Inhoud kerstpakket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:50

Die hoodie ziet er leuk uit en daar hebben mensen misschien ook echt iets aan.

Ik denk dat vaak elektrische apparaten of te niche zijn of iets is wat iedereen al in huis heeft staan.

Zelf zou ik blij worden van een voedselpakket maar dan met standaard dingen en dan misschien de kerst variant. Kerst pasta met saus en soepstengels, pijnboompitten. en dan misschien nog een goede mok met iets om warme chocomelk mee te maken. En dan het pakket zo samen stellen dat het vegan is. zodat het voor iedereen te gebruiken is.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:52

Poeh poeh wat zijn sommigen kritisch hier. Ik ben gewoon blij en dankbaar dat ik een pakket krijg. Sommige producten vind ik leuk, andere dingen niet en die geef ik weg.

Dingen die ik leuk vind zijn bijvoorbeeld:

Een rugzak van goede kwaliteit
Een thermosfles
Een fleece kleed
Wijn
Kaarsen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:02

roosje78 schreef:
Woh, wat een leuke input al!

Een tegoedbon wil de directeur niet, dus die optie valt al af.

Jullie andere ideeën ga ik nakijken!

Geen cadeaubon, maar misschien een middenweg: kerstmarkt met (kleine) lokale ondernemers?
Dat heb ik al bij een voormalig werkgever en afgelopen jaar bij een opdrachtgever (werk tegenwoordig als inhuurkracht). Je kan ondernemers een richtlijn meegeven wat aan te bieden en de medewerkers bonnen de ze kunnen inleveren bij de ondernemers als ze iets naar hun zin hebben gevonden. De ondernemers weten over het algemeen prima welke producten goed lopen.
Bij de laatste opdrachtgever was het aan het eind van de middag/begin avond georganiseerd en kon je tussendoor nog warme chocomelk en erwtensoep in de bedrijfskantine halen.
Leuk detail was dat tegenover het kantoor die avond ook de jaarlijkse kerstmarkt was.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:03

germie schreef:
mylittlejoy schreef:
Wij hebben vorig jaar zelf een soort van winter-relax pakket samengesteld met verschillende producten. De grootste hit hierin was een hoodie deken:

https://www.bol.com/nl/nl/p/hoodie-deke ... ssQAvD_BwE

Al onze personeelsleden waren hier blij mee en er waren zelfs nog een aantal die vroegen er misschien nog hoodies over waren. Zelf heb ik hier ook praktisch gezien in overwinterd.

Dus ook met zoiets maak je niet iedereen blij. Bruikbaar kan ik het dus ook niet noemen. Dan is een gewone plaid nog beter, die gaat bij mij op zolder en zal ooit gebruikt worden.

Je maakt nooit iedereen blij. Wij krijgen zo'n tegoedbon waarbij je van alles kan kiezen (ook een 'klassiek' kerstpakket/geld doneren). Ook dan zijn collega's gepikeerd omdat ze geen klassiek pakket krijgen, of dat ze überhaupt iets krijgen terwijl ze liever wilden dat het naar een goed doel ging. -O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:24

Wij krijgen de keus uit een tiental verschillende pakketten, dat spreekt me altijd erg aan. Het zijn ook niet enkel voedselpakketten, maar ook andere dingen. Ik heb er zelf een aantal bordspellen en een tapasset aan overgehouden, en heb ook zaken als een wijnpakket, een bierpakket en verzorgingspakketten voorbij zien komen. Het jammere aan voedselpakketten is dat ik de helft ervan nooit gebruik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:27

Ik moet zeggen dat, ondanks dat ik vaak niets of niet zoveel heb aan minstens de helft wat in een kerstpakket zit, ik het gebaar wel altijd heel leuk vind.
En hetgeen waar ik zelf niets mee kan geef ik weg of gaat naar de buurtdeelkast ofzo. :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:45

_Mar3 schreef:
Poeh poeh wat zijn sommigen kritisch hier. Ik ben gewoon blij en dankbaar dat ik een pakket krijg. Sommige producten vind ik leuk, andere dingen niet en die geef ik weg.

