Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:mvdende schreef:Er is zeker wel wat te doen tegen de kosten van brand: een inboedelverzekering! Kost nog geen €10 per maand.. daarnaast als het een eigen huis is, een opstalverzekering.
Volgens mij is 8 op de 10 Nederlanders verkeerd verzekerd of weten ze niet wat er in de polis staat.
purny schreef:mvdende schreef:Er is zeker wel wat te doen tegen de kosten van brand: een inboedelverzekering! Kost nog geen €10 per maand.. daarnaast als het een eigen huis is, een opstalverzekering.
Volgens mij is 8 op de 10 Nederlanders verkeerd verzekerd of weten ze niet wat er in de polis staat.
elineAbby123 schreef:Ronduit gênant altijd. Hier en daar uitzonderingen (ziektes, hele onvoorziene omstandigheden). Maar inderdaad zoveel "luxe" acties.... Mensen kennen geen schaamte meer en dat mag best een beetje terugkomen.
Fika schreef:verootjoo schreef:Ik vind dat iedereen recht zou moeten hebben op enige vorm van luxe.We zijn een beetje doorgeslagen hier in het westen en menen dat iedereen recht moet hebben op luxe.
jiehaaa schreef:elineAbby123 schreef:Ronduit gênant altijd. Hier en daar uitzonderingen (ziektes, hele onvoorziene omstandigheden). Maar inderdaad zoveel "luxe" acties.... Mensen kennen geen schaamte meer en dat mag best een beetje terugkomen.
Eens. En de hoeveelheid sociale druk die soms erop gelegd wordt vind ik ook onacceptabel.
Fika schreef:verootjoo schreef:Ik vind dat iedereen recht zou moeten hebben op enige vorm van luxe.We zijn een beetje doorgeslagen hier in het westen en menen dat iedereen recht moet hebben op luxe.
mvdende schreef:8nnemiek schreef:Je ziet het inderdaad vrij vaak, maar iedereen moet dat zelf weten. Ik heb er echt geen problemen mee als mensen om hulp vragen.
Sommige crowdfunding acties snap ik 100%, en bij andere trek ik ook wel eens een wenkbrauw op.
Toen het huis van een bokker is afgebrand heb ik meteen gedoneerd, dat zijn van die drama's waar alleen verliezers zijn en waar niemand iets aan kan doen.
En toen goede kennissen van me een kindje wilden via een draagmoeder heb ik ook met liefde wat gedoneerd omdat dat blijkbaar zo'n moeilijk en duur traject is en ik het die mannen zo gun..
Maar dierenartskosten voor wildvreemden, dat gaat me bijvoorbeeld wat te ver.
Er is zeker wel wat te doen tegen de kosten van brand: een inboedelverzekering! Kost nog geen €10 per maand.. daarnaast als het een eigen huis is, een opstalverzekering.
Ik doneer nooit, omdat ik het ordinaire bedelacties vind. Zeker de acties die voorkomen hadden kunnen worden door goed verzekeren, zoals dierenarts kosten.
hagelslag schreef:Ik vond het moeilijk vorige jaar een gofundme op te richten voor iris.
We waren gewoon te langzaam met de verzekering.
We hadden een week eerder nog erover gesproken dat we zouden kijken waar we het beste konden verzekeren.
Ivm tijdgebrek nog niet gedaan.
En toen kwam de drama.
Maar, ondanks de gofundme heb ik extra overuren gemaakt.
Zeer veel dingen die ik normaal zou kopen laten staan.
Simpel eten niet uit eten etc.
Elke cent werd omgedraaid.
Door de gofundme konden we de kliniek direct betalen toen we haar ophaalden en toen in januari de rekeningen van de dierenarts kwamen.
Heb ik die ook direct kunnen betalen.
Het bedrag via de gofundme was 1/5de van het totaal bedrag ca wat we kwijt aan iris.
1 ding staat vast, een volgend dier gaat zeer zeer vlot in de verzekering!
DuoPenotti schreef:jiehaaa schreef:[
Eens. En de hoeveelheid sociale druk die soms erop gelegd wordt vind ik ook onacceptabel.
Sociale druk om te doneren bedoel je?
Nee geen last van.
En had ik ook niet met collectanten. Al zie ik die hier niet meer.