Probleem met kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:37

cursebreaker schreef:
_San87_ schreef:

Waarom moet de verhuurder dat bekostigen? Het is een slaapkamer, in principe. Geen bijkeuken of zo.

Nee dat is ook wel waar, ik las aanvullende informatie te laat :j Al vind ik 1 stopcontact alsnog wel behoorlijk karig op zo’n kamer. Maar ik snap dat een verhuurder er ook niet vanuit gaat dat mensen daar meerdere keuken apparaten willen aansluiten waar meerdere stopcontacten voor nodig zijn.

In een ouder huis zie je dat wel vaker (wij hadden op iedere slaapkamer ook maar 1 stopcontact, huis uit jaren 30).

Maar nu idd wel onhandig. Dus daarom bij maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:40

Wij hebben ook een huis uit de jaren 20 maar wel 3 stopcontacten op de slaapkamer. Maar ik weet niet wanneer die precies erin gezet zijn geworden, dat zal idd ook vast later nog zijn gebeurd ja door vorige bewoners. We hebben dan wel nog oude houten kozijnen met enkel glas erin zitten op de bovenverdieping :’) Op de tweede slaapkamer zitten 2 stopcontacten.

Selina

Re: Probleem met kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 14:42

Ik ga dan toch maar even informeren naar de kosten van een elektricien.
De oven ga ik proberen toch in de keuken kwijt te kunnen, even morgen opmeten of dat past.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:54

Heb je een foto van je keuken? Misschien dat adhv die foto iemand hier wel met een oplossing komt. Een goed idee waar je zelf niet aan had gedacht.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:56

Selina schreef:
De keuken is te klein voor een vriezer of oven dus ik moet ze ergens kwijt. Iedereen kent wel de keukens in sociale huur appartementen :+

Niet iedere keuken in een sociale huurwoning is klein. Ik heb in meerdere huurwoningen gewoond en ze waren altijd groot genoeg om alles kwijt te kunnen.

Kan je niet gewoon een fornuis kwijt in je keuken ipv een losse oven? En een koel/vries combi ipv een losse vriezer en koelkast?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:07

3 achter 1 zetten in de hoek. En dan geen kist maar kast of combi.
Een stopcontact kan 3500 watt aan, dus als je oven en vriezer samen niet meer watt vragen op topsnelheid dan is dat geen enkel probleem.
Met 1 goede verlengdoos kun je naar de hoek komen, en daar de oven en vriezer op aansluiten.
Een laptop en beeldscherm heeft niet zoveel nodig; daar zou ik nog wel een verlengdoos aan durven knuppen, met desnoods een nette kabelgoot onder het raam over de plint langs richting bureau.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 15:10

Ik denk dat er waar hier de prullenbak staat een kastje past waar de oven op past. Dan kan ik hem als ik hem nodig heb even op het aanrecht zetten.

Wat nu leeg is komt een koelkast met daarbovenop een kookplaat.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:13

Selina schreef:
Het is een jaren 50 woning dus toen hadden mensen geen computers, telefoons die opgeladen moesten worden en alle andere dingen. Maar in 2024 wel onhandig.
En toen hadden ze ook nog bijna nergens geaarde stopcontacten zitten!!
Op een niet-geaard stopcontact is het af te raden 'zware' elektrische apparaten zoals een oven aan te sluiten !!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:20

Ik ga er even van uit dat de hoek waarvan jij de foto maakt het einde van de kamer is.

Er is geen ruimte aan de muur tegenover het keukenblok?
Er lijkt links in de hoek nog een deur te zitten? voorraadkast??? want daarnaast zou misschien een koelkast diepvries combi passen. En dan kan je gewoon een kookplaat oven ding 2 in 1 kopen.
Waar stond deze apparaten bij de vorige bewoner?
Waar staat de wasmachine? Als dat een bijkeuken/halletje is past het misschien daar.
Je hebt zeker geen plattegrond met de juiste maten, daar kan ik meer mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:28

En anders de vriezer op de tweede slaapkamer. Je hebt er immers 3.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 15:32

_San87_ schreef:

Klopt maar die staan ook al vol. Slaapkamer 1 = mijn bed en die is dusdanig klein dat dus m'n kledingkast ergens anders moest. Slaapkamer 2 = dus kledingkast met eettafel.

