Wat zou jij doen? Situatie met werkbestie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:16

Urbanus schreef:
Nee, gaat niet om mij of mijn partner. Bevriend stel.

Dat is trouwens zo frustrerend, want ze willen geen sensa :')

Oooooh. Gewoon niet mee bemoeien. Makkelijk zat.
Hooguit haar het advies geven om haar vent te vragen wat er gebeurd is. Wil ze dat niet, ook goed.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:16

Urbanus schreef:
Zebrastreep schreef:
Eerst paar dagen laten rusten zodat ze na kan denken en jij het laten bezinken. Dan het maar eens proberen uit te praten.

Edit ik begrijp nu dat het om jouw partner gaat. Maar ze wil nog wel bevriend zijn met jou?

Ah ! Nu begrijp ik het :')

Wel leuk dat drama, maar dan blijf ik bij mijn advies. Even een tijdje laten rusten, vaak trekken mensen wel weer enigsinds bij.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:18

Zebrastreep schreef:
Urbanus schreef:

Ah ! Nu begrijp ik het :')

Wel leuk dat drama, maar dan blijf ik bij mijn advies. Even een tijdje laten rusten, vaak trekken mensen wel weer enigsinds bij.

En soms trekken ze niet bij. En das ook goed, want dan is de vriendschap gewoon verjaard :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 13:20

Ibbel schreef:
Urbanus schreef:

Oooooh. Gewoon niet mee bemoeien. Makkelijk zat.
Hooguit haar het advies geven om haar vent te vragen wat er gebeurd is. Wil ze dat niet, ook goed.

Nee, maar daardoor raakten wij wel in een groepsdiscussie waarbij de vrouwen het wel tot de bodem zouden uitzoeken en de mannen zeiden dat ze het zouden negeren.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:39

Urbanus schreef:
ze willen geen sensa :')

Wat ontiegelijk saai.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 14:12

Telpeva schreef:
Urbanus schreef:
Vanuit mezelf: ik zou echt zo nieuwsgierig zijn wat er is gebeurd hé? :')

Vooral dit ja :+ en mijn innerlijke Karen/Gerda die wil graag weten of ik dit wel of niet ook nog met de manager van de partner wil spreken.

Wat bedoel je met innerlijke Karen/Gerda?

GDG

Re: Wat zou jij doen? Situatie met werkbestie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 14:26

Ik zou het ze vooral lekker zelf laten uitzoeken. Ik wil best horen van mijn partner wat er nou gespeeld heeft maar verder, nee hoor, ik laat het niet mijn relatie met mijn collega beïnvloeden (tenzij er iets heel ergs blijkt te spelen).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:53

_Anne_V schreef:
Telpeva schreef:
Vooral dit ja :+ en mijn innerlijke Karen/Gerda die wil graag weten of ik dit wel of niet ook nog met de manager van de partner wil spreken.

Wat bedoel je met innerlijke Karen/Gerda?

Google:

Een karen is een vrouw die veel klaagt, buitenproportionele verwachtingen heeft en naar de manager vraagt als iets haar niet bevalt. Dit begrip komt uit Amerika en wordt ook in Nederland gebruikt. Later ontstond er een Nederlandse variant: Gerda.

Dus haar innerlijke klager/zeiker vraagt zich af of ze dit niet ook op werk moet neerleggen bij LG.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:44

Met als kanttekening, de manager die uitspraken en taalgebruik van de partner in zijn vrije tijd zal beheren dat zal de partner zelf zijn. Als het rotopmerkingen zouden zijn die ik zelf ook ècht niet acceptabel zou vinden, dan zou ik mijn partner er zelf ook over willen spreken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 16:54

Maar ff... wat was de vriendschap sowieso al voor vriendschap als je als volwassen kerel een ander een berichtje stuurt met ik wil geen vrienden meer zijn.. is dat geen middelbaar school gedrag :') ?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:22

Mondy schreef:
Maar ff... wat was de vriendschap sowieso al voor vriendschap als je als volwassen kerel een ander een berichtje stuurt met ik wil geen vrienden meer zijn.. is dat geen middelbaar school gedrag :') ?

Goh, het lijkt misschien een beetje kinderachtig, maar anderzijds ik lees in dat bericht vooral dat diegene zijn grens aangeeft.

