Ik ben wel benieuwd war Goof vandaag gaat eten. Ik verse sperziebonen met een sateburger. En morgen shasuka, dat vind ik zo lekker als het helemaal vers gemaakt is. Lekker dopen met een naanbroodje of een ander soort brood.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fohadie schreef:Ik ben wel benieuwd war Goof vandaag gaat eten. Ik verse sperziebonen met een sateburger. En morgen shasuka, dat vind ik zo lekker als het helemaal vers gemaakt is. Lekker dopen met een naanbroodje of een ander soort brood.
Cchanny schreef:Wij zijn begonnen met Hellofresh. Maar de porties zijn nu best verkleind, waardoor we met 2 personen eigenlijk voor 3 personen moesten bestellen om voldaan te zijn. Dat werd prijzige maaltijden.
Wel hebben we alle recepten bewaard.
Nu koken we daar wat uit, en bij de PicNic heb je vaak een week menu waar wij ook wat uit halen.
Ik heb ook wel eens ingevuld bij ChatGPT of gewoon op google wat ingrediënten ingevuld.
Sintara schreef:Ik heb een paar standaard dingen:
Pasta bolo
Hutspot
Avg met gebakken aardappelen
Dahl
Diepvries pizza![]()
Dat heb ik gewoon altijd in huis. Verder haal ik afentoe spullen voor wat anders, enchiladas broodjes pulled pork/hamburger, enzovoorts. Net wat ik tegenkom. Ergens in de week die erop komt heb ik er altijd wel een keer zin in
Roodvos schreef:Ik heb (in Excel) een jaarplanning. Daar heb ik een paar jaar geleden de nodige tijd in gestoken en nu hoef ik alleen maar het jaartal te veranderen en dan rolt daar het menu voor het hele jaar uit.
Ik kook altijd voor 2 dagen. De tweede portie vries ik in of eet ik de volgende dag (bijv. een gerecht met sla).
Ik doe niet aan wel/geen zin. Dan maak ik maar zin.
Het is niet helemaal in beton gegoten. Vorige week heb ik bijv. een salade gemaakt toen het zo warm was ipv een warme maaltijd.
Goof schreef:Celebi schreef:Maar we zijn aan het overwegen om een soort randomizer met gerechten te maken die voor ons wat kiest. Of een grote pot met papiertjes.
Ja, best een leuk idee.
Maar ik ben dan best in staat om de briefjes net zo lang terug te stoppen en nieuwe te pakken tot ik iets in handen heb waar ik dan wel trek in heb.