Welke beige muurkleur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:02

vevina schreef:
[ Afbeelding ]

Bedankt voor iedereen zijn reacties! We hebben alle kleuren bekeken en uiteindelijk besloten een klein potje van Sandy Beach (links) en Subtle Stone (rechts) te kiezen. Nu het dilemma om hier tussen te kiezen.

Voor de mensen met Sandy Beach; oogt hij gelig bij jullie?

Ik zou gaan voor rechts. Een veel warmere beige / taupe kleur, zo te zien.

Diddykong

Re: Welke beige muurkleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:17

Oh echt, die zou ik weer veel te donker vinden, zeker bij de inrichting van TS. Zo zie je maar zoveel mensen, zoveel smaken :')

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:34

De ondertoon van Sandy Beach is geel, bij ons kwam de gelige kleur ook sterk naar boven. Afhankelijk van de lichtinval was de muur (veel) meer geel dan beige. Beigekleuren vind ik prachtig, maar wel een uitdaging om precies de goede ondertoon te krijgen voor je kamer en wensen. Uiteindelijk hebben we een kleur laten mengen die een beetje lijkt op Histor Intuitive, maar dan wel zo licht als Sandy Beach. Subtle Stone vind ik ook te hard en te donker voor een groter oppervlak in de woonkamer. Maar ieder zo zijn smaak.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:40

Als je een niet gele beige zoekt kan je kijken naar singing sand van histor. Die hebben wij sinds kort en ik vind hem heel mooi!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:28

Liselot schreef:
Als je een niet gele beige zoekt kan je kijken naar singing sand van histor. Die hebben wij sinds kort en ik vind hem heel mooi!

Die hebben wij ook. Gaan we binnenkort de woonkamer mee verven. Onze badkamer heeft al deze kleur, erg mooi.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:37

Afbeelding
Ik heb even een foto gemaakt van mijn huidige uitzicht, dit is sandy beach met een gelig spotje erop.

Overdag vind ik hem totaal niet gelig. Het is wel sandy beach gemengd in Sikkens via de schilder, dus bij de groothandel.

De histor kleur ken ik niet, maar ik heb zelf niet gekozen voor subtle stone omdat ik dat te heftig vond als basiskleur.

Ik zal morgen nog proberen een daglicht foto te maken.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:30

Omdat hier in dit topic dus mensen zijn die ervaring hebben met dit soort tinten aanbrengen even een vraag van mij. Ik had de kleur 'welwillend' van praxis gekozen en op kleur laten mengen bij de verfkampioen (doe ik altijd en goede ervaringen mee, tot nu toe geen problemen gehad) maar deze keer valt de tint heel erg tegen na de eerste rollers op de muur te hebben gezet. Kan iemand mij vertellen of dit goed komt?

De kleur nat op de muur versus het kleurstaaltje
Afbeelding

De kleur op het kleurstaaltje aangebracht en even droog geföhnt
Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:32

Ik zou daar mee terug gaan, dit is wel een heel groot verschil.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:36

Ik heb geen ervaring met specifiek deze kleur maar onze beige/taupe muren sloegen dieppaars uit direct na het aanbrengen (en de blauw/zwarte muur was het eerste uur mosgroen) dus het kleurverschil kan wel flink zijn. Ik vrees dat even wachten tot na de lunch voor je verder gaat schilderen het enige is wat je kan doen. Het is wel echt een vreselijke kleur op de laatste foto :=

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:39

Ik zou ook terug gaan. Het is een totaal andere kleur..

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:42

In de deksel begint al een deel te drogen
Afbeelding

Opzich als ik die droge hoekjes vergelijk met de vloer vind ik het wel bij elkaar passen maar het is een veel donkerdere kleur dan ik in gedachte had voor de slaapkamer, was net van het peacock blauw af omdat ik na 1,5 jaar volledig uitgekeken was op die kleur :')
Afbeelding

Zo was de muur 2 dagen geleden nog :o
Afbeelding

En ja ik heb de pot echt heel goed gemengd

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:29

Voor 1 muur zou ik gewoon de muur verven. Pas als het echt goed droog is kan je het goed beoordelen. Dat is niet eerder dan morgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:34

Lijkt eerder goud dan beige zo..

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:46

Oeh moeilijk zeg, op de laatste foto vind ik hem wel alweer richting het staaltje gaan.

Wij zijn ook aan het dubben:

Afbeelding

Gentle stone viel hier echt mega roze uit (kleur 3 vanaf links). We gaan waarschijnlijk voor Gentle sand van flexa (meest rechtste). Overigens is de staal op de muur dezelfde kleur als de (geverfde) staal rechtsonderin tegen de muur. Lichtinval doet zo veel

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:53

Wij zijn pas verhuisd en hebben de woonkamer in de kleur subtle stone geverfd, erg blij mee!

Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:21

Ik ben toch terug gegaan, en ze waren het met mij eens dat de kleur te erg af week. Hij heeft een nieuwe pot voor mij gemaakt, en nu was de kleur helemaal goed! Ik kan hem dus ook andere aanraden!
Op het kaartje de bovenste helft de nieuwe kleur aangebracht, komt nu tenminste overeen
Afbeelding

En bijna droog op de muur
Afbeelding

Kleur nu vergeleken met het staaltje
Afbeelding

Heel blij dat ik ben terug gegaan! :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:21

Dat is inderdaad een strak plan geweest! Ben benieuwd hoelang je deze leuk vindt :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:36

Kleuren uitzoeken via internet raad ik altijd af. Leuk voor ideeën, maar meer ook niet.
Leg 5 telefoons naast elkaar en grote kans dat ze alle 5 de tint anders laten zien.

Maar ook licht inval, kleur van de meubels, vloer kunnen een kleur laten veranderen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:43

Aight schreef:
Oeh moeilijk zeg, op de laatste foto vind ik hem wel alweer richting het staaltje gaan.

Wij zijn ook aan het dubben:

[ Afbeelding ]

Gentle stone viel hier echt mega roze uit (kleur 3 vanaf links). We gaan waarschijnlijk voor Gentle sand van flexa (meest rechtste). Overigens is de staal op de muur dezelfde kleur als de (geverfde) staal rechtsonderin tegen de muur. Lichtinval doet zo veel

Gentle stone werd bij ons licht paars. Ik kom er ook echt niet uit hoor. Wil een mooie beige maar ik wil geen gele tint. Nou wat ik nu heb is juist veel te grauw.

Subtle greige van flexa is het bijna maar naast het raam met natuurlijk lichtinval is die perfect maar in de rest van het huis veel te donker. Lijkt meer een soort alsof er een tint olijfgroen doorheen zit. Ik denk dat ik de singing sand en gentle sand ook nog wel wil proberen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:34

Als je beige maar geen geel wilt zou ik echt eens kijken naar singing sand van histor. Die hebben van die grote plakstalen, heel handig!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:41

Mushroom 287 is ook echt niet geel. :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:31

Liselot schreef:
Als je beige maar geen geel wilt zou ik echt eens kijken naar singing sand van histor. Die hebben van die grote plakstalen, heel handig!

Die gaan wij dit weekend op de muren smeren :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:37

Ik heb deze kleur beige van histor, ook totaal niet geel. Heel blij mee

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:47

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:02

Afbeelding

LB 2x subtle greige, rb quiet greige. Vielen hier echt heel raar uit dus toch testers met een iets gelere tint gekozen. Denk dat ik ook voor de histor ga maar ik moet het nog met daglicht bekijken.

Afbeelding

Links naar rechts: singing sand, gentle sand, quiet greige, subtle greige