Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelFun schreef:elineAbby123 schreef:Bij het waarborgfonds kan ik ook niet aankloppen, die melden dat ze alleen uitkeren als de dader onbekend is.
Blijkbaar ben je dus beter af als de dader níet bekend is !!
Jolien87 schreef:Tjee, wat een onwijs frustrerende situatie is dit voor je.
Denk je alles op een rijtje te hebben, en dan val je blijkbaar nog tussen de wal en het schip.
Heb je al contact gezocht met het Juridisch loket?
Wellicht dat zij nog met je kunnen meedenken.
elineAbby123 schreef:Jolien87 schreef:Tjee, wat een onwijs frustrerende situatie is dit voor je.
Denk je alles op een rijtje te hebben, en dan val je blijkbaar nog tussen de wal en het schip.
Daar verdien ik helaas net te veel voor. Je mag dan maximaal 31000 bruto verdienen om daarvoor in aanmerking te komen..
mylittlejoy schreef:Jouw verzekering maakt zich er erg makkelijk vanaf. Jij hebt de schade niet gereden, dus zij moeten achter de verzekeringsmaatschappij van de dader aan, niet jijzelf. Het enige lastige is dat - zoals ik het begrijp - jij alleen een briefje hebt met een kenteken en geen echte verklaring van de getuigen? Qua bewijspositie zou je sterker staan als je die verklaring ook zou hebben.
Een advocaat kan je civielrechtelijk ook wel helpen in verband met de door jou geleden schade. In veel gevallen doet een aangetekende brief met een briefhoofd van een advocaat al wonderen. Een advocaat kan als het om een NL kenteken gaat de gegevens van de eigenaar van de auto opvragen bij de RDW en de eigenaar zelf aanschrijven. Dat zal inderdaad geld kosten, maar kan aan het eind bij een deal wellicht gedeeltelijk teruggehaald worden via de verzekering.
Wel balen deze hele situatie, want als je je recht wilt halen, zal dat je in ieder geval in eerste instantie zelf geld kosten.
SUSANNEx schreef:https://weblog.independer.nl/persberich ... rzekering/
Artikel over een dochteronderneming van Independer en iptiQ. In de Q&A er onder staat dat iemand geen contact kan krijgen, waarop Independer aangeeft dat zij hun tussenpersoon zijn en het contact via hen loopt. Misschien dat proberen?
elineAbby123 schreef:mylittlejoy schreef:Jouw verzekering maakt zich er erg makkelijk vanaf. Jij hebt de schade niet gereden, dus zij moeten achter de verzekeringsmaatschappij van de dader aan, niet jijzelf. Het enige lastige is dat - zoals ik het begrijp - jij alleen een briefje hebt met een kenteken en geen echte verklaring van de getuigen? Qua bewijspositie zou je sterker staan als je die verklaring ook zou hebben.
Een advocaat kan je civielrechtelijk ook wel helpen in verband met de door jou geleden schade. In veel gevallen doet een aangetekende brief met een briefhoofd van een advocaat al wonderen. Een advocaat kan als het om een NL kenteken gaat de gegevens van de eigenaar van de auto opvragen bij de RDW en de eigenaar zelf aanschrijven. Dat zal inderdaad geld kosten, maar kan aan het eind bij een deal wellicht gedeeltelijk teruggehaald worden via de verzekering.
Wel balen deze hele situatie, want als je je recht wilt halen, zal dat je in ieder geval in eerste instantie zelf geld kosten.
Ik heb ook een officiële getuigenverklaring van die getuige in mijn politie rapport en ook contactgegevens.
Advocaat heb ik over nagedacht maar ik durf het qua kosten echt niet aan als het op niets uitloopt.
elineAbby123 schreef:Jolien87 schreef:Tjee, wat een onwijs frustrerende situatie is dit voor je.
Daar verdien ik helaas net te veel voor. Je mag dan maximaal 31000 bruto verdienen om daarvoor in aanmerking te komen..
SUSANNEx schreef:https://weblog.independer.nl/persberich ... rzekering/
Artikel over een dochteronderneming van Independer en iptiQ. In de Q&A er onder staat dat iemand geen contact kan krijgen, waarop Independer aangeeft dat zij hun tussenpersoon zijn en het contact via hen loopt. Misschien dat proberen?