Als het niet over jullie gaat, TS, zou ik er verder ook niet tussenkomen. Het zijn jullie zaken niet en het zijn volwassen mensen die dat zelf prima kunnen oplossen. Ze lossen het op een andere manier op dan jij zou doen wellicht, maar dat is hun keuze.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar zoals ik het lees is het stel waarmee jullie bevriend zijn het stel waarvan partner het bericht ontvangen heeft. Zeker als ik tot het andere stel zou behoren, zou ik er absoluut niet mee gediend zijn dat het in een vriendengroep van de andere kant zo bediscussieerd wordt en dat het zelfs op internet gegooid wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 18:24

Ik denk dat er niemand wakker van ligt dat het zo summier op bokt staat.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:26

Ik snap niet waarom men altijd zo graag het naadje van de kous wil weten.
Deze mensen zijn heel duidelijk, geen 'sensa' te willen.
Waarom dit dan op bokt zetten, het is toch gewoon iets tussen hun 4en?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 19:27

NoGo schreef:

Nou nee, het is in onze groep gedeeld omdat ze meer meningen wilden. En ik heb het op bokt gedeeld om meer meningen te vragen.

Het gaat niet om het naadje, ik hoef niet te weten wat er is gebeurd, ik ben wel benieuwd naar wat anderen zouden doen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:29

Urbanus schreef:
Nou nee, het is in onze groep gedeeld omdat ze meer meningen wilden. En ik heb het op bokt gedeeld om meer meningen te vragen.

Het gaat niet om het naadje, ik hoef niet te weten wat er is gebeurd, ik ben wel benieuwd naar wat anderen zouden doen.

Je had misschien duidelijkere antwoorden gekregen als je dat vanaf het begin had aangegeven :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:31

Voor mij was het duidelijker geweest als je meteen had gezegd dat het niet om jou bestie en vriend ging.

Nu is het gewoon niet bemoeien en laat ze het zelf maar uitzoeken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 19:31

DuoPenotti schreef:
Voor mij was het duidelijker geweest als je meteen had gezegd dat het niet om jou bestie en vriend ging.

Niemand bemoeit zich, maak je niet druk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:33

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:

Niemand bemoeit zich, maak je niet druk.

_O-

ik geloof toch dat enige die zich wel druk maakt jij bent, met het openen van het topic.
Niet de rest die reageert :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:35

Oh ik ben echt saai geloof ik, zoiets interesseert me echt niets, ik denk dan "zoek het uit" en ik ga wat anders doen :D.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 19:36

DuoPenotti schreef:
ik geloof toch dat enige die zich wel druk maakt jij bent, met het openen van het topic.
Niet de rest die reageert :')

Ja, omdat we benieuwd waren naar meningen omdat het in onze groepsapp zo verschillend is. Maar niemand die deze mensen gaat vertellen wat ze moeten doen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:36

Urbanus schreef:
NoGo schreef:

Dat was mij niet duidelijk.
Blijf ik erbij dat het iets is tussen hun 4en.
prutsmuts binnen een groep krijg je altijd als men dit soort dingen gaat delen, dus alleen maar chapeau voor degene die geen 'sensa' wil.
Lekker samen laten uitzoeken, het zijn tenslotte (neem ik aan) volwassenen en er zal niet voor niets zo een app gestuurd worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 19:38

Behalve dan dat degene die geen sensa wilde het met de vriendengroep heeft gedeeld om te vragen wat wij zouden doen. Ik zou de confrontatie wel zijn aangegaan denk ik, hij kiest ervoor om het niet te doen.

Het andere stel zit niet in onze groep, niemand kent ze.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:43

Urbanus schreef:
Ja, omdat we benieuwd waren naar meningen omdat het in onze groepsapp zo verschillend is. Maar niemand die deze mensen gaat vertellen wat ze moeten doen.

Als ik je goed begrepen was de consensus in jullie groepsapp dat de vrouwen het wilden uitpraten en het voor de mannen direct klaar was.

Wat is jouw reden om aan te nemen dat de vrouwen op bokt anders zouden reageren?

Je hebt de vraag verder niet als zodanig gesteld, en het antwoord van de vrouwen op bokt is: "niet mee bemoeien, hooguit aan partner vragen 'watskeburt' maar verder niks" en daar heb je dus geen ene piep aan.

De conclusie uit de groepsapp is: vrouwen willen het uitpraten (praten over emoties), en mannen doen of hun neus bloedt (praten niet over emoties). Verbaast jullie dat nou zo heel erg?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:49

Om er wat meer over te zeggen zou ik ook de context heel graag willen weten, maar buiten dat, dit soort dingen doe je toch niet met een appje. Dan bel je toch even of je spreekt IRL af.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 20:03

Pff wat een vermoeiende toestand..

Tuurlijk zou mijn partner me vertellen wat er is gebeurt. Raar als die het zou verzwijgen toch? En ook raar als de goede vriendin haar mond erover zou houden. Mysterieus gedoe is totaal niet mijn ding. Iemand die daar in zwelgt is sowieso niet mijn vriendin. Dus vermoedelijk voor mij een teken om op privevlak afstand te nemen van collega.