Matras van de Ikea?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:09

13 jaar geleden een Ikea matras gekocht. De eerste was te hard, dus na een week omgeruild (was geen enkel punt). Zachtere versie én een topper erop, heerlijk matras en nog altijd geen kuil aan mijn kant (bij manlief wel iets, maar hij is wat zwaarder dan ik en zegt er geen last van te hebben).

Als student de allergoedkoopste matras van Ikea gekocht, al heel snel kuilen, maar toen kwamen ze hem gratis omruilen want dat mocht niet kunnen :-)

Cioccolato

Re: Matras van de Ikea?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:58

Hier 2 verschillende matrassen met 1 topper erop. Als je beide liever anders ligt zou ik dat aanraden :j
Verder heb ik geen ikea matras maar heb er op eerste gevoel :+ niks op tegen, is m gewoon niet geworden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 06:40

Ik heb een tijdje een Ikea matras gehad, maar daar kreeg ik flinke rugklachten van. Dat was wel een goedkoper model.
Ik wil me binnenkort een van de Lidl bestellen, die schijnen ook erg goed te zijn, en niet duur.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:47

Mellow schreef:
Hier een Ikea pocketvering matras.
Bevalt uitstekend.

Ook traag/koudschuim matras gehad, dat vonden wij vreselijk...

Zit dus ook verschil in soort. Ik zou nooit meer voor koud/traagschuim kiezen.

En ik niet snel meer voor pocketveren. Ze gaan beiden evenlang mee, maar ik heb liever koudschuim.

Lidl matrassen komen ook goed uit testen, dus zouden op zich goed moeten zijn (maar ja, dat was mijn Ikea matras dus niet). Ik zou daar best een matras durven kopen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:57

Hier heb ik een beter bed matras gehad (de duurste uit hun eigen lijn) voor jaren en dat was perfect. Na zo’n 10-15 jaar deze vervangen voor de huidige variant van dat matras bij beter bed en dat heeft ellende gegeven. Nu heb ik rug en bekkenproblemen dus ik ben extreem gevoelig voor niet passende matrassen. De service van beter bed duurde eigenlijk te lang en ik ging echt door een hel van pijn heen. Op dat moment gezegd tegen mijn man we halen nu een nieuwe op bij IKEA want ik kan niet meer. Wat blijkt: perfect. Geen ellende en pijn meer elke nacht. Ik heb altijd pocket vering matrassen en volgens mij komt de mijne uit de duurdere lijn van IKEA (weet even niet hoe deze heet, maar deze heeft dacht ik 5 zones en is geschikt voor een grote gewichtsklasse).

Om het beter bed verhaal nog netjes af te sluiten: het had even geduurd maar we hebben een tegoed gekregen voor het duidelijk niet goede matras. Dit hebben we doordat het matras al vervangen was mogen gebruiken voor een bed voor ons en onze zoon. Oftewel vooral omdat ik het niet meer uithield hadden we het matras al vervangen en beter bed heeft het heel netjes opgelost met ons.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:05

Het matras moet gewoon goed bij je passen. Ik heb een Ikea matras gehad daar lag ik zo beroerd op dat ik comfortabeler lag op mijn oude oncomfortabele bedbank van hun. Heb 'm gelukkig terug kunnen brengen. Toen uiteindelijk geslaagd bij Beter Bed omdat ze daar toch wat beter advies konden geven. Maar goed, op zich maakt het volgens mij niet zo uit waar het matras vandaan komt, als deze maar goed bij je past.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:20

Wij hebben een hele dikke ikea op het logeerbed met een topper erop. Ligt heerlijk maar past helaas niet in ons eigen bed anders had ik hem gewisseld

Ook een Emma geprobeerd, matras en een topper op ons huidige matras maar beide lagen voor geen meter. De topper gaf me zelfs de ergste nek/rugpijn ooit. Ik vond ze veel te zacht

