje/ legging zullen afzwemmen.

Toen mijn dochtertje de vorige keer met skinny jeans ging zwemmen, kwam ze bijna niet vooruit. Ik wil niet dat ze nogmaals B moet doen omdat ik me wel aan de eisen houd en de rest niet.

Hier moeten ze overigens per blok (10 lessen) 3x met kleding aan zwemmen.

Linnie050 schreef:
[ Afbeelding ]
Mijn dochter heeft een broek van de hm.
De broek was niet 31 euro hoor.

En gewoon zonder knoop en rits heb ze er nog niet over gehoord.

Mijn dochter draagt geen spijkerbroeken.

Deze heeft mijn dochtertje ook haha. Misschien deze dan maar doen.

Ik snap ook dat de eisen er niet voor niks zijn. Maar hoewel ze een van de beste zwemmers van haar groepje is, is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van spierkracht, die ze voor haar leeftijd zeker voldoende heeft, maar wat kan je nou echt verwachten van een 6 jarige daarin?

Ik vind het ook dubbel hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 15:06

Ik denk dat het typisch is voor mensen zonder kinderen of met de sterkere kinderen, die zo lekker makkelijk zeggen: als het zwaar is dat is juist goed voor ze! En natuurlijk is het tof als je kind met zware kleding toch gewoon lekker vlotjes de baantjes trekt.

Maar op het moment dat je daadwerkelijk een kind, op zwemles hebt, die er wellicht ook niet dol-enthousiast over is en wellicht niet begin van de week al staat te springen van "wanneer mag ik eindelijk weer?" en waarbij het voor de motivatie niet echt helpt als die ondanks dapper doorploeteren de rest niet bij kan houden....

Dan kan je wel heel theoretisch correct gaan lopen roepen dat ze zich niet aan moeten stellen, maar je hoeft ook niet roomser dan de Paus te zijn en eeuwig met zwemles bezig te blijven toch. Als anderen wèl voor wat lichtere kleding kiezen en het gewoon goed bevonden wordt :)

Bovendien denk ik dat het voor de veiligheid verdomd weinig uit zal maken of kind nou in een legging of in een zwaardere / minder comfortabele broek gezwommen heeft. Op het moment dat ze X maanden / jaar na het behalen van de diploma's een keer ergens in de plomp vallen in hun dikke winterbroek, willen ze heus wel graag naar de kant zwemmen hoor :+ En de tijdens de zwemlessen opgebouwde zwemconditie is dan toch al nauwelijks meer aanwezig, want dat lijkt vooral afhankelijk te zijn van hoeveel je na het behalen van je diploma's nog blijft zwemmen.

En de kans dat ze daarna nog graag willen zwemmen neemt alleen maar toe als ze geen pesthekel aan het zwemmen hebben gekregen omdat ze amper vooruit kwamen, denk ik dan := Het zal echt geen kwestie van leven of dood zijn of je je diploma haalt in een legging of in een spijkerbroek.

Ik zou lekker dat broekje uit de link gebruiken dan hoor TS, als je die toch al hebt :j
Dan hoor je het vanzelf wel als dat niet okee bevonden wordt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 16:27

Ben het met je eens hoor pmarena. Ga ik dat gewoon doen, bedankt allemaal!

Inderdaad motivatie hebben en houden is zo belangrijk. De laatste paar lessen zegt ze ook dat ze geen zin meer heeft in zwemles. Dan maar zo. :)

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:25

Ik zou je dochter gewoon aan laten doen wat ze altijd heeft en een oplossing achter de hand houden mocht ze erop aangesproken worden tijdens het afzwemmen. Als ze er geen punt van maken kan ze lekker zwemmen in de kleding die ze gewend is.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:08

Ik vind maar drie van de tien lessen met kleding aan zwemmen trouwens wel echt bizar weinig. Hier is dat elke les het eerste kwartier en zo doen ze wel echt conditie en spierkracht op. Hoe moeten ze iets nou leren als ze het zelden oefenen?!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:24

Tink89 schreef:
Ik vind maar drie van de tien lessen met kleding aan zwemmen trouwens wel echt bizar weinig. Hier is dat elke les het eerste kwartier en zo doen ze wel echt conditie en spierkracht op. Hoe moeten ze iets nou leren als ze het zelden oefenen?!

Idd, ik wist niet dat er zoveel verschil in zat.
Hier van begin af aan elke maand met kleding aan. En vanaf het diepe bad gewoon elke les.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:32

Hier was C zeker met kleding aan weet ik. En langer stuk onder water door een gat. B kan ik me niet goed meer herinneren of dat met kleding aan was.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:39

Hier vanaf het begin elke maand, begon met een shirt. Nu vlak voor A elke week inderdaad. Mijn dochter loopt eigenlijk altijd in leggings, ik heb een simpele broek van de Zeeman en die vind ze ok voor de zwemles. Spijkerbroeken krijg ik echt niet aan bij dr. Verder begonnen met waterschoenen, nu gympies.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 22:05

Hier afgezwommen in Skinny jeans van de Hema. Dat is ietwat stretch stof, heeft ie normaal ook aan. Ik heb hem er nooit over gehoord dat het zwaar was of zijn bewegingen beperkte