Feestje van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:35

Gelukkig hebben ze het aangekondigd, maar dan is voor mij 0100 toch echt graag daarna wat zachter. Een beetje rekening houden met je omgeving is wel zo sociaal.

Ik hoop dat het een beetje ok is voor jullie

Maar zelfs aangekondigd, bij eerdere buren en om 0200 het bed uitbonken door de bas ben ik daarheen gegaan, of de bas wat zachter kon, iedereen straal bezopen. 10 minuten en daarna was het weer snoeihard, nog een kee erheen dat het echt zeer begon te doen dat gebonk. Geen enkele reactie, tegen een deurstijl praten had meer effect, uit wraak de dag erop extra lawaaierig vroeg opgestaan }>

Maar ik snap het hoe dan ook niet, waarom moet op feestjes de muziek zo hard staan, dan gaan mensen vanzelf nog harder praten de muziek weer harder enz. 8)7 Festivals moeten aan eisen voldoen kwa geluid en stoptijd, dat zou ook voor buren moeten gelden,

Waar ik nu deels zit is het bij een buur heel regelmatig raak. Vaak elk weekend in de zomer inclusief karaoke tot rustig diep in de nacht. En daarna luidkeels afscheid nemen toeteren enz. Het vragen maakt het alleenmaar erger, tegenwoordig vertrekken we dan met de camper zodat we in ieder geval kunnen slapen. Gewoon asociaal voor je leefomgeving.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:35

belle_boef schreef:
Tot 00.00 of 1 uur zou bij af en toe een feestje met speciale gelegenheid mij niet het probleem zijn maar niet maandelijks oid.

Bij aankondiging hou ik voor mijzelf ook deze tijden aan. Ik ben een persoon die de energie echt moet opladen bijvoorbeeld met slapen. Bij aankondiging heb ik gelukkig wel de tijd om een nacht elders door te brengen.

Bij onverwachte feestjes, dus zonder aankondiging wacht ik meestal een half uur af voor dat ik het ga vragen of het wat stiller kan qua muziek en of ze dan de volgende keer een briefje in de bus willen doen. Meestal helpt dat in mijn buurt.:)

c_alsemgeest

Re: Feestje van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:39

Ik ben makkelijker merk ik :+
Bij aangekondigde feestjes vind ik tot een uurtje of 2 het prima.
Maar ik moet ook zeggen dat ik weinig slaap nodig heb :')

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:53

Aangekondigd betekend niet dat je dan geen rekening met je buren hoefte houden.
Ik vind in het weekend tot 01.00 wel de max, dat het dan uitloopt tot 0.200 vooruit dan maar, maar dan zou het voor mij echt klaar zijn.

Door de weeks helemaal dat gelul niet, gewoon om 22.00 uur totala stilte zou fijn zijn:)

Misschien volgende keer bij de aankondiging vragen hoe laat het wordt,kan je zelf ook aangeven wat je redelijk zou vinden.
Blijft altijd lastig zoiets.

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 21:57

veneri schreef:
Aangekondigd betekend niet dat je dan geen rekening met je buren hoefte houden.
Ik vind in het weekend tot 01.00 wel de max, dat het dan uitloopt tot 0.200 vooruit dan maar, maar dan zou het voor mij echt klaar zijn.

Door de weeks helemaal dat gelul niet, gewoon om 22.00 uur totala stilte zou fijn zijn:)

Misschien volgende keer bij de aankondiging vragen hoe laat het wordt,kan je zelf ook aangeven wat je redelijk zou vinden.
Blijft altijd lastig zoiets.

Dat is een goede voor de volgende meer! Bedankt!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:08

Een aankondiging betekent niet dat je onbeperkt lawaai mag maken.
Tot middernacht vind ik niet gek, maar ga er wel vanuit dat ze daarna toch de muziek zachter zetten en niet bij jullie voor de deur/het huis staan te kletsen.
Ik hoop voor jullie op toch een goede nachtrust.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:20

Ik heb ooit wel de politie gebeld. Een feestje met DJ in de tuin...heel veel gepraat en geschreeuw en ongeveer 6-7 meter van mijn slaapkamer met de deur dicht...had ik het gevoel dat ik in een discotheek sliep. Bij het aanbellen om 02:00 uur deed er niemand open (ze hoorde de bel niet denk ik) Om 02:30 kwam de politie.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 23:11

Zou voor mij ook na middernacht niet meer akkoord zijn. Wat hierboven gezegd wordt: aankondigen is geen vrijbrief. Dan moet men maar meer sparen en ergens iets afhuren om te feesten tot laat