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:22

Ik heb een paar Ikea matrassen gehad en dat vond ik toen prima. Nu heb ik een Swiss Sense matras en dat bevalt 1000x beter. Ik weet niet hoeveel comfort je gewend bent, maar dat zou ik wel mee laten wegen in je keuze :Y)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:35

Ik slaap al 25 op Ikea matrassen. Ik heb wel eens een exemplaar gehad waar na 2 jaar een kuil in kwam. Er zit op de meeste matrassen 10 jaar garantie dus die heb ik teruggebracht en een nieuwe voor gekregen. Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding prima en de service is uitstekend. Ik ben een heel tevreden gebruiker.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:56

Onderaan dit topic reclame van matrassen :-)
Wij hebben jaren geslapen op een Ikea matras, prima. Op mijn werk hebben wij een Emma matras, dat is niet mijn keuze, veel te hard.
Bewaar je bon van het matras goed, je hebt heel lang garantie op de matrassen van Ikea.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:57

Doubtless schreef:
Ik heb een paar Ikea matrassen gehad en dat vond ik toen prima. Nu heb ik een Swiss Sense matras en dat bevalt 1000x beter. Ik weet niet hoeveel comfort je gewend bent, maar dat zou ik wel mee laten wegen in je keuze :Y)

Hier andersom haha. Ik lag beter op mijn IKEA matras dan die van Swiss Sense die we nu hebben. Maar mijn vriend ligt weer beter op het huidige matras dan die van de IKEA.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:44

Voorheen dure matrassen van MLine gehad, altijd problemen mee en steeds weer moeten laten vervangen. Sinds een paar jaar een Ikea matras en ik slaap prima! Mijn man heeft door omstandigheden zwaar overgewicht gekregen en ook die slaapt er nog steeds goed op, zonder kuilvorming. Moet ik wel bekennen dat we één keer een misser hebben gehad met hetzelfde merk, maar dat bleek een productiefout. Andere productiecode meegekregen en geen problemen meer gehad. Wij liggen elk op een Vågstranda matras.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:49

Ik heb ook een Ikea matras. Geen idee welke, inmiddels al een paar jaar terug. Geen problemen mee gehad. Heb er wel nog een topmatras van een ander merk bovenop, dus niet helemaal fair als vergelijking.

Ikea matrassen scoorde toen bij de consumentendienst ook hoger dan een hoop dure matrasmerken. Er is echt genoeg spul waar Ikea echt de fast-fashion van de meubels is, maar voor matrassen zijn ze echt goed. Iig waren ze dat een paar jaar terug.

Maar uiteindelijk zijn matrassen ook persoonlijk. Het moet maar net bij je lichaam en smaak passen. Kwalitatief kan het nog zo voldoen, als het niet bij jouw lichaam past slaap je ruk. En dat is gewoon een kwestie van uitproberen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:16

Ik slaap al jaren op Ikea matrassen. Ik heb 2 jaar terug een nieuwe gekocht toen ik ging verhuizen.

Nu heb ik er een verkoelende topper op liggen van Zelesta. Mijn bed lag al lekker, maar nu helemaal! <3

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:23

Ik heb precies dezelfde ervaring als Renee, eerst een IKEA matras die prima lag, goedkoopste uit de lijn en na 10 jaar vervangen voor een duurdere variant. Nu heb ik sinds een jaar last van mijn rug. Na veel sporten om specifiek mijn onderrug te trainen, heb ik het matras na maanden omgedraaid (is dat matras niet voor bedoeld) en dat lag snel weer prima, maar nu sinds twee dagen weer omgedraaid en meteen weer pijn aan mijn onderrug in de ochtend, wat ook in minuten wegebt als ik opsta. Ik vind het zo'n raar idee dat het aan mijn matras ligt. Ik zie er iig geen kuil in ofzo.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:42

In het weggeeftopic wordt nu een ikea matras aangeboden voor wie wil :') wel heel toevallig haha

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:27

dalena schreef:
In het weggeeftopic wordt nu een ikea matras aangeboden voor wie wil :') wel heel toevallig haha

