Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Als ik zie wat er alleen al op bokt qua leugens voorbij is gekomen in de loop der jaren, van terminale ziektes tot een compleet verzonnen ander leven met niet bestaande paarden en echtgenoten, dan zijn er toch aardig wat mensen die veel en vaak liegen. De meesten daarvan was het om aandacht te doen.
DuoPenotti schreef:Ja dat denk ik ook.
En wat ze liegt is ook nog bij iedereen anders. Das toch verdomde druk in je hoofd?
prompter schreef:Als ik zie wat er alleen al op bokt qua leugens voorbij is gekomen in de loop der jaren, van terminale ziektes tot een compleet verzonnen ander leven met niet bestaande paarden en echtgenoten, dan zijn er toch aardig wat mensen die veel en vaak liegen. De meesten daarvan was het om aandacht te doen.
Dorine92 schreef:Goeie vraag in de openingspost. Ik kom er ook maar niet achter waarom er zo nodig gelogen moet worden. Hier zelfs eentje gehad die gewoon toestemming had om met andere vrouwen af te spreken, alleen even zeggen.
Helaas, soms wel zeggen en soms niet. En dan kwaad worden als ik hem leugenaar noem want hij heeft niet gelogen, hij heeft "alleen maar" verzwegen. Kansloos. De afspraak was open en eerlijk, hij heeft dat niet gedaan, maar ik ben het probleem want ik noem hem een leugenaar.
Is niet de eerste keer dat iemand niet eerlijk is natuurlijk, dus ja dan moet je wéér alles bij elkaar rapen om de volgende weer te vertrouwen. Maargoed die zal vast ook wel weer liegen.
Waarom mensen liegen? Tja... geen idee maar waar ik wel over uit ben is dat mensen een enorme hekel hebben aan de waarheid. Alleen al hier op bokt gaan mensen compleet uit hun plaat als ik gewoon de dingen zeg zoals ik ze vind. Maar ook de hele maatschappij is natuurlijk alleen maar meer en meer een cultuur aan het worden waarin alles met veel koetiekoetie en tutterdetut verpakt moet worden, want oh stel je voor dat je op een zieltje trapt. Geen goede ontwikkeling als je het mij vraagt, want dan weet je nooit of mensen de waarheid spreken of gewoon aardig gevonden willen worden maar ondertussen alsnog overal sch..t aan willen hebben. Ik denk altijd, wees dan ook zo stoer omdat gewoon de waarheid te zeggen.
Fly_high schreef:prompter schreef:Als ik zie wat er alleen al op bokt qua leugens voorbij is gekomen in de loop der jaren, van terminale ziektes tot een compleet verzonnen ander leven met niet bestaande paarden en echtgenoten, dan zijn er toch aardig wat mensen die veel en vaak liegen. De meesten daarvan was het om aandacht te doen.
Dat gebeurt nog steeds volop op bokt (en internet in het algemeen) van niet bestaande successen in de sport en niet bestaande partners en huizen tot aan jonge meiden die een heel volwassen leven bij elkaar zitten te fantaseren![]()
Is idd niet per se kwalijk bedoeld maar meer behoefte aan aandacht en erkenning. Kan wel enorm kwetsend zijn als je dichtbij zo'n iemand staat, ook al is die onzekerheid die tot liegen leidt op zich wel begrijpelijk.
Suzanne F. schreef:Sherivey schreef:omdat ik weiger te geloven dat alle mannen liegende klootzakken zijn.
Niet allemaal nee. Ik heb ook een goede gekend. Het vervelende is alleen dat ik daar niks voor voelde. Echt wel geprobeerd maar het kwam niet.
Chickyy schreef:Heel complex en een behoorlijke persoonlijkheidsstoornis
capopjekop schreef:Ik denk niet dat de ts het labeltje narcisme plakt omdat haar ex enkel een leugenaar is.