Dingen die ik leuk vind zijn bijvoorbeeld:

Een rugzak van goede kwaliteit
Een thermosfles
Een fleece kleed
Wijn
Kaarsen

Ik was ook altijd blij en dankbaar, maar ik ben nog uit de tijd dat een fles wijn standaard was in het pakket. Best banketstaaf als je dat jaar na jaar krijgt terwijl je niet drinkt.
Laatste kerstpakket dat ik in Nederland nog gehad heb was een waardebon dat je zelf uit een bepaalde catalogus met heel veel dingen erin iets zelf kon kiezen.
Ik werk nu bij een Duitse firma in Oostenrijk en hier krijgen we 150 euro waardebonnen die geldig zijn in winkels en restaurants hier in de stad. Heel fijn en zo worden ook de lokale ondernemers ondersteund.

Yv_

Re: Inhoud kerstpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:03

En iets als een Stoov, of soortgelijk?
Is ontzettend duurzaam! Ik gebruik mijn matje op de werkstoel, thuis heb ik nog een kussen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:09

Stoov is geweldig maar past niet in de TS haar budget.

Als product vind ik een plaid altijd wel bij duurzaam passen, helemaal in deze tijd van energie ellende en zo.
Foto lijstje past dan niet in het thema wat mij betreft en is vaak iets wat in de kast/bak verdwijnt vermoed ik.

Wij hebben de laatste keer een rugzak van het werk gehad (super praktisch maar niet echt mooi) en het jaar er na een hoody (super fijn van Craft!) maar dat wordt lastig in een pakket te stoppen ivm de maat.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:27

wat dacht je van bijenwasdoekjes? die gebruik ik thuis voor van alles en nogwat (kaas in bewaren, afdekken van een bord, boterhammen in pakken voor naar werk) en zijn super duurzaam en in allerlei printjes te krijgen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:39

Wij haddrn ooit een soort kerstmarkt, dan kreeg je bonnen, waren wat lokale winkels uitgenodigd met een kraampje en kon je de bonnen inwisselen. Zo had ik eens kaas, en een ander een boek. Je kon ook daar een traditioneel pakket halen of de bonnen aan goede doelen schenken. Er werden 5 goede doelen uitgezocht die door collegas waren aangedragen en je moest er dan zelf ook in staan.
Dus van de kerk tot een asiel.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:04

En gewoon lekker dikke (geitenwollen)sokken? Heb ik ooit eens gehad en ben er super blij mee :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:16

Een egel huisje om in het voorjaar in de tuin te zetten.

De egel heeft het zwaar!

Ik heb een jaar een super fijne deken gekregen. Die gebruik ik nog steeds. Super zacht en warm. Iedereen kan toch wel een schone zachte deken gebruiken? Maar dan wel een goede, dikke, zachte. Niet zo’n flonzig fleece dekentje.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:34

Autumnn schreef:
En gewoon lekker dikke (geitenwollen)sokken? Heb ik ooit eens gehad en ben er super blij mee :D

Goede kwaliteit (merino)wollen sokken! Leuk idee!

Het blijft moeilijk om iets te vinden wat iedereen leuk zou vinden. Dat blijkt maar weer uit hierboven, pfff ik zou niet weten wat ik met een bon voor de scapino of bristol zou moeten :D Zeker voor het budget van TS

Dit zou ik zelf leuk vinden:
- champignonkweek set dat het doet op koffiegruis (bijv. van werk :Y) )
- iets van olijvenhout (plankje of opscheplepels)
- gerecyclede koffiebeker gemaakt van koffieprut
- een gegraveerde kurkentrekker (met naam van de werknemer, niet het bedrijf)
- fles alcoholvrije drank (gimber of alcoholvrije gin etc) met fever tree flesjes
- bloembollen of groente/fruit zaadjes voor in het voorjaar
- een plant

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:43

Ik ben altijd blij met tegoedbonnen, komen altijd van pas. (Dus die kies ik dit jaar denk ik weer :'))

En anders heb je van die hele schattige leuke bonsaikweekboompjes... (Ik vond ze super leuk, maar bedenk mezelf net ook dat niet iedereen goed is met planten :'))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:53

Ik heb bij een winkel gewerkt en die waren zo gigantisch goed in leuke kerstpakketten voor hun werknemers maken!

