Leuke zomerjurkjes gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chantal_bel

Re: Leuke zomerjurkjes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:43

Ik ben geen jurken draagster. Maar ben deze zomer enorm goed geslaagd bij jurkjes.com.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 07:41

Eerst en vooral alvast bedankt iedereen om te reageren en mee te denken!

Voor degenen die zeggen om langs te gaan naar een fysieke winkel, jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk.
Ik heb totaal geen idee wat bij me past.
Ik ben alleen bang dat ik heel erg chagrijnig ga worden van al het passen en al zeker als ik niet vind wat ik zoek. _O- Ik haat shoppen echt.
Meestal hou ik het bij een lekker comfy jeans en draag ik eerder verhullende kleding. :')

Ben ik eigenlijk ook niet wat te laat in het seizoen om nog een zomerkleedje te proberen vinden in een winkel? Ligt de herfstcollectie er al niet?

KikiCelinevs schreef:
Ik koop zelf vaak mijn zomerjurkjes bij Cotton Club en Abercrombie. Het is natuurlijk maar net wat je smaak is maar ik vind ze altijd top en ze zitten lekker. Misschien is het een idee dat je op pinterest zoekt wat voor soort jurkjes je leuk vindt zodat je weet waar je naar moet zoeken.

Bij Cotton Club heb ik een aantal leuke gespot, Abercrombie vind ik dan weer net iets minder.

Tink89 schreef:
Heel erg afhankelijk van je figuur, wat je leuk vindt, hoe bloot je wilt dat het is etc. Maar als je van simpel en comfi houdt, staat zoiets bijv bijna iedereen:

https://www.zalando.nl/anna-field-jerse ... BIQAvD_BwE

https://www.zalando.nl/anna-field-jerse ... 28QAvD_BwE

Je kunt ook eens kijken in de sale van topvintage.

Qua figuur, ik ben niet meer de magerste, wel terug aan het vermageren en ik zal nu ongeveer terug aan een gezonder gewicht zitten. Verder is mijn bovenlichaam wat smaller (kleine borsten oa), terwijl mijn heupen en billen weer breder zijn. Vooral mijn bovenbenen verstop ik graag, deze vind ik echt niet mooi. :') En ik ben ongeveer 173cm groot.

Tink89 schreef:
tengeltje11 schreef:
Kijk eens op topvintage. Daar hebben ze ook het type jurken die je deelde en die zijn wel betrouwbaar.

Jep! En fijne kwaliteit ook en een heel leuke winkel in Kerkrade. Maar da's voor het overgrote deel van NL heel ver weg :-D

Als Belg zijnde is deze me ook iets te ver weg denk ik. O:) Ligt helemaal de andere kant van België.

Binoche schreef:
Al op zalando gekeken? Als je zoekt onder de zomerkleedjes, en dan flared selecteert onder pasvorm kom je veel leuke kleedjes tegen, zowel voor overdag, s avond als op het strand (afhankelijk van waar je op vakantie gaat natuurlijk). Gratis kunnen retourneren is ook een groot voordeel

https://www.zalando.be/zomerjurken/?shape=flared

Zalando was een van de eerste sites waar ik gaan zoeken ben, ook oa omwille van het gratis retourneren, maar niet meteen iets gevonden wat me aanspreekt.
Nu, de filter die jij gebruikt, was ik op een of andere manier nog niet tegen gekomen, dus ik ga er zeker nog eens door! :D

Shiloh schreef:
Ik ben ook geen jurken drager maar ben deze zomer goed geslaagd bij bonprix. Ik vind de jurkjes daar een hele nette prijs/kwaliteit verhouding hebben. Jurkjes waren daar gemiddeld zo’n 35/40 euro en zijn gewoon van een degelijke kwaliteit stof. Keuze is reuze.

Ik had juist helemaal geen trek in een fysieke winkel. Ik voel me dan opgelaten. Ik heb gewoon een stuk of 10 hele diverse jurkjes laten komen. Thuis op mijn gemak gepast. Geen gehannes in zo’n hokje en dan nog eruit moet stappen en publique. Nope, gewoon thuis in de comfort zone. Filmpjes gemaakt en advies van familie gevraagd. Uiteindelijk er 3 gehouden en de rest terug.

Ik herken mezelf hier zo hard in! :')

Radiostilte schreef:
Ik weet niet zo goed waar je heen gaat op vakantie en hoe warm het daar is. Maar ik neem persoonlijk het liefst katoenen jurkjes mee, andere stoffen vind ik toch vaak te warm. Ik haal ze alleen altijd overal en nergens vandaan H&M, only en veel op zalando. Als je inderdaad een beetje weet wat voor model wat voor je is, is het wat makkelijker zoeken.

Frankrijk. :j Voor zover ik weet (en het nog niet veranderd is) zijn de voorspellingen rond de 30 graden en regelmatig onweer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:05

Ik ben ook niet mega dun en heb ook niet al te grote borsten. Wat ik van het jurkjes experiment heb geleerd is dat wat mij het beste staat jurkjes zijn met een hoge taille net onder de borst en dat het dan wat wijder uitloopt. En een goede push up bh helpt ook. Ik heb laatst bij de Livera een hele fijne push up bh zonder beugel gekocht en die zit echt super fijn.

