[***] schreef:superpony schreef:Daarnaast vraag ik me oprecht af of je de jeugd de goede signalen meegeeft als mensen hierover vallen. Ik merk het al veel jaren, ook met personeel, dat ze met een slechte instelling komen en die toch ook wel van huis uit hebben meegekregen.
Je hoort overal; de jeugd dit, en de jeugd dat, en allemaal negatief. Maar het komt wel vaak door de ouders van die jeugd.
Wat is er slecht aan werken? Waarom moeten ze meteen rijk worden van een bijbaantje? Zie het als ene leerschool.
De pauze willen waar je recht op hebt is een slechte instelling?
Als je jezelf kapot wil werken voor je eigen zaak moet je dat zelf weten, maar ik vind het heel goed dat mensen wat meer om zichzelf denken. Ik ken meerdere mensen die zichzelf voor een baas letterlijk kapot hebben gewerkt en die niet pijnvrij van hun pensioen kunnen genieten. Tijdens hun werk stonden ze altijd bekend als die harde werkers en de jeugd was maar lui, maar waar denk je dat de baas is nu ze fysiek naar de klote zijn? Juist, nergens te bekennen.
De ene twintigjarige is de andere niet en sommigen hebben echt een killing rooster met hun studie. Ik vind het helemaal prima als ze leren om voor hun rechten op te komen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor regelen voor balans in hun privéleven, wat deze generatie gelukkig belangrijker lijkt te vinden dan de generaties waar meer mensen zich zonder morren laten kapotwerken voor de zakken van een ondernemer.
Precies... ik ken mensen die als twintiger hun lichaam al naar de knoppen hebben gewerkt, waren ook zo "flink" .
Wat de killing roosters voor jongeren betreft, waarom zouden er zoveel zo jong al een burnout hebben... Dat zijn lang niet altijd "sneeuwvlokjes".