Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Beckie schreef:Ik heb afgelopen vakantie ook in elke dorp en regelmatig in de stad een geautomatiseerde pizzakiosk (of hoe zo'n hokje ook mag heten) zien staan. Geen idee of die pizza's te eten zijn overigens.
karuna schreef:Ellendig. Hopelijk is het een beetje ok hotel en wijk waar jullie zitten en is een kort rondje wandelen met de hond redelijk te doen.
En helaas herkenbaar. Ik ben in de loop van de jaren helaas vaak gestrand met en zonder hond. En een keer met een hoogbejaarde hond en hoogbejaarde vader met bloedhitteiets met foutje en de vervangende auto maatschappij die het verkloot had,
Als het goed is kan je verzekering ook zorgen voor de communicatie met de garage als je er zelf niet uitkomt.Gelukkig is het met voedsel gelukt.
Is er enig zicht op reparatie of vervangende auto of trein naar huis?
Ik heb ongeveer elke variant wel gehad. Leenauto tijdens reparatie, vervangende auto om thuis te komen. Vouwwagen die achterbleef met veel bagage daarvoor een aantal dagen oponthoudt ter reparatie van dat ding met moeten kopen van kleding en ander spul. Tijdelijk hotel tijdens het wachten op reparatie met taxi heen en weer. Luxe hotels, bagger hotels en alles daartussen in.
De laatste keer was afgelopen oud jaars avond stranden met een gesloopte uitlaat van de camper waardoor we uiteindelijk twee nachten in een volledig volgeboekt europaparkin een nog peperduurdere hotelkamer en veel taxiritten gehad in afwachting van een open garage en de onderdelen die besteld moesten worden. gelukkig deels wel vergoed door anwb en reisverzekering
Maak er het beste van en probeer de lol er een beetje van in te zien.Die auto komt wel heel dan wel thuis.
Unwritten schreef:Als jullie langer moeten blijven - kijken naar een ander hotel in een omgeving met wat dingen te doen? (Wel afstemmen met verzekering ivm vergoeding).
karuna schreef:Voor de medicatie kun je eventueel je eigen dierenarts bellen en vragen of deze een mail naar je kan sturen. Daarmee kun je naar een pharmacie die ook de dierengeneesmiddelen verzorgen naast de normale mensen medicatie mocht het nodig zijn. Ook daar ervaring mee![]()
Geen idee in welke hoek jullie nu zitten. Maar een hotelwissel kan misschien handig zijn als jullie tenminste kunnen verplaatsen met een hond mee. Is er al een idee of er een vervang auto kan komen? Of kan jullie verzekeraar daar al meer over vertellen?
Bij vervanging geef even duidelijk door dat er een hond mee moet, bij niet elke auto mag of kan dat. Been there done that![]()
Mijn hondje was toen 15 ook en mijn papa ruim 88 en het was 34 graden in de schaduw. De hele dag in luxemburg zitten wachten en kijken naar de vervangende auto waarvan ze zeker wisten dat die het niet was.mijn papa en ik mochten met de sleepauto mee, mijn partner heeft mijn oudje in mijn rolstoel 15 km moeten overwandelen naar de auto ophaalplek toen. En daar hebben we dus vervolgens de hele dag in de bloedhitte buiten zitten wachten en bellen en wachten en bellen enz. Drama. Goddank goed afgelopen en de camper was vlot in nederland voor reparatie gelukkig.
AnnemiekvM schreef:Wat balen zeg. Hebben jullie nu wel iets te doen? En te eten?
Thioro schreef:Is het zeker dat de garage vandaag open was?
Een heleboel bedrijven maken de brug vandaag.
Maartje_M schreef:Contact met de garage via de verzekering scheelt heel veel, zij hebben mensen in dienst die de taal spreken! Heb je van de verzekering niets terug gehoord? Mijn tip is: niets gehoord dan voor het einde van de dag bellen voor info.
Wij hebben 5 dagen op vervangend vervoer vanuit de verzekering moeten wachten, maar in de tussentijd met goedkeuring van de verzekering (dus vergoed) zelf een soort van alternatief geregeld
MoniqueT schreef:Wij zijn gisteren ook afgesleept in de buurt van Bordeaux. Gat in de voorband en geen nieuwe band te krijgen op de feestdag. Afslepen is geregeld door onze autoverzekering, in Spanje is dat inclusief. De garage had een eigen taxiservice, bagage bij gezet en naar restaurant gebracht. Akelig eind terug naar ons hotel gelopen. Ook niks te eten in de avond maar met handen en voeten een restje vleeswaren, brood en boter van het ontbijtbuffet gekregen. Restaurant van het hotel dicht wegens verbouwing en supermarkt wegens feestdag.
Vanmorgen geappt maar geen reactie en bellen in het Frans lukt me niet. Toen de Mercedes Mobile Service gebeld in Madrid (ik spreek wel vloeiend Spaans) en uitgelegd dat we óf vandaag weg konden of pas maandag. Ik heb hen gevraagd de garage te laten bellen en hem te vragen via WhatsApp met mij te communiceren, want daar zit een vertaalmogelijkheid op. Dus Spanje heeft de Franse afdeling ingeschakeld en zo is er contact gelegd.
Als het vandaag niet zou lukken, konden we een ander hotel (dit was sowieso vol vandaag) regelen en een huurauto tot maandag. Gelukkig bleek dat niet nodig, na WhatsApp dat ze anderhalf uur verderop twee voorbanden hadden gevonden die pasten. We werden met de taxi weer opgehaald en konden om 2 uur weer gaan rijden.
Morgen maar eens bellen waar ik mee alle rekeningen heen kan. De sleepwagen heeft de verzekering betaalt, Mercedes zegt de rest te doen (arbeid, taxi, hotel), alleen de banden zijn eigen kosten.
Kortom: goed geholpen. Tip: gebruik WhatApp en selecteer je tekst om te vertalen. En heb je Europa Assist, schakel hen in om te communiceren met de garage.
Wij rijden net België in, nog twee uurtjes! Geen zin in nog een hotel.
Sterkte daar!!