Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
speurneusc schreef:omdat het nep is, ze willen dat je abonnement neemt.
speurneusc schreef:ik heb geen drive, bewust niet, krijg dagelijk mails op mijn hotmail over dat ik moet beveiligen en beveiligings programmas moet aanschaffen, dat ze dreigingen hebben gevonden en geinfecteerde bestanden... dat ik mij mails en bestanden kwijt raak omdat ze die gaan wissen omdat ik geen ruimte meer heb, heb nog paar uur om ruimte in te kopen door abonnement.....
alles constant weggeklikt en ben er nog steeds
Lindsey_99 schreef:Ik heb overal de synchronisatie met mijn telefoon richting de cloud uitgezet voor foto's. Zo eens per zoveel tijd download ik ze naar mijn pc.
Mijn vorige telefoon had ruimte voor een microSD waar ik alle foto's opsloeg, en die gingen eens per zoveel tijd naar een externe drive voor opslag.
Foutje...mijn huidige samsung heeft geen sd-card ruimte. (pieptelefoon)
Google, Drive etc dwingt je gewoon naar een betaald abonnement. No way.
Je kunt bij Gmail een nieuw emailadres nemen. Ik heb er 3 of zo, en 2 ervan laat ik forwarden naar mijn meest gebruikte emailadres.
Mjelleke schreef:Als je whatsapp backups aan hebt staan dan kan het ook daaraan liggen. Whatsapp backups telden in het verleden niet mee voor je opslaglimiet, maar dat hebben ze veranderd (en voor zover ik heb begrepen rollen ze die verandering geleidelijk uit over alle gebruikers). Als je regelmatig foto's of filmpjes verstuurt (wie niet?) dan zit die 15Gb heel snel vol.
Ik zit zelf nu trouwens op 280Gb, heb een abbo voor 2Tb en kan voorlopig nog wel eventjes vooruit.
Boyzone schreef:Mjelleke schreef:Als je whatsapp backups aan hebt staan dan kan het ook daaraan liggen. Whatsapp backups telden in het verleden niet mee voor je opslaglimiet, maar dat hebben ze veranderd (en voor zover ik heb begrepen rollen ze die verandering geleidelijk uit over alle gebruikers). Als je regelmatig foto's of filmpjes verstuurt (wie niet?) dan zit die 15Gb heel snel vol.
Ik zit zelf nu trouwens op 280Gb, heb een abbo voor 2Tb en kan voorlopig nog wel eventjes vooruit.
Maar waar vind je die op je Gmail account?
Ik heb al een aantal keer gezocht en kan ze niet vinden.
De foto's verplaats ik naar mijn pc en dat wil ik ook wel doen met whatsapp maar ja, dan moet je wel weten waar ze staan.
nienke555 schreef:Ik kreeg dezelfde mail inderdaad. Ook voornamelijk foto’s die ruimte innamen.
Ik heb deze stappen gedaan, nu heb ik weer bijna alle ruimte:
In de ‘Google foto’s’ app op je mobiel rechtsbovenaan op je foto/naam klikken. Dan naar onder scrollen naar ‘instellingen voor Google foto’s’ (kan vast ook op laptop).
Daar op klikken, dan back-up op uit zetten.
Daarna op een ander apparaat dan je telefoon inloggen op je Google account. Daar ben ik gewoon naar het kopje foto’s gegaan en heb ik alle foto’s verwijderd. Ik heb ze niet in de prullenbak gesleept maar echt op verwijderen geklikt. Die foto’s staan nu dus nog wel op mijn mobiel, maar niet in mijn Google account. Je moet het dus niet in de Google foto’s app op je mobiel verwijderen want dan worden de foto’s helemaal verwijderd. Vanaf laptop verwijdert hij ze alleen uit je Google account.
Heb deze link gebruikt als stappenplan: https://nl.wikihow.com/Foto%27s-verwijd ... e-telefoon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ipsilonka schreef:mooney schreef:Dan heb je ergens op je mobiel aanstaan dat je een backup van je foto's op google wilt hebben. Dus dat moet je uitzetten als je de foto's niet alles wilt laten overnemen.
Als dat al uit is weet ik het niet, bij mij werkt verwijderen en daarna prullenbak leegmaken (en komt er niets op wat ik er niet handmatig opzet).
Dit dus, maar ik kan niet vinden waar ik dat uit zet. Hier al tijden ook dat gedoe.