Tweedehands spullen, koop jij ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Tweedehands spullen, koop jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:12

Ivm met honden en katten nog nooit nieuwe meubels gekocht op 1 x een bank na. Onze eetkamerstoelen zijn uit 1935 , af en toe een spijkertje erin, opnieuw bekleed en hoppa. Banken komen van mp , heb vorig jaar een bank van 20 jaar oud gekocht, fantastische kwaliteit en zit als een droom. 100 euro.
Kleding veel vinted, schoenen alleen 2 merken en modellen waarvan ik zeker weet dat ze passen. Winter schoenen die nieuw 190 voor 20 , ben daar gek om de nieuwprijs te betalen wanneer ze er nog perfect uitzien.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:13

Rintah schreef:
Kleding voor mezelf eigenlijk alleen nieuw, zelf een wat lastige pasvorm dus wil kunnen passen. Voor de kids wil ik meer 2e hands gaan kopen, maar vind het nog wat lastig omdat iets soms juist klein of groot uit kan vallen.. [ Afbeelding ] dit bijvoorbeeld, achterste is een maat 68, voorste maat 92 >;) :x

[LZP] Show je Vinted koopjes!
Kom anders hier meelezen, staat nu een beetje stil maar als de mooie dagen voorbij zijn zal het wel weer beginnen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:16

Ik ben zowiezo stapelgek op vlooienmarkten en "antieke" spullen die vaak veel leuker en persoonlijker zijn dan nieuwe. Maar geen kleren want dat mocht ik nooit van mijn moeder, die was inderdaad bang voor echte vlooien van de vlooienmarkt! :D In het verleden ging ik op straat kijken als het oud papier werd buitengezet want daar zaten heel vaak boeken tussen. Tegenwoordig moet het oud papier in die blauwe containers, dat vind ik jammer want dan gaan goede boeken verloren. Wel zijn er nu overal minibiebjes waar je boeken gratis kunt halen en brengen, een bijzonder geslaagd idee vind ik dat! :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:16

Kinke schreef:
ohhh prachtige tafel Storm!

Dank je, 200 euro voor betaald via MP.
Ik ben benieuwd hoe oud deze is. De oorspronkelijke tafel had geen schroeven, maar later is de tafel zo gemaakt dat het onderstel vastgezet kan worden aan het bovenblad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:41

Jazeker, alles behalve ondergoed/BH's koop ik ook tweedehands :).

Onze eetkamerstoelen heb ik gratis opgehaald, opnieuw bekleed en zien er weer tiptop uit, bijvoorbeeld. Kostte me 60 euro aan stof, terwijl 1 stoel nieuw bijna 200 euro per stuk kost.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:46

Hier koop ik regelmatig tweedehands, stapels Donald Ducks voor mijn zoon bij de kringloop, boeken via Vinted of kringloop en kleren via Vinted. Fijn voor de portemonnee en om duurzaam bezig te zijn.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:29

Enige nieuwe in huis zijn ondergoed, de matrassen op de bedden en de koelkast. De koelkast omdat we in ons vorige huis op de 2de verdieping woonden en ik niet kan tillen, kon geen tweedehands vinden die mensen wilden komen bezorgen dus nieuw besteld met next day delivery want ik kan moeilijk zonder koelkast zitten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:14

Ja ik koop vaak tweedehands! Ben gek op markten en kringlopen. Ook op Vinted koop ik weleens kleding. Op Marktplaats ook weleens wat spulletjes. Elektronica eigenlijk nooit, maar daar doe ik heel lang mee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:20

Het ligt er heel erg aan wat het is. Ik koop wel regelmatig iets via Vinted, dat zijn dan voornamelijk decoratie dingetjes of boeken.

Kleding en elektronica koop ik toch het liefste nieuw, of tweedehands via een winkel (zo heb ik een tweedehands lens voor mijn camera gekocht, maar wel via Kamera Express).

Ik vind tweedehands spullen vaak wel erg stinken en daarom ben ik er wat terughoudend mee. Ook in kringloopwinkels hangt vaak een muffe geur waar ik echt niet blij van wordt :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:25

Marjo schreef:
Ook in kringloopwinkels hangt vaak een muffe geur waar ik echt niet blij van wordt :o

Eens, daar kom ik hooguit om eens bij de boeken te kijken, maar daar zal ik verder echt niks kopen.
Marktplaats is mijn favoriet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:37

Gewoon in de was gooien thuis

Kleding uit de winkels hangt ook een bepaalde geur in

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:46

Ik mag ook graag tweedehands zoeken op marktplaats voor paardenspullen, meubels enz. Kleding dan weer niet, dat heb ik liever nieuw. Kringloopwinkels en vlooienmarkten vind ik dan weer vreselijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:59

Amber_anne schreef:
Gewoon in de was gooien thuis

Kleding uit de winkels hangt ook een bepaalde geur in

Gaat niet alleen om kleding natuurlijk :)

Nieuwe kledinggeur vind ik vaak juist lekker ruiken :o

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:01

Ja ik koop ook graag tweedehands! Bijvoorbeeld meubels, kinderkleding, kinderspeelgoed en puzzels.

