Help, gmail postvak is vol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:51

Grrr, zit hier ook mee. Nu overweeg ik een nieuw emailadres te nemen. Kan dat bij Gmail of moet het ergens anders en wie weet welke ook gratis is zonder binnenkort weer dat gezeur over te weinig opslag?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:04

Ik heb overal de synchronisatie met mijn telefoon richting de cloud uitgezet voor foto's. Zo eens per zoveel tijd download ik ze naar mijn pc.
Mijn vorige telefoon had ruimte voor een microSD waar ik alle foto's opsloeg, en die gingen eens per zoveel tijd naar een externe drive voor opslag.
Foutje...mijn huidige samsung heeft geen sd-card ruimte. (pieptelefoon)
Google, Drive etc dwingt je gewoon naar een betaald abonnement. No way.
Je kunt bij Gmail een nieuw emailadres nemen. Ik heb er 3 of zo, en 2 ervan laat ik forwarden naar mijn meest gebruikte emailadres.

purny

Re: Help, gmail postvak is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:16

Hier ook hetzelfde. Krijg geen emails meer.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:19

Irritant hoor!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:25

Hier per ongeluk 1 keer mijn fotos een backup gemaakt. Ik kan ze alleen handmatig 1 voor 1 weer eruit verwijderen op mijn telefoon. Zou willen dat dat sneller gaat of dat ik ze via pc kon zien. Gelukkig ander mailadres.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:32

laura22 schreef:
Ik heb dat met hotmail, ook de mails die ik wis blijven in mijn postvak staan.

ja hetzelfde, ik heb om die reden dus maar gewoon extra opslag gekocht die nu blijkbaar alweer vol zit :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:06

omdat het nep is, ze willen dat je abonnement neemt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:40

Maar hoe krijg je dan weer mails?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:45

door je prullebak te legen, je spambox hele oude emails

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:51

Ik kreeg dezelfde mail inderdaad. Ook voornamelijk foto’s die ruimte innamen.

Ik heb deze stappen gedaan, nu heb ik weer bijna alle ruimte:

In de ‘Google foto’s’ app op je mobiel rechtsbovenaan op je foto/naam klikken. Dan naar onder scrollen naar ‘instellingen voor Google foto’s’ (kan vast ook op laptop).

Daar op klikken, dan back-up op uit zetten.

Daarna op een ander apparaat dan je telefoon inloggen op je Google account. Daar ben ik gewoon naar het kopje foto’s gegaan en heb ik alle foto’s verwijderd. Ik heb ze niet in de prullenbak gesleept maar echt op verwijderen geklikt. Die foto’s staan nu dus nog wel op mijn mobiel, maar niet in mijn Google account. Je moet het dus niet in de Google foto’s app op je mobiel verwijderen want dan worden de foto’s helemaal verwijderd. Vanaf laptop verwijdert hij ze alleen uit je Google account.

Heb deze link gebruikt als stappenplan: https://nl.wikihow.com/Foto%27s-verwijd ... e-telefoon

Afbeelding

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:52

speurneusc schreef:
door je prullebak te legen, je spambox hele oude emails

Die zijn allebei leeg

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:05

speurneusc schreef:
omdat het nep is, ze willen dat je abonnement neemt.

Er is niets nep aan. Je kan gewoon doorklikken om te kijken waar de boel verstopt zit en het daar dan opruimen. Dat hoeft niet in je mail te zitten, maar kan ook je Google Drive en dat soort zaken zijn.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:07

Als je whatsapp backups aan hebt staan dan kan het ook daaraan liggen. Whatsapp backups telden in het verleden niet mee voor je opslaglimiet, maar dat hebben ze veranderd (en voor zover ik heb begrepen rollen ze die verandering geleidelijk uit over alle gebruikers). Als je regelmatig foto's of filmpjes verstuurt (wie niet?) dan zit die 15Gb heel snel vol.

Ik zit zelf nu trouwens op 280Gb, heb een abbo voor 2Tb en kan voorlopig nog wel eventjes vooruit.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:09

ik heb geen drive, bewust niet, krijg dagelijk mails op mijn hotmail over dat ik moet beveiligen en beveiligings programmas moet aanschaffen, dat ze dreigingen hebben gevonden en geinfecteerde bestanden... dat ik mij mails en bestanden kwijt raak omdat ze die gaan wissen omdat ik geen ruimte meer heb, heb nog paar uur om ruimte in te kopen door abonnement.....

alles constant weggeklikt en ben er nog steeds

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:33

speurneusc schreef:
ik heb geen drive, bewust niet, krijg dagelijk mails op mijn hotmail over dat ik moet beveiligen en beveiligings programmas moet aanschaffen, dat ze dreigingen hebben gevonden en geinfecteerde bestanden... dat ik mij mails en bestanden kwijt raak omdat ze die gaan wissen omdat ik geen ruimte meer heb, heb nog paar uur om ruimte in te kopen door abonnement.....

alles constant weggeklikt en ben er nog steeds

Mails met 'je hebt nog x uur' is niet iets wat bedrijven als Google of Microsoft sturen. Die sturen dat je opslag vol is en dat je op moet schonen en mogelijk dat bepaalde zaken niet meer werken tot er weer ruimte beschikbaar is. Klinkt alsof je te maken hebt met phishing emails.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:38

