Foto's van iPhone op laptop overzetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:34

Ik doe het nog steeds gewoon via USB.
Ik moet wel even toestemming geven op de telefoon naa het verbinden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 15:36

Na een paar uur hoop ik toch dat deze geladen zijn. Heb er de halve dag aan gespendeerd maar niet gelukt dus.

Cursebreaker, aaaah top die synchronisatie stond uit, had ik zelf waarschijnlijk nooit gevonden _O- _/-\o_

8nnemiek

Re: Foto's van iPhone op laptop overzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:51

Deze moet in ieder geval aan staan:
Afbeelding

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:03

_Tarzan schreef:
Na een paar uur hoop ik toch dat deze geladen zijn. Heb er de halve dag aan gespendeerd maar niet gelukt dus.

Cursebreaker, aaaah top die synchronisatie stond uit, had ik zelf waarschijnlijk nooit gevonden _O- _/-\o_

230 gb kan wel even duren. Ik zou sowieso zorgen dat je iPhone aan de lader ligt en met wifi verbonden

heb je ook de iCloud app op je laptop geïnstalleerd?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 07:59

Dankjewel lieve bokkers _/-\o_
De synchronisatie van de foto’s staat nu op 21GB en gisteren pas op 3 dus het lijkt te lukken! :D

App van iCloud heb ik niet op de pc, wist niet dat dat kon, ga ik nog even naar kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:14

Ibbel schreef:
Ik heb een iPhone 14, en die hang ik gewoon met een USB-kabel aan de Windows computer. Ik gebruik geen iTunes. Telefoon vraagt wél 'of je deze computer vertrouwt', en sinds de laatste update moet ik daarvoor mijn telefoonpincode invoeren, maar daarna zie ik de telefoon en de foto's gewoon in Windows verkenner.
Maw, dat moet dus echt gewoon kunnen. Zelfs zonder iTunes. En zeker zonder iCloud, want die is leeg bij me.

Deze dus.
Heb de 13 mini en die hang ik gewoon inderdaad met een USB aan mijn laptop.
Ik doe om een berg gezeur te voorkomen alles via vekenner
I cloud heb je niet nodig.
Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 09:17

Maar dat lukte hier dus gewoon niet helaas -O-
Geen idee waarom niet ..

Hoop snel via iCloud alles op m'n laptop te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:31

_Tarzan schreef:
Maar dat lukte hier dus gewoon niet helaas -O-
Geen idee waarom niet ..

Hoop snel via iCloud alles op m'n laptop te hebben!

I cloud op je laptop heeft maar een beperkte ruimte wat betreft opslag, anders moet je gaan bijkopen.
Vandaar dat mijn foto's (via mijn laptop) op een externe HD staan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:23

Morganlefay schreef:
I cloud op je laptop heeft maar een beperkte ruimte wat betreft opslag, anders moet je gaan bijkopen.
Vandaar dat mijn foto's (via mijn laptop) op een externe HD staan.

Maar die beperkte ruimte is oneindig herbruikbaar hè. Het is niet zo dat je eenmalig 200G in je cloud kunt mieteren. Dus als tussenstation kun je die cloud prima gebruiken (wat jijzelf dus ook kennelijk doet).
TS wil de foto's naar haar computer schuiven zodat de telefoon weer geheugenruimte heeft. Ze heeft het niet over een back-up in icloud.

Ikzelf bewaar niets in welke cloud dan ook. Ik heb gewoon een eigen server (niet in huis) en een externe HD naast de HD van mijn laptop. Mocht het huis affikken staat alles op de server, mocht de laptop crashen heb ik een back-up op de externe HD en op de server.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 13:29

Nee precies. Zodra je het op je laptop, externe schrijf of whatever hebt staan kan iCloud weer leeg of deels leeg, etc. Zo doe ik dat al jaren. Ik heb alles op externe schijven staan en usb sticks (welke ik elke paar jaar vervang wel en heb kopieën bij familie liggen) en iCloud maak ik dan leeg en dan begin ik opnieuw ermee.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 14:54

_Tarzan schreef:
Tsja hoe doe je dat?

Ik krijg mijn telefoon niet geconnect met mijn laptop, niet via usb kabel en ook niet via andere programma's of manieren. Google geraadpleegd maar ik kom er niet uit.

Iemand die weet hoe ik (via usb) mijn foto's om kan zetten?
Telefoon is bommetje vol en moet nodig leeg gemaakt worden á 256GB :=

Het kan aan het kabeltje liggen ben ik achter gekomen.
Maar ik had hetzelfde probleem en uiteindelijk bleek dat ik iets moest wijzigen in de instellingen van mijn telefoon. Vraag het anders even aan chat gpt die weet het wel. Volgens mij moet je een soort van beheerder zijn ofzo? Om toestemming te geven om bestanden uit te wisselen.
Met mijn google telefoon hetzelfde probleem gehad en ook hier moest ik in de instellingen rommelen en toen lukte het wel. Echter, alleen met het juiste kabeltje

_Tarzan

Re: Foto's van iPhone op laptop overzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 16:42

Heb alle kabels geprobeerd en ook een andere laptop, alle instellingen gedaan enz maar kreeg het dus niet, vandaar dit topic :+
Maar ga nu via de cloud alles op een harde schijf zetten, dan maar zo haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 21:29

Ik geef een schopje want heb hetzelfde probleem. Zal de tips kunnen volgen, maar wil graag weten; hoe zorg je ervoor dat de foto’s in de juiste volgorde op de laptop terecht, en blijven de albums ook ‘bij elkaar’?