Na 6 mnd nog een rekening voor een no show…. ( tandarts)..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Na 6 mnd nog een rekening voor een no show…. ( tandarts)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:04

Dat is wel balen, maar als je wel van te voren had gebeld om jouw afspraak af te zeggen had de tandarts daar wellicht iemand nog kunnen inplannen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:11

sasja0705 schreef:
@TS je schrijft er is al een "nieuwe " tandarts..

Is dat om de rekening of was je in zijn geheel niet tevreden ?

Ze moest een uur enkele reis rijden zei ze, dus ik vermoed zomaar een tandarts dichterbij huis

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:46

Poh wat zijn sommige reacties hard... TS wat ik dan niet begrijp is hoe het je gelukt is om zo ziek en beroerd met je dochter mee te gaan. Zeker gezien de reistijd. Ik zou daar echt niet toe bereid zijn geweest :evaw:

Was het handiger geweest om meteen 's ochtends te bellen? Ja. Maar als je ziek bent, denk je ook niet altijd helemaal helder.

Wellicht hadden ze de no show niet (of anders?) gefactureerd als je snel een nieuwe afspraak had gemaakt. Bellen om navraag te doen, kan altijd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:31

Een controle kost hooguit 30 euro, dus die 75 euro slaat echt nergens op.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 12:31

JorineV schreef:
Poh wat zijn sommige reacties hard... TS wat ik dan niet begrijp is hoe het je gelukt is om zo ziek en beroerd met je dochter mee te gaan. Zeker gezien de reistijd. Ik zou daar echt niet toe bereid zijn geweest :evaw:

Mijn dochter was toen nog 5 en had een gaatje die gevuld moest worden en daar zag ze heel erg tegen op. En het leek me gewoon beter om dat door te laten gaan omdat we ook al weken een soort aan het thuis oefenen waren daarvoor..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:32

zonnebloem18 schreef:
Een controle kost hooguit 30 euro, dus die 75 euro slaat echt nergens op.

Wel als ze 2,50 per ingeplande minuut rekenen. Dan kom je precies op 75 euro :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:33

Voor een controle wordt echt geen half uur gepland. Wij zijn met z'n drieën in een half uur klaar.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:35

Ik plan altijd een combi reiniging + controle. Dat is een halfuur. Wellicht dat dat bij TS ook het geval is?

Ik bedoel maar te zeggen dat die 75 euro vast ergens op gebaseerd is, en dat je dat terug zou moeten kunnen vinden in je afspraakbevestiging.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:58

Renee1991 schreef:
Nee natuurlijk niet. Je maakt toch gebruik van zijn diensten, toch niet andersom?

De tandarts maakt tijd vrij voor mij. En ik maak andersom ook tijd vrij voor de tandarts.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:03

Alja schreef:
Nu ga ik hem wel gewoon betalen maar het is toch wel vreemd dat het zolang heeft geduurd, ze tijdens het afzeggen wat anders zeiden en dat ze 75 euro voor die niet nagekomen afspraak rekenen.
Ze hadden mij nog gemaild in juni voor de controle afspraak te maken maar daar heb ik nog niet op gereageerd.
Zullen ze nu daarom die rekening sturen?
Omdat ze er vanuit gaan dat ik die afspraak ook niet meer ga maken?
Anders krijg ik namelijk altijd dezelfde week nog de rekening van een bezoek.
Veel medische plekken sturen facturen per batches. Bij ziekenhuizen kan het soms ook een jaar later pas komen. Het kan best zijn dat het daarom lang duurt. Dat je het normaal sneller krijgt kan ook toeval zijn. Maar het kan ook dat no-shows wellicht in andere batches worden meegestuurd, bijvoorbeeld om het feit er pas gefactureerd wordt nadat een behandeling is "afgerond" (de begindatum bepaald normaal het jaar waarop je eigen risico geld, en 1 lange behandeling heeft maar 1 keer eigen risico mits het als 1 behandeling opgeschreven wordt ipv als losse behandelingen. Dat factureren soms lang duurt in de medische wereld maakt daar dus verder niks voor uit) en no-shows wellicht anders verwerkt worden in het systeem van je tandarts dan gewone afspraken.

Ik zou er echt niet vanuit gaan dat ze je pesten omdat je nog niet op een controleafspraak hebt gereageerd. Dat lijkt me echt heel onwaarschijnlijk.

Verder zou ik voor vragen omtrent een factuur gewoon contact opnemen met de tandarts in kwestie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:03

JorineV schreef:

Was het handiger geweest om meteen 's ochtends te bellen? Ja. Maar als je ziek bent, denk je ook niet altijd helemaal helder.

Wellicht hadden ze de no show niet (of anders?) gefactureerd als je snel een nieuwe afspraak had gemaakt. Bellen om navraag te doen, kan altijd.

De reacties vind ik niet hard maar gewoon nuchter helder en to the point. TS was duidelijk niet te ziek om een uur heen en uur terug te rijden, dus ook helder genoeg om even te bellen dat haar afspraak niet door zou gaan.
Kortom, betalen die rekening en bij de nieuwe tandarts braaf afbellen als je echt niet kan.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:48

Nee joh tuurlijk, als je kotsend in de wachtkamer zit (goed, hopelijk even op het toilet) ben je topfit! In mijn ogen was TS wel degelijk te ziek om te gaan, al heeft ze daar zelf op dat moment anders over besloten.

Snap wel dat je vanwege het vele oefenen de afspraak voor je dochter door wilde laten gaan. Jullie hebben daar samen naartoe gewerkt, dan wil je het ook afmaken.
Maar ik denk toch dat je jezelf tekort doet als je niet een dagje ziek thuis mág blijven. Ziek is ziek. Daar is even niets aan te doen. En ik gok (mijn dochter is pas 2) dat een kleuter daarin ook best wat begrip en empathie kan tonen als je de situatie een beetje uitlegt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:11

JorineV schreef:
Nee joh tuurlijk, als je kotsend in de wachtkamer zit (goed, hopelijk even op het toilet) ben je topfit! In mijn ogen was TS wel degelijk te ziek om te gaan, al heeft ze daar zelf op dat moment anders over besloten.

Snap wel dat je vanwege het vele oefenen de afspraak voor je dochter door wilde laten gaan. Jullie hebben daar samen naartoe gewerkt, dan wil je het ook afmaken.
Maar ik denk toch dat je jezelf tekort doet als je niet een dagje ziek thuis mág blijven. Ziek is ziek. Daar is even niets aan te doen. En ik gok (mijn dochter is pas 2) dat een kleuter daarin ook best wat begrip en empathie kan tonen als je de situatie een beetje uitlegt.

Dat klopt ook allemaal wel, maar dat veranderd het beleid van de tandarts niet. Het is een vervelende samenloop van omstandigheden, en empathie zal er zeker zijn. Veranderd niet dat die afspraken zijn gemaakt en je akkoord gaat met de voorwaarden en dus ook gewoon netjes betaald.