Dit topic is voor mij een waardevolle reminder om hier tijdig de boel even op te schonen.
Dankjewel dus: en ik hoop dat iedereen zo weer ruimte heeft.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:57

Lindsey_99 schreef:
Ik heb overal de synchronisatie met mijn telefoon richting de cloud uitgezet voor foto's. Zo eens per zoveel tijd download ik ze naar mijn pc.
Mijn vorige telefoon had ruimte voor een microSD waar ik alle foto's opsloeg, en die gingen eens per zoveel tijd naar een externe drive voor opslag.
Foutje...mijn huidige samsung heeft geen sd-card ruimte. (pieptelefoon)
Google, Drive etc dwingt je gewoon naar een betaald abonnement. No way.
Je kunt bij Gmail een nieuw emailadres nemen. Ik heb er 3 of zo, en 2 ervan laat ik forwarden naar mijn meest gebruikte emailadres.

Nee hoor, je bent echt helemaal vrij om zelf voor backup-/opslaglocaties te zorgen.

Gemak dient de mens en de meeste mensen kiezen voor dat gemak dus die hebben al die tijd dat het gratis was gewoon volop gebruik gemaakt van het gemak. Nu moet je boven een bepaalde hoeveelheid opslag betalen (nogal logisch lijkt me) en moet je dus even gaan nadenken over wat je wil.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:09

Mjelleke schreef:
Als je whatsapp backups aan hebt staan dan kan het ook daaraan liggen. Whatsapp backups telden in het verleden niet mee voor je opslaglimiet, maar dat hebben ze veranderd (en voor zover ik heb begrepen rollen ze die verandering geleidelijk uit over alle gebruikers). Als je regelmatig foto's of filmpjes verstuurt (wie niet?) dan zit die 15Gb heel snel vol.

Ik zit zelf nu trouwens op 280Gb, heb een abbo voor 2Tb en kan voorlopig nog wel eventjes vooruit.

Maar waar vind je die op je Gmail account?
Ik heb al een aantal keer gezocht en kan ze niet vinden.
De foto's verplaats ik naar mijn pc en dat wil ik ook wel doen met whatsapp maar ja, dan moet je wel weten waar ze staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:11

Ik ga nu vandaag beginnen met het verwijderen van de Watsapp foto's. Hopelijk komt er dan veel ruimte vrij (zijn er over de 2000 foto's)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:52

Vergeet ook niet je verzonden mails te verwijderen.
Daar haalde ik vandaag het meeste resultaat mee. Ik had meerdere mails verzonden van ongeveer 30 MB per stuk.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 10:17

Boyzone schreef:
Mjelleke schreef:

Maar waar vind je die op je Gmail account?
Ik heb al een aantal keer gezocht en kan ze niet vinden.
De foto's verplaats ik naar mijn pc en dat wil ik ook wel doen met whatsapp maar ja, dan moet je wel weten waar ze staan.

Je kunt in de whatsapp instellingen (en dan zoeken op backup) zien of je backups aan hebt staan.

Ik ben nu zelf weer eens een backup van whatsapp aan het maken, de mijne komt nu op 6.3 Gb.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 10:40

Cchanny schreef:
Vergeet ook niet je verzonden mails te verwijderen.
Daar haalde ik vandaag het meeste resultaat mee. Ik had meerdere mails verzonden van ongeveer 30 MB per stuk.

Goede tip, ik had heel veel mails mer grote bestanden in mijn verzonden staan

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:18

nienke555 schreef:
Ik kreeg dezelfde mail inderdaad. Ook voornamelijk foto’s die ruimte innamen.

Ik heb deze stappen gedaan, nu heb ik weer bijna alle ruimte:

In de ‘Google foto’s’ app op je mobiel rechtsbovenaan op je foto/naam klikken. Dan naar onder scrollen naar ‘instellingen voor Google foto’s’ (kan vast ook op laptop).

Daar op klikken, dan back-up op uit zetten.

Daarna op een ander apparaat dan je telefoon inloggen op je Google account. Daar ben ik gewoon naar het kopje foto’s gegaan en heb ik alle foto’s verwijderd. Ik heb ze niet in de prullenbak gesleept maar echt op verwijderen geklikt. Die foto’s staan nu dus nog wel op mijn mobiel, maar niet in mijn Google account. Je moet het dus niet in de Google foto’s app op je mobiel verwijderen want dan worden de foto’s helemaal verwijderd. Vanaf laptop verwijdert hij ze alleen uit je Google account.

Heb deze link gebruikt als stappenplan: https://nl.wikihow.com/Foto%27s-verwijd ... e-telefoon

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Bedankt, dit ga ik ook doen!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:28

Ipsilonka schreef:
mooney schreef:
Dan heb je ergens op je mobiel aanstaan dat je een backup van je foto's op google wilt hebben. Dus dat moet je uitzetten als je de foto's niet alles wilt laten overnemen.
Als dat al uit is weet ik het niet, bij mij werkt verwijderen en daarna prullenbak leegmaken (en komt er niets op wat ik er niet handmatig opzet).

Dit dus, maar ik kan niet vinden waar ik dat uit zet. Hier al tijden ook dat gedoe.

Het is op elke telefoon net even anders natuurlijk, maar op een Android telefoon ga je naar normaal gesproken naar Instellingen --> Google en dan moet je backup voor foto's en video's uit zetten.

.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:44

Op de externe harde schijf een back up maken en alles online wegmikken!