Ik zou er gewoon een buts bestellen bij bijvoorbeeld bonprix en wellicht jurkjes.com of zo. Probeer diverse dingen en uit en wat niet bevalt stuur je terug.

Bij het passen en beoordelen liet ik mijn zus dus een filmpje maken terwijl ik de jurk aan het inclusief een rondje draaien en zo. Dat helpt om er echt een goed beeld van te krijgen, het is altijd erg lastig om zelf met een spiegel goed te beoordelen of iets leuk staat. Plus als je twijfelt kun je het nog even terug kijken.

En als je onzeker bent, stuur de filmpjes dan naar iemand die je goed kent en die je vertrouwd en die met je mee wilt denken. Ik werd er heel onzeker van en het hielp echt dat een aantal mensen zeiden wat ze me echt leuk vonden staan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:55

@TS, Topvintage is vooral een webshop. Ze hebben idd ook een winkel, maar zelf ook Belg en koop al jaren op de webshop

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:40

Ik ben boven smal en beneden breed en mega benen. Ik vind de jurken met rekstof van bonprix echt mooi vallen, rekt mee, zit niet strak, tekent niet. Als je wil kan ik wel wat voorbeelden sturen die ik heb.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 17:23

Toch even een snelle update: ik heb 4 kleedjes bij jurkjes.com besteld.
Vooral voor deze gekozen omdat ze snel leveren en ik zondag op verlof vertrek. Hoezo uitstelgedrag... :')

Maar ze zijn vandaag al toegekomen, passen goed, dus ik ben echt super blij! :D

Iedereen ook enorm bedankt voor het meedenken!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:54

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:14

Retjethorse schreef:
Toch even een snelle update: ik heb 4 kleedjes bij jurkjes.com besteld.
Vooral voor deze gekozen omdat ze snel leveren en ik zondag op verlof vertrek. Hoezo uitstelgedrag... :')

Maar ze zijn vandaag al toegekomen, passen goed, dus ik ben echt super blij! :D

Iedereen ook enorm bedankt voor het meedenken!

Wat leuk! Fijne vakantie!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:43

Sky_As schreef:
Ik kijk zelf regelmatig op Shein. En het voordeel daar: vaak zetten mensen bij de revieuws foto's van zichzelf erop, dus dan kun je gelijk zien welke kleding een beetje afkleed/ op de juiste plekken accentueert, of welke je op een rollade doet lijken.....

Dit wilde ik inderdaad ook zeggen. Ik bestel altijd gewoon met het idee van er gaat sowieso een tas retour en de enige vraag is hoeveel jurkjes daarin zitten. Maar die Chinezen weten zo verdomde goed hoe je een jurkje maakt die mooi zit... Ik hoef eigenlijk bijna nooit iets terug te sturen en krijg mega veel complimenten over de jurkjes. En ik heb wat dat betreft echt mazzel.. als ik maar gewoon dezelfde maat als het model bestel zit het altijd goed.
Die reviews zijn super handig want als het een keer wel een cheap stofje betreft of bijvoorbeeld snel kreukelig is, dan zie je dat wel op de fotos die door klanten zijn gemaakt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:22

Ik kijk ook altijd de foto’s van de reviews. Daar zie je heel goed of het een mooi model is of goede stof. Ik heb heel vaak dat ik die foto’s zie en denk: oh jeetje nee dat is hem niet. Terwijl de advertentiefoto super lijkt. Je kan op de reviewfotos ook goed zien hoe de maat valt. Dan denk ik: oh maar maatje ruimer bestellen zo te zien als dit een M is.

Maar over het algemeen is SHEIN wel wat mindere kwaliteit. Maar ook de helft van de prijs dus ja.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 03:07

Suzanne F. schreef:
Ik kijk ook altijd de foto’s van de reviews. Daar zie je heel goed of het een mooi model is of goede stof. Ik heb heel vaak dat ik die foto’s zie en denk: oh jeetje nee dat is hem niet. Terwijl de advertentiefoto super lijkt. Je kan op de reviewfotos ook goed zien hoe de maat valt. Dan denk ik: oh maar maatje ruimer bestellen zo te zien als dit een M is.

Maar over het algemeen is SHEIN wel wat mindere kwaliteit. Maar ook de helft van de prijs dus ja.

Ik vind het enorm meevallen met de kwaliteit. Als je goed reviews checkt heb je vaak juist prachtige stofjes die er enorm luxe uitzien. Ik krijg vaak complimenten over de kleren van Shein, juist dat het zo classy is en er duur uitziet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:06

Hm ja het ziet er op zich oké uit maar je kan echt wel het verschil voelen en zien. De stoffen die ze voor de meeste zomerjurkjes gebruiken zijn van die dunne synthetische stoffen. Maar ik heb er ook eentje van een andere stof, die is van dat Dazy merk.
Het is op zich oké voor de prijs die je betaalt. Zodra ze echt veel duurder worden haak ik af.