Gestrand in Frankrijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Gestrand in Frankrijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:09

Loop naar de balie van het hotel en vraag hoe je iets kunt eten. :D

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:09

Ik heb afgelopen vakantie ook in elke dorp en regelmatig in de stad een geautomatiseerde pizzakiosk (of hoe zo'n hokje ook mag heten -O- ) zien staan. Geen idee of die pizza's te eten zijn overigens.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:10

OH, die zijn helemaal prima!
Overigens zitten daar mensen achter. Gewoon pizza bakkers :) Het is in de Corona tijd ontstaan. Geen menselijk contact, wel een pizza.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:39

Ooh wat super rot dat jullie gestrand zijn. Toeval wil dat wij afgelopen maandag in Parijs gestrand zijn met twee kleine kindjes, caravan en de auto. Wat een stress en onzekerheid brengt dat met zich mee. Het hielp ons heel erg om plannen te maken. Voor ons waren de opties: blijven in een hotel, terug met de trein, 1 van ons blijft en de rest gaat terug en laten ophalen door familie. Doordat we ons constant afhankelijk voelden van anderen (garage, sleepdienst, anwb enz) en die weinig helderheid gaven, hielp het om zelf weer wat meer regie te nemen.

Wij zijn inmiddels terug in NL en gaan de (gerepareerde) auto ophalen. Mochten we iets kunnen betekenen, laat het weten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:49

Vreselijk sterkte.. de ervaring leert dat mensen heel graag willen helpen, dus vraag vooral in het hotel waar je wel eten kunt halen. Ga lekker op pad en splits eventueel.

Wij zijn twee jaar geleden gestrand in het Zwarte Woud met twee kinderen van 4 en 6 jaar en een hond. Wat een stress.. vooral omdat de ANWB toen alleen een kleine auto beschikbaar had en daar de bench en al onze spullen niet inpasten. Heel erg ruzie moeten maken en uiteindelijk toen zelf een suv gehuurd waar wel alles in paste. Alle kosten hebben we overigens achteraf wel terug gekregen hoor.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:52

Beckie schreef:
Ik heb afgelopen vakantie ook in elke dorp en regelmatig in de stad een geautomatiseerde pizzakiosk (of hoe zo'n hokje ook mag heten -O- ) zien staan. Geen idee of die pizza's te eten zijn overigens.

Die zijn best eetbaar eigenlijk. Naargelang de tent die ze bevoorraad.
Maar zoiets is dan toch weer meer op het platteland dan midden Parijs denk ik.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 08:46

Goedemorgen allemaal, de nacht zit er op.. echt geslapen heb ik niet! We zijn nu idd aant kijken welke opties we hebben.. m'n man is al de garage aan het bellen, maar spreken zelf geen Frans dus moet t in t engels... en ze spreken bijna geen engels bij de sleepdienst. Dus dat is ook nog wel ff lastig...

Gister avond is t de Mac geworden, kids helemaal blij! Dat was nog relatief dichtbij..

We kunnen ook niet al te veel ondernemen vanwege de oude hond, die loopt niet al te makkelijk meer
...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:12

Ellendig. Hopelijk is het een beetje ok hotel en wijk waar jullie zitten en is een kort rondje wandelen met de hond redelijk te doen.

En helaas herkenbaar. Ik ben in de loop van de jaren helaas vaak gestrand met en zonder hond. En een keer met een hoogbejaarde hond en hoogbejaarde vader met bloedhitte -O- iets met foutje en de vervangende auto maatschappij die het verkloot had,

Als het goed is kan je verzekering ook zorgen voor de communicatie met de garage als je er zelf niet uitkomt. :j Gelukkig is het met voedsel gelukt.

Is er enig zicht op reparatie of vervangende auto of trein naar huis?

Ik heb ongeveer elke variant wel gehad. Leenauto tijdens reparatie, vervangende auto om thuis te komen. Vouwwagen die achterbleef met veel bagage daarvoor een aantal dagen oponthoudt ter reparatie van dat ding met moeten kopen van kleding en ander spul. Tijdelijk hotel tijdens het wachten op reparatie met taxi heen en weer. Luxe hotels, bagger hotels en alles daartussen in.

De laatste keer was afgelopen oud jaars avond stranden met een gesloopte uitlaat van de camper waardoor we uiteindelijk twee nachten in een volledig volgeboekt europapark :') in een nog peperduurdere hotelkamer en veel taxiritten gehad in afwachting van een open garage en de onderdelen die besteld moesten worden. gelukkig deels wel vergoed door anwb en reisverzekering

Maak er het beste van en probeer de lol er een beetje van in te zien. :j Die auto komt wel heel dan wel thuis.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:55

Als jullie langer moeten blijven - kijken naar een ander hotel in een omgeving met wat dingen te doen? (Wel afstemmen met verzekering ivm vergoeding).