Je kreeg dan een doos écht goede bonbons en een fles écht goede wijn (of iets van sap) en nog een aantal eetbare dingetjes, en dan zat er altijd een toffe gadget bij. Ik heb daar 5 jaar gewerkt en gekregen:

- een toffe rugtas
- een mooie canvas/vilt boodschappentas
- een picknickmand die een koeltas is
- een draadloze oplader (van een goed merk, geen Chinese rommel)
En uhmm er moet nog iets zijn maar dat ben ik even vergeten haha :)) ik heb ook een drinkfles met het logo erop; maar ik ben vergeten of dat een kerstcadeautje was.

In corona tijd kregen we ook een huispak, en met Sinterklaas elk jaar een banketletter.

Goh ik keek elk jaar zo uit naar die chocolaatjes uit het kerstpakket hahaha. Enige dat ik mis aan daar werken :')

Ik zou denk ik niet echt supermarkt voedsel erin doen, maar eerder juist iets speciaals. Van lokale ondernemers ofzo. Dat vind ik veel leuker als van de supermarkt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:54

germie schreef:
mylittlejoy schreef:
Wij hebben vorig jaar zelf een soort van winter-relax pakket samengesteld met verschillende producten. De grootste hit hierin was een hoodie deken:

https://www.bol.com/nl/nl/p/hoodie-deke ... ssQAvD_BwE

Al onze personeelsleden waren hier blij mee en er waren zelfs nog een aantal die vroegen er misschien nog hoodies over waren. Zelf heb ik hier ook praktisch gezien in overwinterd.

Was het werkelijk 'al'? Want ik zou hier niet warm van worden zeg maar. Dit ging bij mij op marktplaats in de hoop er nog 7,50 euro voor te vangen.

Dus ook met zoiets maak je niet iedereen blij. Bruikbaar kan ik het dus ook niet noemen. Dan is een gewone plaid nog beter, die gaat bij mij op zolder en zal ooit gebruikt worden.

Het is gewoon erg moeilijk met produkten. Geef dus zeker de keuze om alleen voor levensmiddelen te gaan.
En voor mij is pasta pasta, ik vind er weinig smaakverschil in zitten tussen de verschillende merken. De saus en eventueel het vlees maken de smaak vind ik.

Als je besluit om voor glutenvrije pasta te gaan, dan zullen sommigen het waarschijnlijk ook niet eten. Ik heb in 2020 enkele dozen vol glutenvrije pasta gekregen van een instelling met dezelfde functie als de voedselbank. Zij hadden dit gekregen van de fabrikant, Bonduelle, maar de mensen wilden het niet hebben. Dus zelfs minima zijn kritisch is wat ik er mee wilde zeggen. Ik heb een groot deel doorgegeven aan mensen met glutenallergie en zelf ook wat gehouden. De laatste doosjes zijn binnenkort op. Het is zeker niet smerig of vies, alleen wat droger.
En ik heb ook een keer van iemand die bij doe voedselbank loopt een fles frambozenranja gekregen. Dat was het verkeerde merk.
Dus met voedsel ga je ook niet iedereen gelukkig maken, maar ik denk dat het aardig neutraal is.

'Het' is niet moeilijk met producten, 'jij' bent moeilijk met producten....