Haha ja ik wil hem al tijden online zetten, maar door dit topic dacht ik he, moet het toch eens doen. :')

Dus voor wie het wil proberen, het kan nu gratis :+

In het kort, mijn ervaring met ikea matrassen is super! Huidige matras (ander matras dan ik in het topic heb gezet) heb ik al jaren op gelegen en ben er nog steeds tevreden mee. Dus daar blijf ik lekker op liggen voorlopig. Zeker de prijs-kwaliteit verhouding, zou ik zo weer een nieuwe aanschaffen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:33

Gewoon naar IKEA gaan. Daar kun je proef liggen. Matras mag je 90 dagen proberen. En eventueel omruilen voor een andere als deze niet bevalt. Wel moet je zelf rekening houden met dat je lichaam wel een tijd nodig heeft om te wennen aan een andere matras. En je hebt, op de meeste matrassen, 10 jaar garantie.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:33

Wij hebben Anneland-matrassen. De stevige voor mijn man, ik de middelharde. Voor mij ligt die zalig. Voor mijn man mocht het nog harder (en dit was de hardste matras).

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:02

Hier ook Ikea matrassen met een topper. Ze liggen prima.
Ik denk dat als je alleen een goede topper aanschaft en op je huidige matras legt, je al veel verschil merkt. Dat hebben we namelijk ook zo in de camper gedaan en dat bed ligt nu ook heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:11

8nnemiek schreef:
Ik heb een tijdje een Ikea matras gehad, maar daar kreeg ik flinke rugklachten van. Dat was wel een goedkoper model.
Ik wil me binnenkort een van de Lidl bestellen, die schijnen ook erg goed te zijn, en niet duur.

Als je in het segment goedkoop zoekt, zal je bij de lidl een zelfde soort matras kopen. Zoveel verschil zit er echt niet in.

OT, hier al 15 jaar op ikea-matrassen, uiteraard set 2 nu.
Wel de duurdere variant.
Kan je met een gerust hart aanschaffen, ts.
Hou er rekening mee dat je bedbodem ook een hele bepalende factor is :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:19

Nielojram schreef:
8nnemiek schreef:

Als je in het segment goedkoop zoekt, zal je bij de lidl een zelfde soort matras kopen. Zoveel verschil zit er echt niet in.

Nee, geen goedkope deze keer, dat was maar voor tijdelijk.
Deze wordt het: https://www.lidl.nl/p/hn8-schlafsysteme ... p100256076
Alsnog goedkoop natuurlijk, maar dit is wel een van de beste die ze hebben en staat heel goed beoordeeld.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:29

Wij hebben een Ikea matras gehad. Binnen een jaar kuilvorming en ik kreeg onwijs veel pijn in mijn rug. Gemeld bij Ikea en we kregen gewoon zonder problemen ons geld terug. Dat is misschien goed om te weten. De service is heel netjes. Voor mij alleen nooit meer een Ikea matras. Wij zijn overgestapt naar Tempur en ik wil niet anders meer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:17

Ik slaap ook nu een paar jaar op een Ikea matras. Ben er heel tevreden over. Slaapt lekker.

Gigixponys schreef:
Ik ben niet tevreden over mijn ikea matras. Heel snel een kuil erin, in minder als 2 jaar. Heb hem wel nog altijd, maar heb nu elke keer rugpijn als ik langer slaap. Was aan het twijfelen voor de Emma, omdat ik daar zoveel goeds over hoor, maar vond die ook wat hard aanvoelen..

Zit garantie op! Gewoon mee terug gaan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:24

Voordat je een matras gaat kopen, moet je eerst weten hoe je slaapt. Ben je een buikdrager dan heb je een steviger matras nodig dan als je op de rug ligt. Ook je gewicht is belangrijk. En natuurlijk de bedbodem. Spiraal, stijve lattenbodem, verstelbare bodem, etc. En bij een tweepersoonsbed. 1 of 2 matrassen.