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 10:01

:z
karuna schreef:
Ellendig. Hopelijk is het een beetje ok hotel en wijk waar jullie zitten en is een kort rondje wandelen met de hond redelijk te doen.

En helaas herkenbaar. Ik ben in de loop van de jaren helaas vaak gestrand met en zonder hond. En een keer met een hoogbejaarde hond en hoogbejaarde vader met bloedhitte -O- iets met foutje en de vervangende auto maatschappij die het verkloot had,

Als het goed is kan je verzekering ook zorgen voor de communicatie met de garage als je er zelf niet uitkomt. :j Gelukkig is het met voedsel gelukt.

Is er enig zicht op reparatie of vervangende auto of trein naar huis?

Ik heb ongeveer elke variant wel gehad. Leenauto tijdens reparatie, vervangende auto om thuis te komen. Vouwwagen die achterbleef met veel bagage daarvoor een aantal dagen oponthoudt ter reparatie van dat ding met moeten kopen van kleding en ander spul. Tijdelijk hotel tijdens het wachten op reparatie met taxi heen en weer. Luxe hotels, bagger hotels en alles daartussen in.

De laatste keer was afgelopen oud jaars avond stranden met een gesloopte uitlaat van de camper waardoor we uiteindelijk twee nachten in een volledig volgeboekt europapark :') in een nog peperduurdere hotelkamer en veel taxiritten gehad in afwachting van een open garage en de onderdelen die besteld moesten worden. gelukkig deels wel vergoed door anwb en reisverzekering

Maak er het beste van en probeer de lol er een beetje van in te zien. :j Die auto komt wel heel dan wel thuis.

Jeetje ook een ellende, onze hond is ook een hond van de dag zeg maar... ze is 15 jaar en kruising labrador.. ook voor haar pijnstillers moeten we terug eant die raken ook op ( voor atrose) wbt vervoer, er is nu uiteindelijk contact geweest met garage, die nemen vandaag contact met ons op...

Dit is echt niet leuk.. we gaan nu ff kijken naar hoe we de dag door komen.. hopelijk weten we snel meer...

Unwritten schreef:
Als jullie langer moeten blijven - kijken naar een ander hotel in een omgeving met wat dingen te doen? (Wel afstemmen met verzekering ivm vergoeding).

Verzekering geeft aan max €80 per dag per persoon.. voor hotel, dus dat is opzich wel fijn.. miss toch ff kijken naar ander hotel...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:09

Voor de medicatie kun je eventueel je eigen dierenarts bellen en vragen of deze een mail naar je kan sturen. Daarmee kun je naar een pharmacie die ook de dierengeneesmiddelen verzorgen naast de normale mensen medicatie mocht het nodig zijn. Ook daar ervaring mee :')

Geen idee in welke hoek jullie nu zitten. Maar een hotelwissel kan misschien handig zijn als jullie tenminste kunnen verplaatsen met een hond mee. Is er al een idee of er een vervang auto kan komen? Of kan jullie verzekeraar daar al meer over vertellen?

Bij vervanging geef even duidelijk door dat er een hond mee moet, bij niet elke auto mag of kan dat. Been there done that :+

Mijn hondje was toen 15 ook en mijn papa ruim 88 en het was 34 graden in de schaduw. De hele dag in luxemburg zitten wachten en kijken naar de vervangende auto waarvan ze zeker wisten dat die het niet was. -O- mijn papa en ik mochten met de sleepauto mee, mijn partner heeft mijn oudje in mijn rolstoel 15 km moeten overwandelen naar de auto ophaalplek toen. En daar hebben we dus vervolgens de hele dag in de bloedhitte buiten zitten wachten en bellen en wachten en bellen enz. Drama. Goddank goed afgelopen en de camper was vlot in nederland voor reparatie gelukkig.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 15:02

karuna schreef:
Voor de medicatie kun je eventueel je eigen dierenarts bellen en vragen of deze een mail naar je kan sturen. Daarmee kun je naar een pharmacie die ook de dierengeneesmiddelen verzorgen naast de normale mensen medicatie mocht het nodig zijn. Ook daar ervaring mee :')

Geen idee in welke hoek jullie nu zitten. Maar een hotelwissel kan misschien handig zijn als jullie tenminste kunnen verplaatsen met een hond mee. Is er al een idee of er een vervang auto kan komen? Of kan jullie verzekeraar daar al meer over vertellen?