Tegenover het keukenblok is een smal stukje muur waar hij een kastje had staan met voorraadpotten erop. Wasmachine staat in de badkamer.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:34

Weet niet hoe klein smal dat stukje is en hoeveel ruimte je er hebt, maar ik heb tegen de muur tegenover het keukenblok hier een bartafel staan met daarop de magnetron, oven (gestapeld) en ernaast m'n snijplank en dergelijke. Tafeltje is 40 cm diep, dus als dat past zou dat wellicht ook nog een optie zijn.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:36

Wat onhandig zo weinig stopcontacten en kleine kamertjes.
Het is niet de mooiste oplossing, maar als stopcontacten erbij maken financieel niet haalbaar is.
Kan er misschien boven het keukenraam een plank gemaakt waar je oven op kan staan?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:39

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:42

Die keukentrolley heb ik ook. Daar past een hoop op en in
Je keukenfoto doet het niet hier gek genoeg.
Heb je maten van alles?

Past een kleinere koelkast niet onder je eettafel? Daar kun je eventueel ook je oven opzetten :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:45

Ovens en vriezers hebben geaarde stopcontacten nodig. Niet alleen het maximale vermogen is belangrijk.

Zit er soms aan de andere kant van de deur een geaard stopcontact waarin je een verlengsnoer kunt doen dat onder of door het deurkozijn kan lopen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 15:48

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:48

Lang snoer met stekkerdoos (en dat mogen dan best 3 of 4 aansluitingen zijn, dan heb je nog over voor je telefoonlader) voor je PC en monitor op het stopcontact in de slaapkamer.
Tweede lang geaard snoer naar geaard stopcontact in de keuken voor je oven en vriezer. Liefst twee snoeren naar twee contactdozen, maar zou evt met een dubbele geaarde stekkerdoos kunnen. Ja, dan kan de deur van de slaapkamer niet meer dicht, maar dat is de enige veilige oplossing zonder bijplaatsen van stopcontacten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:55

Selina schreef:
_San87_ schreef:

Klopt maar die staan ook al vol. Slaapkamer 1 = mijn bed en die is dusdanig klein dat dus m'n kledingkast ergens anders moest. Slaapkamer 2 = dus kledingkast met eettafel.

Tegenover het keukenblok is een smal stukje muur waar hij een kastje had staan met voorraadpotten erop. Wasmachine staat in de badkamer.

Het klinkt wat onlogisch, sorry :o.

Waarom staat de eettafel in slaapkamer 2, en als daar een kast en eettafel past, waarom is dat niet je slaapkamer?

Zoveel vragen. Sorry, is off topic :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:58

TS, is het anders niet een idee om een plattegrond van je hele appartement te delen? Want je indeling klinkt inderdaad wat onlogisch en met de foto van de keuken die je plaatst, lijkt het me stug dat er echt geen oven en vriezer meer bij passen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:02

Hoe kan je geen kast meer in de slaapkamer kwijt? En waarom staat de eettafel in een andere slaapkamer.
Het maakt me nieuwsgierig naar de plattegrond.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 16:07

De eettafel staat in de grootste kamer omdat die grenst aan de woonkamer. Er zit een glazen schuifdeur tussen en het is ook de kamer richting het balkon. Dus onhandig als slaapkamer.

M’n slaapkamer past inderdaad geen kast meer. Het bed past zelfs nog maar net.

Hier zie je door het zwarte kozijn de eetkamer. Woonkamer zelf past niet echt lekker een tafel voor 4 personen in.

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 16:08

Maar dit is echt mega off topic mensen _O-

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:11

Maar we willen je helpen om het zo logisch mogelijk in te delen. En soms kunnen een vers paar ogen opeens een hele logische oplossing zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:11

Kun je dan niet beter je bureau met computer in de kamer waar de eettafel staat, zetten. En dan je kast naar de kleine slaapkamer. Dan heb je met 1 stopcontact, mits geaard, wel genoeg voor een vriezer en oven? Of alleen een vriezer, wanneer de oven gewoon in de keuken kan.