Zonwering kant en klaar bouwmarkt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Zonwering kant en klaar bouwmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 08:35

Aan de buitenkant kan je alles plakken. Als je aan de binnenkant gaat plakken dan is er kans op breuk omdat de temperatuur tussen de glaslagen te hoog kan worden. Er schijnt wel folie te zijn voor de binnenkant van HR+ of HR++ glas maar dan moet je goed kijken welke en lees de kleine lettertjes ook. Ik zou dat iig niet aandurven tenzij op enkelglas.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 08:41

veneri schreef:
Maar dat folie kan niet zomaar op alle raamsoorten geplakt worden toch?

Aan de buitenkant kan het folie wat wij hebben gewoon veilig geplakt worden. Wij hebben zelfs 3 laags glas.
Dit komt omdat her aan de buitenzijde zit. Dan houd je de warmte/zon van het glas af.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 08:45

veneri schreef:
Maar dat folie kan niet zomaar op alle raamsoorten geplakt worden toch?

Wel aan de buitenkant.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 10:15

En nu iets tijdelijks erop plakken wat er mogelijk wat minder fraai uitziet en alvast een bestelling plaatsen online? Voor spul wat je de komende jaren kan gebruiken?
Ik heb 2 jaar geleden uit nood van die folie warmte dekejs gebruikt aan de buitenkant van de ramen. Waren iets van 1euro per stuk. Van dat folie wat je in een ehbo setje vaak ziet. Die heeft een goudkleurige en een zilverkant. Werkte super en er kwam nog iets licht naar binnen maar het zag er natuurlijk niet uit :o
Meteen online raambedekking met zuignappen besteld. Even ramen opmeten en klaar. Ik had ze snel in huis. Echt super op dingen.
Makkelijk te bevestigen en ze maken de kamer zo 7 graden koeler. Uitgetest op 2 ramen. Raam zonder was aan de binnenkant gloeiend heet. Raam met de zonwering voelde koud aan. Ze hangen hier ongeveer 5 maanden per jaar. Ziet er netjes uit, blijft goed zitten en je kan nog naar buiten kijken.