Bij vervanging geef even duidelijk door dat er een hond mee moet, bij niet elke auto mag of kan dat. Been there done that :+

Mijn hondje was toen 15 ook en mijn papa ruim 88 en het was 34 graden in de schaduw. De hele dag in luxemburg zitten wachten en kijken naar de vervangende auto waarvan ze zeker wisten dat die het niet was. -O- mijn papa en ik mochten met de sleepauto mee, mijn partner heeft mijn oudje in mijn rolstoel 15 km moeten overwandelen naar de auto ophaalplek toen. En daar hebben we dus vervolgens de hele dag in de bloedhitte buiten zitten wachten en bellen en wachten en bellen enz. Drama. Goddank goed afgelopen en de camper was vlot in nederland voor reparatie gelukkig.

Goedemiddag,

Bedankt voor de uitgebreide post, ik zal vast gaan uitkijken naar een dierenarts hier in de buurt. We zitten ondertussen in een ander hotel, die iets groter is en ruimer opgezet is.

We hebben nog geen idee wat er met de auto mis is, ze zouden ons wat laten weten als ze meer weten, maar weet nog niks |( ... m'n man is maar weer aant bellen met ze want willen toch wel graag weten waar we aan toe zijn..

Vervelend voor jou dat jij ook in deze situatie hebt gezeten maar wel fijn voor mij dat je me een stuk op weg hebt geholpen. Super bedankt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:25

Unwritten schreef:

hotel met zwembad en een restaurant is met kinderen vooral ideaal :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:38

Och jee, wat een narigheid.

Je hebt het over de sleepdienst, maar heb je ook al contact gehad met de ANWB? En heb je vervangend vervoer (ook voor de caravan, want die is apart verzekerd via de aanhangerverzekering bij pechhulp)?

Je zou ook nog kunnen overwegen om familie/vrienden vragen jullie op te halen. Met een beetje geluk kan de caravan ook mee.

In elk geval heel veel sterkte :knuffel:

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:05

Heel veel sterkte

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:13

Vervangend vervoer krijg je meestal na twee werkdagen. Danwel moet het voertuig gerepareerd kunnen worden in die twee dagen.
Bij ons moest mijn man zelf gaan bellen naar garages in de omgeving ( in zijn beste frans).
Echter was er geen enkele die tijd had of het wilde nakijken en reparen.
Dus man weer verzekering gebeld. Die hebben vervangensld vervoer geregeld. Dit was na 1 werkdag. Maar als niemand het wil repareren of nakijken wordt het lastig.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 19:55

Ja we hebben nu 1 werkdag achter de rug maar nog niks gehoord... je zou denken dat ze nou t probleem wel gevonden zouden hebben.. miss nog niet gemaakt wel een probleem kunnen vinden... maar nog niks!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:05

Wat balen zeg. Hebben jullie nu wel iets te doen? En te eten?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:08

Is het zeker dat de garage vandaag open was?
Een heleboel bedrijven maken de brug vandaag.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 20:18

AnnemiekvM schreef:
Wat balen zeg. Hebben jullie nu wel iets te doen? En te eten?

We zijn een poos bezig geweest naar dit hotel te komen, en vanmiddag ff andere kleren gehaald, aangezien ik niet te veel mee kon nemen uit de aanhanger waar onze spullen in zaten.. had niet echt een rugzak of iets om wat in te doen... dus was ondergoed voor de kids, medicatie voor de hond en voor onze dochter, etc.. qua eten was t vandaag pizza :+ morgen hebben we hier ontbijt..dat is wel fijn!

Thioro schreef:
Is het zeker dat de garage vandaag open was?
Een heleboel bedrijven maken de brug vandaag.

De verzekering heeft de garage gesproken.. dus ben er eigenlijk vanuit gegaan dat ze dan ook wel open zijn voor reparatie.. maar dat is een aanname...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:00

Contact met de garage via de verzekering scheelt heel veel, zij hebben mensen in dienst die de taal spreken! Heb je van de verzekering niets terug gehoord? Mijn tip is: niets gehoord dan voor het einde van de dag bellen voor info.
Wij hebben 5 dagen op vervangend vervoer vanuit de verzekering moeten wachten, maar in de tussentijd met goedkeuring van de verzekering (dus vergoed) zelf een soort van alternatief geregeld

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:50

Wij zijn gisteren ook afgesleept in de buurt van Bordeaux. Gat in de voorband en geen nieuwe band te krijgen op de feestdag. Afslepen is geregeld door onze autoverzekering, in Spanje is dat inclusief. De garage had een eigen taxiservice, bagage bij gezet en naar restaurant gebracht. Akelig eind terug naar ons hotel gelopen. Ook niks te eten in de avond maar met handen en voeten een restje vleeswaren, brood en boter van het ontbijtbuffet gekregen. Restaurant van het hotel dicht wegens verbouwing en supermarkt wegens feestdag.

