Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petpa schreef:Yenni schreef:Je wast het veel te veel. De kunst is om het 1 of 2 x per week te wassen. Veel beter voor je haar. Dit kun je rekken met droog shampoo. Iedere keer een dag langer wachten met wassen. Het zal eerst vetter worden daarna word het beter
Uit ervaring weet ik dat dit de oplossing is!
xChanelx schreef:Bij mij heeft de overstap naar shampoobars een mooi verschil gemaakt. Ik gebruik de 'La vie en rose' van HappySoaps en ben daar erg tevreden over.
Amado7 schreef:Hier ook van alles geprobeerd. Allerlei soorten shampoo zonder sls etc. Haar trainen, niks hielp.
Ik ben het toen na een tip van iemand met baking soda gaan wassen. Na een maand was ik van om de dag wassen uitgebouwd naar 1 a 2 keer per week. Of het goed is voor je haar is de vraag, officieel moet je het uitspoelen met appelazijn omdat de baking soda niet zo goed is voor je huid. Ik heb er echter nooit last van gehad, van een jeukende hoofdhuid dus ik heb het nooit nagespoeld. Mijn haar werd er minder pluizig van, veel zachter en veel minder snel vet.
Inmiddels ben ik weer terug bij shampoo omdat dat net iets sneller gaat en direct wordt mijn haar weer sneller vet dus ik ga binnenkort weer over naar backing soda denk ik. 1 keer per week wassen was ideaal na mijn hele leven lang al om de dag wassen.
prugelpiet schreef:Amado7 schreef:Hier ook van alles geprobeerd. Allerlei soorten shampoo zonder sls etc. Haar trainen, niks hielp.
Ik ben het toen na een tip van iemand met baking soda gaan wassen. Na een maand was ik van om de dag wassen uitgebouwd naar 1 a 2 keer per week. Of het goed is voor je haar is de vraag, officieel moet je het uitspoelen met appelazijn omdat de baking soda niet zo goed is voor je huid. Ik heb er echter nooit last van gehad, van een jeukende hoofdhuid dus ik heb het nooit nagespoeld. Mijn haar werd er minder pluizig van, veel zachter en veel minder snel vet.
Inmiddels ben ik weer terug bij shampoo omdat dat net iets sneller gaat en direct wordt mijn haar weer sneller vet dus ik ga binnenkort weer over naar backing soda denk ik. 1 keer per week wassen was ideaal na mijn hele leven lang al om de dag wassen.
Hoe werkt dat? Maak je een papje, of strooi je de baking soda gewoon op nat haar?
Soepblik schreef:Bij mij was de truc om er gewoon geld tegenaan te gooien. En dan bedoel ik niet simpelweg een dure shampoo kopen omdat hij duur is, maar een shampoo die duur is omdat er veel onderzoek in zit en er een product wordt neergezet met daadwerkelijk werkzame stoffen. Ik was nu met OUAI en heb zowel de normale shampoo en conditioner als de detox shampoo. Probleem meteen opgelost; mijn haar voelt gevoed aan en krijgt ook na 5 dagen niet wassen niet meer dat vieze vettige gevoel wat ik voorheen had. Het wordt uiteindelijk wel vies natuurlijk, maar niet op een manier dat het slecht gaat zitten en vies slap wordt?
Met name de detox shampoo is erg goed (er zijn meer merken die een clarifying shampoo verkopen) - die is er echt op ontworpen om ál het vuil en de chemische stoffen die niet in je haar of op je hoofd horen te verwijderen.
Ik weet niet wat voor shampoo je nu gebruikt, maar er zijn gewoon heel veel merken, ook dure merken, waar je haar niet echt schoon van wordt, maar schoon lijkt en chemicalien achterlaat die je haar weer sneller vet maken of juist precies die stoffen die je hoofdhuid nodig heeft om correct te kunnen functioneren onttrekt, waardoor je blijft wassen = meer shampoo verkopen. Heel simpel. Voorheen deed ik 2 maanden met een fles; met m'n OUAI producten heb ik anderhalf jaar gedaan.
Storm schreef:Welke droogshampoo gebruikte je? Bij mij (ik had hetzelfde probleem als jij) werken sommige totaal niet. Ik gebruik nu Batiste Droogshampoo, deze hebben ze ook vaak bij de Action maar ook bij de bekende drogisterijen. Bekijk een YouTube filmpje hoe je moet sprayen en spray voldoende.
Ik ben van iedere dag wassen naar 1 keer per 3 dagen gegaan sinds ik op de 2e en 3e dag droogshampoo gebruik. Wel gebruik ik ook een shampoo bar zonder sulfaten.