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 00:20

Ik vind een aangekondigd feestje eens in de zomer prima, zolang het maar na 24:00 uur stil(ler) is. Helaas heb ik achterburen die regelmatig op zaterdagavond de hele wups uitnodigden en dan gerust tot 04:00 uur ‘s nachts de straat wakker hielden. Aanbellen of erop aanspreken had geen zin door de taalbarrière en gewoonweg de voordeur niet opendoen. Dus uiteindelijk na een paar zaterdagen steeds de politie ‘s nachts gebeld en toen was het vrij snel over en hielden ze zich netjes aan 22:00 uur. Want ja, het was dat of een fikse boete en inbeslagname van de muziekinstallatie :’)
Tegenwoordig hebben ze een nieuwe hobby en dat is op zaterdagochtend over ons platte dak walsen om hout te hakken -,-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 00:25

Ik zou bij aankondiging en als het niet bij elke poep en scheet feest is, niet heel moeilijk zijn tot 01:00 uur. Gezien onze achterlijke ex-buren (met vuurwapens :') ) zou ik direct de politie bellen en echt geen poging doen zelf aan te bellen. Bij onze huidige buren (allemaal op afstand) zouden we gewoon ff appen maar dat zou met oordoppen ook prima afkunnen. En als die mensen eens flink feest hebben zou ik het ze hartstikke gunnen :j want ze zijn op leeftijd en hebben nog net geen ontwrichte heup als ze eens een dansje wagen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 00:29

Soms moet dat gewoon mogen en kunnen en heel netjes dat ze het gemeld hebben én dat je uitgenodigd bent.
Het zou mij niet storen ik vind dat juist erg gezellig en het hoort er toch bij?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 00:36

Het ligt er wel aan of je in een flat met bv 30 anderen buren zit of op een huis met maar 3 buren dichtbij. Met enkele buren is af een toe een keer een aangekondigd feestje nog te doen, maar niet als je er 30 van hebt. Hier ook eens een feest aangekondigd. Werd niet ervoor uitgenodigd. Was in een bedrijfspand onder onze flat, zou 3 dagen gaan duren. Nou dat heb ik geweten, ik kon anderen niet meer verstaan en de kopjes trilden en mijn eigen tv ook niet meer te verstaan. 3 hele dagen in deze herrie, sorry hoor, maar toen heb ik de politie gebeld toen het drie uur snachts was. Ik kreeg te horen dat hier een vergunning moest afgeven worden ivm de bedrijfsruimte.
Het wordt ook een heel ander verhaal als je moet werken. Betalen de feestgangers mee in het hotel wat je dan moet afhuren om wel te slapen? Denk dat mensen die roepen gezellig nog niet veel meegemaakt hebben dat als je functioneren erdoor geraakt wordt omdat je een nacht niet hebt kunnen slapen het dan minder gezellig vinden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 00:41

Ik vind het best bijzonder dat zoveel mensen van mening zijn dat het maar moet kunnen, een feestje waarbij de buurt kan mee genieten van het geluid.
Als iedereen in de gemiddelde straat met rijtjes woningen in Nederland 1-2 keer per jaar een feestje houdt heb je geen weekend rust :=

Een vriend van me zit helaas in de situatie die ik omschrijf, hij is laatst een weekend naar een hotel gegaan met z’n vriendin om eens fatsoenlijk te kunnen slapen ipv weer wakker te liggen door een van de buren.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 00:55

Dan maar bijzonder. We lopen met z'n allen al genoeg in het gelid. Eén keer in het jaar moet kunnen. En weet je: ik woon niet in een rijtjeshuis, ik woon in een flat. Daar is de overlast nog van een heel andere orde.

Ik zou wel verwachten dat mensen na elf uur binnen verder feesten. Goed, dat kan ook flinke geluidsoverlast geven maar dat is niet te vergelijken met lawaai van buiten. De meeste mensen hebben wel een elementair besef van fatsoen en worden, zelfs met drank op, in de loop van de nacht stiller. Muziek uit, gesprekken op fatsoenlijk niveau. Vuistregel: zodanig dat een modaal buurpersoon er met oordopjes doorheen kan slapen.

De laatste keer dat ik 's nachts een feestje heb gegeven woonde ik nog in een studentenflat. Daar gelden natuurlijk andere normen, maar ook daar was het tegen drieën wel afgelopen en veel eerder al relatief stil. Ik liet mijn gasten zuipen en ouwehoeren; muziek en dansen deden we wel ergens anders.