Vanmorgen geappt maar geen reactie en bellen in het Frans lukt me niet. Toen de Mercedes Mobile Service gebeld in Madrid (ik spreek wel vloeiend Spaans) en uitgelegd dat we óf vandaag weg konden of pas maandag. Ik heb hen gevraagd de garage te laten bellen en hem te vragen via WhatsApp met mij te communiceren, want daar zit een vertaalmogelijkheid op. Dus Spanje heeft de Franse afdeling ingeschakeld en zo is er contact gelegd.

Als het vandaag niet zou lukken, konden we een ander hotel (dit was sowieso vol vandaag) regelen en een huurauto tot maandag. Gelukkig bleek dat niet nodig, na WhatsApp dat ze anderhalf uur verderop twee voorbanden hadden gevonden die pasten. We werden met de taxi weer opgehaald en konden om 2 uur weer gaan rijden.

Morgen maar eens bellen waar ik mee alle rekeningen heen kan. De sleepwagen heeft de verzekering betaalt, Mercedes zegt de rest te doen (arbeid, taxi, hotel), alleen de banden zijn eigen kosten.

Kortom: goed geholpen. Tip: gebruik WhatApp en selecteer je tekst om te vertalen. En heb je Europa Assist, schakel hen in om te communiceren met de garage.

Wij rijden net België in, nog twee uurtjes! Geen zin in nog een hotel.

Sterkte daar!!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 22:59

Maartje_M schreef:
Contact met de garage via de verzekering scheelt heel veel, zij hebben mensen in dienst die de taal spreken! Heb je van de verzekering niets terug gehoord? Mijn tip is: niets gehoord dan voor het einde van de dag bellen voor info.
Wij hebben 5 dagen op vervangend vervoer vanuit de verzekering moeten wachten, maar in de tussentijd met goedkeuring van de verzekering (dus vergoed) zelf een soort van alternatief geregeld

Nee, we hadden vanmiddag rond 3 gebeld, nee meneer zodra er meer weten krijgt u een SMS :+ nou die moet nog komen.. dus morgen ( ochtend) bellen we nog maar een keer naar de verzekering.. dan gaan ze de garage maar ff achter de broek aan zitten.. al zal ie morgen wel dicht zijn...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 23:01

MoniqueT schreef:
Wij zijn gisteren ook afgesleept in de buurt van Bordeaux. Gat in de voorband en geen nieuwe band te krijgen op de feestdag. Afslepen is geregeld door onze autoverzekering, in Spanje is dat inclusief. De garage had een eigen taxiservice, bagage bij gezet en naar restaurant gebracht. Akelig eind terug naar ons hotel gelopen. Ook niks te eten in de avond maar met handen en voeten een restje vleeswaren, brood en boter van het ontbijtbuffet gekregen. Restaurant van het hotel dicht wegens verbouwing en supermarkt wegens feestdag.

Vanmorgen geappt maar geen reactie en bellen in het Frans lukt me niet. Toen de Mercedes Mobile Service gebeld in Madrid (ik spreek wel vloeiend Spaans) en uitgelegd dat we óf vandaag weg konden of pas maandag. Ik heb hen gevraagd de garage te laten bellen en hem te vragen via WhatsApp met mij te communiceren, want daar zit een vertaalmogelijkheid op. Dus Spanje heeft de Franse afdeling ingeschakeld en zo is er contact gelegd.

Als het vandaag niet zou lukken, konden we een ander hotel (dit was sowieso vol vandaag) regelen en een huurauto tot maandag. Gelukkig bleek dat niet nodig, na WhatsApp dat ze anderhalf uur verderop twee voorbanden hadden gevonden die pasten. We werden met de taxi weer opgehaald en konden om 2 uur weer gaan rijden.

Morgen maar eens bellen waar ik mee alle rekeningen heen kan. De sleepwagen heeft de verzekering betaalt, Mercedes zegt de rest te doen (arbeid, taxi, hotel), alleen de banden zijn eigen kosten.

Kortom: goed geholpen. Tip: gebruik WhatApp en selecteer je tekst om te vertalen. En heb je Europa Assist, schakel hen in om te communiceren met de garage.

Wij rijden net België in, nog twee uurtjes! Geen zin in nog een hotel.

Sterkte daar!!

Oh jeetje jullie hadden ook dikke pech dus! Ik ga vragen of t via app kan, super goede tip! We gaan kijken of dit lukt..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 23:12

Zo dus: was test naar mijn man :-)

Afbeelding

Afbeelding