Sodeknetter, ik zou echt zo gelukkig worden van zo'n kado in mijn kerstpakket. Ik heb 1 zo'n ding, ik noem het een snuggie, en draag die echt zo vaak. Ik baal als hij in de was zit en ik hem even niet aan kan.
Ik vind dit serieus het beste kado in dit hele topic.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:03

Misschien iets regelen met een sociale werkplaats uit de regio van je bedrijf? Dan is het duurzaam op een andere manier, en zit er in ieder geval ‘liefde’ in het cadeau.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:21

Wat een zeurpieten hier :+

Ik neem gewoon alles aan en wat hier niet op komt of gebruikt wordt geef ik gewoon aan de diaconie van de kerk hier.
Die maakt van alle overblijfselen nieuwe kerstpakketten en delen deze uit aan minima/vluchtelingen/mensen die het nodig hebben.

Het is maar een cadeau hè… je hoeft het niet mooi te vinden en je mag er ook voor kiezen het weg te geven.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:21

Shiloh schreef:
Een egel huisje om in het voorjaar in de tuin te zetten.

De egel heeft het zwaar!

Ik heb een jaar een super fijne deken gekregen. Die gebruik ik nog steeds. Super zacht en warm. Iedereen kan toch wel een schone zachte deken gebruiken? Maar dan wel een goede, dikke, zachte. Niet zo’n flonzig fleece dekentje.

Wij hebben jaren terug ook een fijne deken gekregen bij het kerstpakket. Ik gebruik hem zelf nog steeds en hoor ook nog regelmatig collega’s erover dat ze dat zo’n fijn cadeau vonden! Van mij mogen ze dit jaar wel weer eentje in het pakket stoppen :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:23

Aight schreef:
Autumnn schreef:

Het blijft moeilijk om iets te vinden wat iedereen leuk zou vinden. Dat blijkt maar weer uit hierboven, pfff ik zou niet weten wat ik met een bon voor de scapino of bristol zou moeten :D Zeker voor het budget van TS

- fles alcoholvrije drank (gimber of alcoholvrije gin etc) met fever tree flesjes
- een plant

Inderdaad, goede sokken, zonder irritante naden, dat is wel leuk. En champignons wil ik ook nog eens kweken, heb het een keer geprobeerd, maar is mislukt.

Verder ben ik met etenswaren in principe altijd blij. Zo'n traditioneel pakket hoort er toch wel bij vind ik.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:05

Aight schreef:
Autumnn schreef:

- een plant

Bon van bristol: helemaal niks, die zijn failliet namelijk :+

Ik zou over algemeen bedrijfslogo's vermijden voor gebruiksartikelen (zoals dekentjes ed)

Ik drink niet, dus kurkentrekker of alcoholvrije drank (drink ook geen prik) zou hier weggegeven worden.

Een mocktail setje zou ik dan wel weer leuk vinden.

Is een kadobon voor een workshop/proeverij misschien een idee? En dan keuze tussen bier, wijn, cocktail/mocktail en bonbons oid. (afhankelijk van verwachte interesses van personeel)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:10

mylittlejoy schreef:
germie schreef:
Was het werkelijk 'al'? Want ik zou hier niet warm van worden zeg maar. Dit ging bij mij op marktplaats in de hoop er nog 7,50 euro voor te vangen.

Ja, al. Maar wij zijn niet met z'n 50en, dus dat zal meespelen. Maar waarom gelijk zo negatief met 'voor 7,50 op MP' en 'niet bruikbaar'? Wij hadden juist een pakket samengesteld gericht op onze mensen, waar ons personeel blij van werd. Het is die persoonlijke instelling - die bij een kleiner bedrijf mogelijk is - wat juist de waardering oplevert.

Daarnaast denken wij wel over meer zaken anders van elkaar. ;)

Sorry… maar ik zou er ook niet blij van worden.
Hoewel ik vaak onder een dekentje lig. Denk ik er niet over om dit te gebruiken. Ik had hem al te graag snel weggegeven.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:10

Een mooie borrelplank.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:12

Rizette schreef:
Een mooie borrelplank.

Dit vind ik ook wel een goeie. Een mooie houten plank om te borrelen. En dan omzeil je het drinken/niet drinken, vegetarisch/veganistisch/omnivoor dieet dilemma.