Ik verkoop ook regelmatig spullen op marktplaats voor kleine prijsjes en dat geeft toch altijd weer een goed gevoel, dat iemand jouw spullen weer kan gebruiken.

Kinderkleding krijg ik ook vaak van mijn nicht, en als mijn kinderen er dan weer uitgegroeid zijn kan ik het soms nog een keer doorgeven aan een vriendin. Dan is een trui soms wel door 5 of 6 kinderen gedragen voordat die echt op is :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:04

Hier ook regelmatig, Vinted is zo'n beetje de meest gebruikte app op mijn telefoon denk ik :D
Voor de kinderen en mezelf koop ik er vaak merkkleding.
En het bed (zonder matras) van zowel zoon als dochter komt van marktplaats, ook voor zulke dingen loont het echt om eerst even rond te kijken voordat je nieuw koopt.

In de kringloop koop ik eigenlijk nooit kleding, soms een keer speelgoed voor de kinderen maar daar vind ik het vaak wel echt aftanse zooi tbh :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:11

Wisselt hier erg! Auto sowieso. Een aantal meubels hebben we ook tweedehands op de kop kunnen tikken. Maar andere zaken koop ik graag ook gewoon nieuw. Zeker kleding en schoenen want dat pas ik vaak gewoon niet. En ik steun ook graag kleine ondernemers die dingen zelf maken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:23

Ik koop vooral meubels tweedehands.
Kleding koop ik wel nieuw vooral ook vanwege de mogelijkheid om ze te proberen en de stof te bekijken enzo voordat ik het afreken. Tenzij ik zeker weet dat het past dan zou ik zeker tweedehands kopen.

Veel gereedschappen enzo koop ik nieuw vanwege de garantie.
Telefoons etc begin ik niet aan tweedehands. Je weet niet wat ermee is gedaan.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:16

Oh leuk topic!!

Ja! Maakt me niet zoveel uit,
Meubels, kleding, soms schoenen maar dat is dan niet gebruikt.
Dingen voor de paarden, afrastering, grasmaaier, auto, elektronica soms.
Stallen, camera, instrument (speel fanatiek). En dingen voor de paarden zeker. Jas voor bij de paarden ook zoiets

Koop dit vaak bij de kringloopwinkel of rommel markt.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:23

Hier bijna alles 2e hands. Inclusief 2 paarden. Nummer 3 is "home made" :D

Kleding koop ik vaak via Vinted en meubels via Marktplaats.

Tegenwoordig ook vaak "verspil mij niet" groente en fruit. Toch ook een soort van 2e kans. Anders wordt het weggegooid. Zonde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:56

Aranel schreef:
In de kringloop koop ik eigenlijk nooit kleding, soms een keer speelgoed voor de kinderen maar daar vind ik het vaak wel echt aftanse zooi tbh :o

Ligt eraan welke kringloop. Er staat soms gigantisch duur (houten) speelgoed waarvan ze volgens mij geen idee hebben dat die merken zo duur zijn, voor een paar euro, wat dan nieuw €150 was.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:04

Ik verkoop alleen eigen tweedehands spullen of naar de kringloopwinkel. Auto wordt ingeruild op nieuw. Enige wat hier tweedehands is de woning en dat is al vervelend genoeg. En paarden, vroeger zelf gefokt nu niet meer.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:15

Ja, kleding, meubilair, fietsen, boeken.

Alleen dingen zoals servies liever niet ivm hygiëne. Een kussen of matras koop ik ook liever nieuw.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:37

Enkel mijn bed, mijn thuiswerkplek en mijn vloerkleed zijn nieuw :o
Ik koop al heel lang dingen tweedehands en het voelt voor mij nu ook heel raar om iets "nieuw" te kopen. Het feit dat een product dan helemaal voor mij geproduceerd is geeft een heel apart gevoel. Dat geeft een aankoop voor mij dan teveel gewicht en dat heb ik niet bij tweedehands aankopen

Schoenen moet ik meestal wel nieuw kopen vanwege voetblessures, maar ik kijk wel altijd eerst op vinted

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:47

Ja, ik koop ook veel tweedehands.
Sommige meubels heb ik tweedehands, vorig jaar heb ik veel kleding via Vinted gekocht, veel elektronica koop ik tweedehands (toevallig komt een dezer dagen een tweedehands cameralens binnen) of refurbished, auto's zijn altijd tweedehands, vorig jaar een hondentondeuze, en ook kleine spullen als potjes en accessoires van de kringloop vind ik leuk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:57

Nee, ik koop nooit iets tweedehands. Ik bied wel vaak spulletjes aan die we zelf niet meer gebruiken voor een klein prijsje of op gratis af te halen.