Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sasja0705 schreef:@TS je schrijft er is al een "nieuwe " tandarts..
Is dat om de rekening of was je in zijn geheel niet tevreden ?
JorineV schreef:Poh wat zijn sommige reacties hard... TS wat ik dan niet begrijp is hoe het je gelukt is om zo ziek en beroerd met je dochter mee te gaan. Zeker gezien de reistijd. Ik zou daar echt niet toe bereid zijn geweest
Alja schreef:Veel medische plekken sturen facturen per batches. Bij ziekenhuizen kan het soms ook een jaar later pas komen. Het kan best zijn dat het daarom lang duurt. Dat je het normaal sneller krijgt kan ook toeval zijn. Maar het kan ook dat no-shows wellicht in andere batches worden meegestuurd, bijvoorbeeld om het feit er pas gefactureerd wordt nadat een behandeling is "afgerond" (de begindatum bepaald normaal het jaar waarop je eigen risico geld, en 1 lange behandeling heeft maar 1 keer eigen risico mits het als 1 behandeling opgeschreven wordt ipv als losse behandelingen. Dat factureren soms lang duurt in de medische wereld maakt daar dus verder niks voor uit) en no-shows wellicht anders verwerkt worden in het systeem van je tandarts dan gewone afspraken.Nu ga ik hem wel gewoon betalen maar het is toch wel vreemd dat het zolang heeft geduurd, ze tijdens het afzeggen wat anders zeiden en dat ze 75 euro voor die niet nagekomen afspraak rekenen.
Ze hadden mij nog gemaild in juni voor de controle afspraak te maken maar daar heb ik nog niet op gereageerd.
Zullen ze nu daarom die rekening sturen?
Omdat ze er vanuit gaan dat ik die afspraak ook niet meer ga maken?
Anders krijg ik namelijk altijd dezelfde week nog de rekening van een bezoek.
JorineV schreef:Poh wat zijn sommige reacties hard... TS wat ik dan niet begrijp is hoe het je gelukt is om zo ziek en beroerd met je dochter mee te gaan. Zeker gezien de reistijd. Ik zou daar echt niet toe bereid zijn geweest![]()
Was het handiger geweest om meteen 's ochtends te bellen? Ja. Maar als je ziek bent, denk je ook niet altijd helemaal helder.
Wellicht hadden ze de no show niet (of anders?) gefactureerd als je snel een nieuwe afspraak had gemaakt. Bellen om navraag te doen, kan altijd.
JorineV schreef:Nee joh tuurlijk, als je kotsend in de wachtkamer zit (goed, hopelijk even op het toilet) ben je topfit! In mijn ogen was TS wel degelijk te ziek om te gaan, al heeft ze daar zelf op dat moment anders over besloten.
Snap wel dat je vanwege het vele oefenen de afspraak voor je dochter door wilde laten gaan. Jullie hebben daar samen naartoe gewerkt, dan wil je het ook afmaken.
Maar ik denk toch dat je jezelf tekort doet als je niet een dagje ziek thuis mág blijven. Ziek is ziek. Daar is even niets aan te doen. En ik gok (mijn dochter is pas 2) dat een kleuter daarin ook best wat begrip en empathie kan tonen als je de situatie een beetje uitlegt.