Mocht je na enen echt nog wakker worden gehouden, dan kun je rustig de politie bellen (nou ja, nadat je eerst gevraagd hebt of het zachter mocht), ook als het maar één keer in het jaar is. Ik heb zelf een keer de politie gebeld voor een malloot uit mijn portiek. Die paashaasschaamhaarverzamelaar zat gewoon 's nachts piano te spelen, en de hele nacht herrie te maken. Toen ik belde was het vijf uur, en tegen de tijd dat de wouten kwamen halfzes! Maar dat is er dan ook eentje die niet stilstaat bij wat hij aanricht, en die mensen zijn gelukkig in de minderheid.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 01:01

Ik denk dat ik me hierom niet heel druk zou maken. Vooral fijn dat het aangekondigd is.

In het vorige huis hadden de achterburen eens een feest, dat niet aan ons was aangekondigd. Om 4 uur heeft m'n vriend toen wel de politie ingelicht. Muziek stond kei hard en mensen waren luid aan het schreeuwen. Dat was gewoon niet leuk meer.
Maar feestje op z'n tijd moet kunnen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 04:30

Zelf zou ik tot 00:00-01:00 uur geen probleem vinden, maargoed wij wonen dan ook in een wijk die erg rustig is en waar dit bijna nooit is.

Ben wel benieuwd tot hoe laat de herrie was en of je kids er doorheen geslapen hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 04:46

En hoe is het verlopen?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 06:17

Hier gaan de feestjes van de buurman regelmatig tot 9 uur ‘s ochtends door. Afgelopen vrijdag nog de hele nacht wakker gelegen van een feest verderop dat tot 5.30 in de ochtend door ging. Woon in een centrum en ik kan niet eens meer op twee handen tellen hoe vaak ik de politie heb moeten bellen.

Hoop dat jij fatsoenlijke buren hebt TS, hier stoppen ze tegenwoordig gewoon allemaal hun neus vol en gaan de feestjes door tot wij weer op staan. En ze worden nooit aangekondigd, dat vind ik oprecht wel netjes. Al maakt het dan ook dat je minder snel gaat klagen en hier leert de ervaring dat mensen tegenwoordig echt weinig rekening houden met een ander :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 07:07

En hoe is het gegaan? *\o/*

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 07:09

daantjuhhh schreef:
En hoe is het verlopen?

Het duurde tot een uur of 02.00. Dat viel me uiteindelijk alles mee :)
De kinderen hebben er gewoon doorheen geslapen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 07:31

Chrizta schreef:
daantjuhhh schreef:
En hoe is het verlopen?

Het duurde tot een uur of 02.00. Dat viel me uiteindelijk alles mee :)
De kinderen hebben er gewoon doorheen geslapen

Dat is fijn!
Heb je zelf ook kunnen slapen?

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 08:49

Ja, ik heb zelf redelijk geslapen :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:01

friezenfan2 schreef:
Ik zou zeggen vanaf 10 iets zachter en na middernacht stil. Of toch zeker 1 uur stil.
Maar ik heb echt een horrorbuurvrouw waar ik te vaak geluidsoverlast van ervaar.

Stel dat je kindjes nou echt de slaap niet vatten dan zou je even kunnen aanbellen en het aangeven. Meeste mensen zetten de boel dan wel zachter.
Sterkte alvast.

10 uur op zaterdag avond? Oh, dan begint het pas. Lekker laten feesten die mensen!

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:08

Tazzey schreef:
Het is zaterdag, het feestje is aangekondigd. Wens ze plezier en ga iets leuks doen.

Ja dit, en laat je kinderen kiezen of ze aan de andere kant van het huis willen slapen.
Als je het in een woonwijk met mooi weer in de zomer om 22.00 uur stil wilt hebben kun je het nog zwaar krijgen.
Probeer je er niet druk om te maken als het maar af en toe is. Het leeft prettiger als je op goede voet met je buren staat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:58

Fitzroy schreef:
Jeetje, wat is iedereen hier makkelijk. Ik vind na 1 uur echt not done in een woonwijk. Wel of niet aangegeven of uitgenodigd. Nu zijn het de buren, volgende week de andere buren ,dan de overburen en zo doe je weekend na weekend geen oog dicht.

:j

Sommige mensen zijn ook echt asociaal en doen dit ieder weekend.

In dit geval als ze het netjes aangeven zou ik wel balen maar het wel laten gaan als het 1 of 2 keer per jaar is.

Voor de rest bij echt de aso,s denk ik altijd, ga naar een kroeg om te feesten ipv de hele buurt wakker te houden.